Így lehetünk sikeres streamerek
Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte, hogy milyen alapeszközökre van szükség, és tippeket ad ahhoz, hogy sikeres streamerek legyünk.
Alfa és Omega
Ha jó minőségben szeretnénk streamelni akkor szükségünk van egy komolyabb számítógépre - a legalkalmasabb egy erősebb processzorral és videokártyával rendelkező PC. Ezen kívül fontos a stabil és erős internet kapcsolat, hogy jó legyen a feltöltési sebességünk: 20 Mbps feltöltési sebességgel például már HD felbontásban tudunk streamelni. Az OBS nevű ingyenes streamer program segítségével bárki nekikezdhet a streamelésnek, ehhez csak le kell tölteni az alkalmazást, beírni az adott platform (Twitch, YouTube) streamkulcsát, ahol élő közvetítést szeretnénk indítani, és már indulhat is a streaming.
Webkamera és mikrofon nélkül egy tapodtat se
Bármennyire jó játékos és szórakoztató ember lehet valaki, az egész mit sem ér a streaming világában, ha a követők nem látják és hallják. Az Euronics webshopjában számos árkategóriában találhatunk streameléshez alkalmas webkamerát és mikrofont, amelyek legalább annyira fontosak, mint egy jó gaming PC vagy a stabil internetkapcsolat. A két eszköz közül érdemes a mikrofonra többet költeni, ugyanis a rossz hangzás hamar eltántoríthatja a nézőket az élő adástól. A legtöbb mikrofonhoz tartozik egy könnyen telepíthető szoftver is, aminek segítségével a hangsávokkal is tudunk játszani, és streamelés közben a lehető legjobbat hozhatjuk ki a csatornánkból. A látványhoz hasznos lehet még egy zöld háttér beszerzése is, ezzel is növelhetjük a streaming minőségét, ugyanis sokkal kevesebbet fogunk kitakarni a streamelt játékból.
Az extrák – ha már belejöttünk
Amennyiben a jó minőséghez szükséges alapokat már lefektettük, csak a képzeletünk és pénztárcánk szab határt a további kiegészítők beszerzésének. Amennyiben úgy döntünk, hogy hosszú távon szeretnénk streamelni, akkor érdemes a gaming PC mellett egy direkt a streamingre szánt PC-t is beszerezni, ezzel tehermentesítjük azt a gépet, amin játszunk, ezáltal növeljük a játékbeli teljesítményünket és egyben a streaming minőségét is.
A hang és fénytechnikában is számtalan lehetőségünk van, a mikrofonhoz beszerezhetünk egy izgalmasabb mikrofonállványt, de akár a webkamera helyett egy jobb kamerát és kameraállványt is. A fénytechnika kéz a kézben jár a képminőséggel, így ha a jó hangzás mellé jó képet is szeretnénk, legalább egy LED körlámpát érdemes felszerelni a streaming állomásunkhoz. A következő lépés lehet a hangulatos háttér berendezése, amelyhez sokan színes LED szalagokat használnak, de a világító billentyűzetek, gépházak vagy fejhallgató tartók is sokat dobhatnak az összképen.
Az alapeszközökről és izgalmas kiegészítőkről Madar Balázs streamer, azaz blyyy is beszámolt az Euronics kérésére, a következő videóban: https://www.youtube.com/watch?v=ppRz0wNqH9E
De nem minden a technika…
A technikánál egy picit nehezebb kérdés, hogy mi fogja a nézőket a számos élő adás közül pont a miénknél tartani. Sajnos nincs konkrét recept a sikerre, de néhány alapelvet érdemes követni. A legfontosabb, hogy ne féljünk a kamerától és folyamatosan beszéljünk, ugyanis a néma streamről a frissen érkezők hamar továbbállnak. A tartalomgyártáshoz sajnos nem elegendő az, hogy tehetségesek vagyunk egy adott játékban, fontos, hogy kommentálni is tudjuk a játékot és érdekes tartalmat gyártsunk. A legfontosabb talán, hogy mindig magunkat adjuk, és próbáljuk meg a személyiségünket streamelés közben is megmutatni, hiszen ehhez tudnak a leginkább kapcsolódni a követőink.
A motiváció fenntartásához érdemes lehet már az elején kisebb, reális célokat kitűzni. Twitchen az első cél lehet például az „Érdekelt” státusz elérése, amihez az elmúlt 1 hónapban 8 óra közvetítésre, 7 különböző napon való streamelésre, átlag 3 nézőre és 50+ követőre van szükség.
A követőbázis kialakításának és fenntartásának legnagyobb kulcsa pedig nem más, mint a rendszeresség: ha komoly terveink vannak, alakítsunk ki rutint, hogy a követőink mindig tudják, mikor számíthatnak új tartalomra. Aktivitásunkról adjunk hírt minél több platformon – a különféle közösségimédia-felületekről ugyanis új érdeklődőket vihetünk át streaming platformunkra.
Kapcsolódó cikkek
- Nézz élőben Forma-1-et a Direct Now app-ban!
- Mikor kössünk termékbiztosítást? – Erre érdemes figyelni, amikor elektronikai cikket veszünk
- Áramellátás bárhol, bármikor
- Kínában is megvetné a lábát a magyar startup a Huawei segítségével
- Egyre gyakoribbak az online adatlopások és átverések a neten
- Új év, új életmód? Ezt látja a műszaki áruházlánc
- Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá
- Erre számít az Euronics áruházlánc
- Ezek lesznek az idei Black Friday legnépszerűbb termékei
- Ezeket érdemes tudni, ha tévét keresünk sportnézéshez
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.