Növekvő árbevétel, pozitív féléves eredmény
Mivel a Delta Technologies Nyrt. üzleti éve eltér a naptáritól, ezért március végével már az első üzleti félév számairól tud közzétenni gyorsjelentést. Ez persze nem jelenti azt, hogy a kor kihívásaival ne kellene szembesülnie az immár a BUX-ban is jegyzett rendszerintegrátor informatikai társaságának. Mindazonáltal ilyen piaci körülmények között is tisztes helytállást tudott felmutatni: az egy évvel korábbi időszakhoz képest 71,5%-kal növekvő bevételről, és a korábban 300 milliót is meghaladó veszteséggel szemben 18,8 millió forintos nettó profitról számolt be a Delta Technologies.
Korábban csak az elkötelezett kisbefektetők tudták, de a Delta BUX-ba kerülése óta már a szélesebb tőzsdei nyilvánosság is meg kell szokja, hogy az igazgatóság 2020-ban meghozott döntése szerint a Delta üzleti éve hagyományosan július 1-től június 30-ig tart. Ennélfogva a 2022-23-as üzleti év első feléről tud március végével számot adni a pár hete a BUX-ba is bekerülő informatikai társaság.
A recesszió, az óvatosabban költekező állam és a covid időszak után levegőért kapkodó hazai vállalati szektor együttesen nehezíti meg a helyzetét azoknak a vállalatoknak, akik mernek ötéves tervekben gondolkodni, és ilyen időtávon célszámokat megfogalmazni. Ugyanakkor a Delta esetében a féléves jelentésben nem látszik nyoma annak, hogy megtorpanna az árbevétel növekedése. A megelőző üzleti év azonos időszakához képest ebben a félévben 10,93 milliárd forint nettó árbevételt ért el a cégcsoport. Márpedig ez 71,5%-kal magasabb mint a korábbi érték.
Az eredmény az árbevétel volumenéhez képest ugyan szerényebb, 18,8 millió forint lett, azonban, ha az egy évvel korábbi, hasonló időszakkal vetjük össze, akkor már elbizakodottság nélkül is óriási fordulatként jellemezhetjük: 2021-22. hasonló időszakában ugyanis még 300 millió forintot meghaladó veszteséget kellett elszenvednie a Delta Technologies Nyrt.-nek. A mostani, tisztes eredmény annak ellenére jött létre, hogy a hitelállomány finanszírozásában már némileg éreztette hatását a kamatkörnyezet alakulása, a működési költségek között pedig az energia- és üzemanyagköltségek annak ellenére vívtak ki figyelmet, hogy nem termelő, hanem informatikai szolgáltató és tanácsadó cégről van szó.
Bár a Delta mostani, bizalomgerjesztő számait az is segíti, hogy a bázisul szolgáló 2021-22-es üzleti év első fele (mely naptári értelemben 2021 második féléve) még bőven a covid jegyében telt, azonban az erre a kihívásra adott stratégiai válaszok köszönnek inkább vissza az árbevétel ilyen mértékű növekedésében. Az akkor elfogadott kockázatkezelési intézkedések, az értékesítésorientált szervezeti változtatások, az egyes tagvállalatok szinergiájának jobb kihasználása – például közlekedésinformatika, vagy Ipar 4.0 megrendelések kiszolgálhatósága terén – azt eredményezte, hogy végül a társaság az előző üzleti évet rekord szintű, 26,66 milliárd forintos nettó árbevétellel és 1 milliárdos adózott profittal tudta zárni.
„Hogy a 2022-23-as üzleti évben meg tudnánk-e ismételni a rekorddöntést, arra a jelenlegi piaci környezet ismeretében nem fogadnék” – ismerte el Csontos Zoltán, a Delta Technologies Nyrt. igazgatóságának elnöke. „Ugyanakkor a hosszabb távra, 2025-ig megfogalmazott növekedési ütemtervet fenntartjuk, módosításának indokát nem látjuk.” Így az ágazati kilátások ismeretében a 2027. évre ismertetett árbevételi (50-55 milliárd forint) és EBITDA (11%-os marzs) célok hatályban maradnak.
Természetesen ennek teljesíthetősége érdekében a piaci változásokra ezúttal is reagálnia kell a társaságnak: olyan üzleti együttműködéseken dolgozik a Delta, mely hozzáférést ad a legkomplexebb informatikai megrendelésekhez, így magabiztosan vállalhatnak fel az Ipar 4.0 területéről, vagy az oktatás, az egészségügy, illetve a digitalizálódó közigazgatás frontján is magasabb hozzáadott értékű megrendeléseket. Ezeknek a céloknak a teljesíthetőségét egyrészt prominens nemzetközi partnerek hazai beszállítói képviseletének felállításával, valamint hazai fejlesztői vállalkozások akvizíciójával is támogatni kívánják. Utóbbi területen a társaság vezetése félszáz potenciális felvásárlási célpontot figyel folyamatosan. „A partneri kör fejlesztésén keresztül tovább fogjuk erősíteni a bizalmat a Delta szakértelme iránt” – mondta Vidra László, a Delta Technologies 100%-os leányvállalata, a Delta Systems Kft ügyvezetője. A Delta Systems Kft. eredményes résztvevője az IT tartalmú közbeszerzési eljárásoknak is. A 2022. októberében közzétett vezetői előrejelzésben felsorolt keretmegállapodások mintegy 1 800 milliárd forintos összesített keretösszege a mostani féléves jelentés időszakában is hasonló mértékre rúg. Ugyanakkor folyamatosan figyelik az EU Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz programjának (RRF) digitális alfejezetében várható kiírásokat, hiszen a 680 milliárd forintos keretben meghirdetendő programokra a Delta kompetenciái és korábbi referenciái is biztosítottak.
A Delta Technologies az üzleti év első féléves eredményének tekinti továbbá, hogy leányvállalatának, a Delta Systems Kft.-nek lehetősége nyílik a minősítési szintje szerinti NATO Biztonsági Beruházási Programok keretében meghirdetett beszerzési eljárásokon való részvételre. A vállalat a minősítéssel tagja lett annak a mintegy 250 hazai vállalatnak, amelyek NATO beszállítói képesség birtokában vannak.
A megrendelésállomány növelése mellett keresik annak lehetőségét is, hogy a folyamatos bevételt biztosító szolgáltatás-nyújtási szerződéseket hatékonyabban, magasabb árrés elérése mellett tudja teljesíteni a csapat. A jövőt illetően a jelentés kiemeli, hogy a Delta Technologies Nyrt. 100%-os, kizárólagos tulajdonát képező Delta Systems Korlátolt Felelősségű Társaság az Igazgatóság elvi támogatásával tárgyalásokat folytat a New Line Kft. nyereséges support üzletágának megvásárlásáról, továbbá a Delta Informatika Zrt. alaptőkéjének 100%-át kitevő részvénymennyiség megvásárlásáról, és egyidejűleg a Delta Informatika Zrt. a Delta Systems Kft-be történő beolvasztásáról is.
A féléves jelentéskészítés közzétételének időpontjában a Leányvállalatok Delta Systems Kft.-be történő beolvadása is befejeződött. Az egyszerűsödő cégstruktúra célja a transzparencia szélesítése, valamint a hatékony működés támogatása érdekében a szervezeti átalakítások során a szinergiák maximális kihasználása, a költséghatékonyság, javulás mellett felgyorsítja a pénzügyi jelentések készítésének folyamatát, negyedévente történő publikálását. Fentiek lehetővé teszik, hogy a Társaság üzleti folyamatairól rendszeresen elemzés készüljön, elősegítve a Delta részvények BÉT Standard kategóriából a BÉT Prémium kategóriába való átsorolását, és az alapkezelőkkel, mint intézményi befektetőkkel való rendszeres kommunikációt.
Kapcsolódó cikkek
- Összeolvadnak az adesso magyarországi egységei
- Új üzleti stratégiai vezető a CETIN Csoportnál
- Újabb 180 általános iskolában lesz elérhető az élményszerű tanulás
- Az ABB közzétette első integrált jelentését
- Magyar cég innovációiért rajong a világ
- A VISZ tisztújító közgyűlése bizalmat szavazott az eddigi vezetésének
- Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
- Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
- A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban
- Kutatás-fejlesztési leányvállalatot alapított az LG Vietnámban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.