Az NMHH új együttműködéssel támogatja a médiatudatos diákok közösségeit
Koltay András, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke az Országos Tudományos Diákköri Konferencia győri megnyitó ünnepségén jelentette be, hogy három évre szóló együttműködési megállapodást írt alá az Országos Tudományos Diákköri Tanács elnökével, Weiszburg Tamással. Az Országos Tudományos Diákköri Tanács működteti a legnagyobb Kárpát-medencei felsőoktatási tehetséggondozó hálózatot, megszervezi a tudományos diákkörök országos versenyeit. A két intézmény az együttműködés keretében 2026-ig jelentős közös fejlesztéseket valósít meg.
Az NMHH a 2023–26 közötti időszakra vonatkozó stratégiai célkitűzéseivel is összhangban korszerű módszerekkel kívánja támogatni az országos tudományos diákköri mozgalom Kárpát-medencei közösségépítését a digitális nyilvánosság magyar nyelvű tereiben, valamint a hírközléssel és a médiával kapcsolatos tudományos kutatásokat. Az együttműködés célja, hogy a magyar egyetemi közösség a hírközlés, a média, a fogyasztóvédelem, az online tudatosság területén tehetséges kutatókat és felkészült fiatal szakembereket neveljen, valamint, hogy az együttműködés keretei között olyan új, online médiakommunikációs szolgáltatásokat fejlesszenek ki, amelyek több százezer magyar középiskolás és egyetemista számára fogják közvetíteni a tudományos kutatás értékeit és az online médiatudatosság fontosságát.
Kapcsolódó cikkek
- Az NMHH adatai szerint így alakultak a háztartások távközlési kiadásai
- Sok gyerek ül még késő este a tévé előtt
- Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
- NMHH: fontos a fogyasztói tudatosság megerősítése
- Felgyorsul vagy befékez a Forma-1 népszerűsége?
- Az európai mobilhasználatot vizsgálta az NMHH
- A Mozi+ és a Viasat3 műsorait vizsgálta a Médiatanács
- A valótlanságoktól, vírusoktól és az álhírektől is félnek a magyar internetezők
- Még egy hónapig vehető igénybe a hatósági támogatás a régi mobilkészülékek cseréjéhez
- Ezektől volt hangos a magyar netes közbeszéd
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valami különlegeset karácsonyra: Tokenek vagy kriptovaluták ajándékcsomagolásban
Az ünnepi szezon közeledtével az BITmarkets kriptovaluta-tőzsde is bővítette a karácsonyi virtuális ajándékpiacot saját BTMT tokenjével. A digitális ajándékok világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, különösen céges eseményeken, például „Secret Santa” (Titkos Télapó karácsonyi ajándékozás) alkalmával, így ez a lépés egy növekvő globális trendet céloz meg. A Copilot AI eszköz cégének kutatása szerint a legnépszerűbb digitális ajándékok közé jelenleg a film- és zenestreaming-platformokra szóló előfizetések, digitális könyvek és hangoskönyvek, valamint online kurzusok tartoznak.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.
A K&H élen jár az IT hatékonyság mérésében
A banki szektorban egyedülálló módszerrel monitorozza fejlesztéseit és méri az IT fejlesztések hatékonyságát a K&H. Ezt a tevékenységét saját maga, házon belül látja el, amivel szintén egyedülállónak számít a piacon. Az ún. Fast Function Point módszertan segítségével a K&H folyamatosan feltárja a fejlesztési folyamatok és rendszerek optimális működésére épülő fejlesztési pontokat, a költséghatékonyságot és a projektek komplexitását, ezzel lehetőséget adva, hogy szakemberei innovatív fejlesztéseket valósítsanak meg a visszajelzések alapján.
Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy
Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.