Nagy sikerük volt az épületfenntartóknál a takarító robotoknak

forrás: Prím Online, 2023. április 10. 15:10

Nem várt sikere volt a minap a tényleg hét nyelven beszélő, elképesztő tudással és hatásfokkal dolgozó takarítórobotokat forgalmazó PrexRobot CEE Kft. hazai bemutatkozásának. A gondolkodni képes, okos gépek lenyűgözték az ország minden részéről összegyűlt takarító cégek vezetőit is. A következő bemutatót már a LEO Szövetség épületfenntartó szakemberei részére szervezték, a siker az előző találkozóét is felülmúlta.

„A bemutatók célja az volt, hogy a potenciális partnereink lássák: a legújabb generációs gépeink már nem a távoli jövőt jelentik, hanem a jelent – magyarázta Bökönyi Zsolt, a PrexRobot CEE Kft. ügyvezetője. – A jövő már az ajtónkon kopogtat, felköszönt a születésnapunkon, felszolgálja az ünnepi tortát és feltakarítja a földről a leesett maradékot.”

 

Így folytatta: „Az ipari takarító robotcsaládok rendszere megbízhatóbb munkavégzést eredményez, melynek jellemzője a 80 százalék vízmegtakarítás, édesvíz védelem, ÖKO lábnyom csökkentése az épületekben."

 

Az tény, hogy némelyik robot a hasznos akkumulátorfeltöltés mellett óránként 3000 négyzetméter felületet képes megtisztítani. Ha kell, önállóan visszamegy a dokkolóhoz, miközben leengedi a szennyvizet, feltölti magát árammal és tiszta vízzel. 

 

 

Külföldön már számos helyen ezek a robotok végzik a takarítást. Európai hiper,-és szupermarketekben, üzletekben, repülőtereken, autógyárban, vasútállomáson stadionokban, raktárakban és még hosszasan sorolhatnánk a felhasználási területeit. Csendben, gyorsan, megbízhatóan dolgoznak, és ha váratlan akadály kerül az útjukba, gyors gondolkodás után megoldják a problémát. 

 

Hogy mekkora most itthon az érdeklődés rájuk, azt az is jól jelzi, hogy számtalan partner vásárolt, vagy rendelt már belőlük, és a legkülönfélébb helyszíneken be is vetették őket. 

 

Bökönyi Zsolt állítja: ahogy az ipari forradalom idején, úgy most sem veszik el a gépek az az emberek munkáját. Az emberi munkaerőre mindig szükség lesz, azonban az okos robotokkal időt, pénzt és energiát spórolhat meg a tulajdonos.

 

„Nagyszerű segédeszköz ez az emberek számára, mert sokkal hatékonyabban végzik el a munkát. Persze, az is igaz, hogy átalakítják majd az életünket. Minél több döntéshozó, cégvezető ismeri ezt fel, annál bátrabban alkalmazza majd a robotokat. A bemutató után érkezett visszajelzésekből az derült ki, hogy az érdeklődők mindezeket az információkat sikeresen megértették."

 

 

Bökönyi Zsolt elárulta: személyre szabott pénzügyi konstrukciókkal segítik partnereiket a takarító robotokhoz. Lehetőség van vásárlásra, lízingre és hosszútávú bérlésre is. Bár rendkívül megbízható gépekről beszélünk, a tapasztalt mérnökcsapat felhő alapú karbantartási és frissítési rendszerrel dolgozik. Ráadásul a szerviz idején a szállítás és a cserekészülék biztosítása is megoldott, a szállítást pedig a PrexRobot végzi.

 

A Facility managment (FM) szektor egyedülálló jellegzetessége, hogy nagyon sokféle szakmatípust ölel fel és dolgoztat. A teljesség igénye nélkül az ipari gépésztől a kertészen át a takarító személyzetig több mint 990 betöltendő állást tartanak nyilván. Ezekből a legégetőbb hiány Budapesten, az agglomerációban és Nyugat-Magyarországon van. 

 

Hogy a szakmai support a legmagasabb minőségi képzést és hatékony munkavégzést biztosítsa, a PrexRobot szorosan együttműködik az FM-Unity cégcsoporttal, ami a Leo Szövetség tagja. Magától adódott, hogy Bökönyi Zsolték a takarító robotok nyújtotta lehetőségeket megismertetik a szövetség szakembereivel is.

 

A digitalizáció és a globalizáció a létesítményüzemeltetési szektort is állandó fejlődésre, változásra ösztönzi, befogadó az egyre növekvő igényeket kielégítő új megoldásokra, termékekre. Sokan azt gondolják, a szövetség tagjai konkurenciát jelentenek egymásnak. De ez nem igaz. Miközben a felek megosztják a tudásukat, újdonságaikat, támogatják is egymást.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01