Hogyan alakíthatja át az adatokat pénzzé az adatvizualizáció segítségével
Az adatok feldolgozása és értelmezése hatalmas idő- és erőforrás-igényes feladat lehet, a sok adat között ráadásul könnyű eltévedni. Az adatorientált gazdaságban a fő kérdés az, hogy sikerül-e hatékonyan kinyerni az adattengerből a valóban hasznos információt. Ebben segítenek az adatvizualizációs technológiák.
„A megszerzett adatok könnyű áttekinthetősége, feldolgozása és értelmezése minden vállalkozás álma. Ha van egy virtuális térkép, amellyel navigálhat az adatok tengerében, és könnyen megtalálja azokat az információkat, amelyekre szükség van a hatékony döntéshozatalhoz, az nagyban hozzájárulhat a sikerhez.” – mondta Vartik Péter, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.
Az adatvizualizáció az adatok vizuális formában (diagrammal, grafikonnal, térképpel, infografikával stb.) történő ábrázolását jelenti. Az adatvizualizációs technológiák segítségével az adatokat könnyen és hatékonyan ábrázolhatjuk, használatukkal a vállalatok jobban megérthetik ügyfeleik és vásárlóik igényeit, ennek eredményeként pedig javíthatják az ügyfélszolgálatot és az elégedettségi szintet. Az ilyen technológiáknak számos előnyük van:
A döntéshozatal felgyorsítása: Az adatvizualizáció lehetővé teszi, hogy az adatokat gyorsan és hatékonyan értelmezni lehessen, ami javítja a vállalati hatékonyságot. A Tableau felmérése szerint az adatvizualizáció alkalmazása időt takarít meg: a vállalatok 66%-a szerint segítségével az adatok elemzése felgyorsult, és az átlagos válaszidő 5-ször gyorsabb lett.
Az adatok könnyebb megértése és átláthatósága: Ábrák és grafikonok segítségével az adatokat könnyen értelmezni lehet, még akkor is, ha a felhasználó nem rendelkezik szakértői tudással. Így könnyen megérthető, hogyan kapcsolódnak egymáshoz az adatok és milyen tendenciákat mutatnak, ami lehetővé teszi a hatékonyabb és pontosabb költségvetési tervezést. A Forbes cikke szerint az adatvizualizáció segítségével a vállalatok azonnal felismerhetik a költségekben bekövetkező változásokat, és időben reagálhatnak ezekre a változásokra.
Hatékonyabb kommunikáció: Ábrák és grafikonok segítségével az adatokat könnyen prezentálni lehet, ezáltal az információ hatékonyan közvetíthető a közönség számára is. A vállalatok így képesek lehetnek megérteni termékeik és szolgáltatásaik használatának módját, ennek eredményeként hatékonyabb marketingstratégiákat hozhatnak létre. A Google például a Google Analytics szolgáltatásának adatvizualizációs eszközeivel javította az AdWords kampányok hatékonyságát, az átlagos konverziós arányt 19%-kal növelve.
Rugalmasabb adatfeldolgozás: Az adatokat könnyen átalakíthatjuk különböző formátumokba és összekapcsolhatjuk különböző adatforrásokat, hogy teljeskörű képet kapjunk.
„Az adatelemzést, beleértve az adatvizualizációs eszközöket is, mára már minden iparágban használják és kivétel nélkül mindenhol előnyökkel jár. Nagy különbség van viszont abban, hogy ezek a döntéshozatali megoldások milyen minőségben állnak rendelkezésre és mennyire terjedt el a vállalati kultúrában a fejlett eszközök és megoldások használata.” – mondta Takács István, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.
Az adatvizualizációs technológiák használatának bizonyos gátjai, amelyek nehezítik adaptálásukat a vállalati jelentések készítésében. A hatékonyság nagyban függ az adatok minőségétől: ha az adatok rossz minőségűek vagy pontatlanok, akkor az adatvizualizáció hibás eredményeket adhat, ami negatívan befolyásolhatja a döntéshozatalt. Az adatvizualizációs eszközök összetettsége és nehézsége az átlagos felhasználó számára jelenthet gátat: megértésük és használatuk időbe telhet, és különféle képzési és oktatási lehetőségekre is szükség lehet. Az adatvédelmi szabályok és előírások betartása is fontos, biztosítani kell az adatvédelem megfelelő szintjét az adatvizualizációs technológiák alkalmazásával. Nem egyszerű a technológia kezdeti alkalmazása azért sem, mert széles választék áll rendelkezésre a piacon, és a vállalatoknak a megfelelő eszközöket kell kiválasztaniuk. Végül, az adatvizualizáció alkalmazásának sikere nagyban függ a szervezeti kultúrától: engedni kell az innovációkat és a változásokat, a dolgozóknak pedig nyitottnak kell lenniük az új technológiák használatára és az adatok vizualizálására.
Kapcsolódó cikkek
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Sosem látott mértékben virágzik a közösségi médiában zajló kereskedelem
- A felhő gyors és kényelmes, de hogyan lesz biztonságos?
- LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
- AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
- Kit illet a szellemi alkotás tulajdonjoga, ha a MI hozza létre a művet?
- Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
- Határ a csillagos ég: a multicloud káosz megszelídítése
- Az önálló 5G hálózatok átalakíthatják a vállalati konnektivitást
- A szolgáltatásmenedzsment jövője: tanuljunk az IT-tól!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.