Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Mesterséges intelligenciával működik
A chatbot olyan egyszerű szoftver, amely irányított beszélgetésekhez kitűnően használható. A Sybell definíciója szerint a mesterséges intelligencia egy formája. Nem egy bonyolult valami, az üzleti weboldalakon jellemzően egyszerű verziókkal lehet találkozni.
Vannak természetesen komplexebb változatok is. Ezek gépi tanulás útján alkalmassá válnak arra, hogy szimulálják az emberi beszélgetést. A kommunikációt olyan mederbe terelik, amely során figyelembe veszik azt, hogy az adott személynek mik a preferenciái.
Mostanában kezdtek teret hódítani
A chatbotok már régóta léteznek, ugyanakkor az online marketing világában csak az elmúlt néhány év során kapták fel őket. Nemcsak nagyobb cégek, hanem kisebb vállalkozások is előszeretettel használják őket, hiszen hatékonyan tudják tehermentesíteni az ügyfélszolgálatos dolgozók életét. Ezenfelül arra is jók, hogy növeljék egy adott weboldalon a felhasználói élményt.
Egy alaposan megtervezett chatbottal automatizálni lehet a kommunikációt. Akár az ajánlatkérési folyamatot is lehet egyszerűsíteni. Arra is alkalmazható egy beszélgetőrobot, hogy a vásárolni szándékozó ügyfeleket segítse a megfelelő döntés meghozásában.
Erre jók a fejlettebb chatbotok
A komplex beszélgetőrobotok képesek arra, hogy helymeghatározás használatával javaslatot tudjanak adni egy ideális szálláshely vagy vendéglátóhely kiválasztására. Fontos azonban megjegyezni, hogy a chatbotok nem veszik el az ügyfélszolgálatosok munkáját. Pusztán egy olyan szoftverről beszélünk, ami segíti az ügyfélszolgálatosok feladatait, ám azokat korlátaikból adódóan nem képesek teljes mértékben, önállóan elvégezni.
A chatbot ugyanakkor kétségkívül hasznos, hiszen a leggyakoribb vásárlók által felvetett kérdésekre könnyedén tud válaszolni egy jól megtervezett szoftver. Így egyetlen ügyfélszolgálatosnak sem kell naponta több tucatszor leírni a szállítás költségeit, a kiszállítási időt, vagy éppen, ha egy fizikai áruházról van szó, akkor a nyitvatartási időt.
Nem csak a chatbotot használó cég számára jár előnyökkel a beszélgetőrobot. Az ügyfelek vagy leendő ügyfelek is kényelmesen megtudhatnak sok mindent egy vállalkozás termékeiről, szolgáltatásairól, anélkül, hogy hosszasan kellene böngészniük, keresgélniük az adott weboldalon.
Egy jól programozott chatbot előnyeit kiaknázhatják a nagyobb vállalkozások mellett a kisebb cégek is. Teljesen azonban senkinek sem érdemes leépíteni a humán ügyfélszolgálatot, hiszen a látogatóknak, ügyfeleknek mindig akadhatnak olyan kérdéseik, amelyekre előre nem lehet felkészülni.
Kapcsolódó cikkek
- Szintet lép az AI és a gépi tanulás
- Legyél hatékonyabb és motiváltabb a munkahelyeden és otthon is ezzel az új módszerrel
- Az új One UI 5 Watch szoftver betekintést enged a hamarosan érkező Galaxy Watch funkcióiba
- A Petal Ads hirdetési szakértői exkluzív mesterkurzust tartanak a hamburgi OMR Fesztiválon
- A Seco az intelligens szoftverekkel elhozza a gyártóipar jövőjét
- 5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára
- Informatikai szállítók jelentkezését várja a Magyar Turisztikai Ügynökség
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
- Elérhető a fejlesztők számára az Oracle Database 23c ingyenes verziója
- Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még tisztább hangzás: jön a Music Pro a Spotifytól
A Spotify 2025-ben tervezi bevezetni a régóta várt veszteségmentes hangminőséget kínáló szolgáltatását, amely várhatóan „Music Pro” néven lesz elérhető. Ez az új csomag a meglévő Premium előfizetés kiegészítéseként jelenik meg, és havi 5–6 dolláros felárat jelenthet, így az Egyesült Államokban a teljes havi díj 16,99–17,98 dollárra emelkedhet.
Csillaghullás húsvétkor: Digitális távcsövek és appok segítik az égi élményt
Húsvét vasárnap éjszakáján a Lyridák meteorraj látványos csillaghullással ajándékozza meg az égbolt szerelmeseit. A digitális technológia és az infokommunikációs eszközök segítségével az élmény még közelebb kerülhet hozzánk.
A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra
Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.
"A politika ma már összefonódott a technológiával, social média algoritmusok diktálják a minket érő impulzusokat"
A Make Art Great Again galéria bemutatja a "Trump ima-, business és wellness-központ"-ot. Hogy miről is van szó, az kiderül a kiállítás két alkozójával - drMáriással és Weiler Péterrel - készített interjúból.
Továbbra sem tudjuk, hogy kik ölették meg Kennedyt
Donald Trump amerikai elnök ígéretéhez híven 2025. március 18-án nyilvánosságra hozta az 1963-as John F. Kennedy-merénylettel kapcsolatos, eddig titkosított dokumentumok jelentős részét. A Nemzeti Levéltár honlapján elérhetővé vált mintegy 80 000 oldalnyi anyag új részleteket tár fel Lee Harvey Oswald tevékenységéről és a merénylet körülményeiről.