Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Mesterséges intelligenciával működik
A chatbot olyan egyszerű szoftver, amely irányított beszélgetésekhez kitűnően használható. A Sybell definíciója szerint a mesterséges intelligencia egy formája. Nem egy bonyolult valami, az üzleti weboldalakon jellemzően egyszerű verziókkal lehet találkozni.
Vannak természetesen komplexebb változatok is. Ezek gépi tanulás útján alkalmassá válnak arra, hogy szimulálják az emberi beszélgetést. A kommunikációt olyan mederbe terelik, amely során figyelembe veszik azt, hogy az adott személynek mik a preferenciái.
Mostanában kezdtek teret hódítani
A chatbotok már régóta léteznek, ugyanakkor az online marketing világában csak az elmúlt néhány év során kapták fel őket. Nemcsak nagyobb cégek, hanem kisebb vállalkozások is előszeretettel használják őket, hiszen hatékonyan tudják tehermentesíteni az ügyfélszolgálatos dolgozók életét. Ezenfelül arra is jók, hogy növeljék egy adott weboldalon a felhasználói élményt.
Egy alaposan megtervezett chatbottal automatizálni lehet a kommunikációt. Akár az ajánlatkérési folyamatot is lehet egyszerűsíteni. Arra is alkalmazható egy beszélgetőrobot, hogy a vásárolni szándékozó ügyfeleket segítse a megfelelő döntés meghozásában.
Erre jók a fejlettebb chatbotok
A komplex beszélgetőrobotok képesek arra, hogy helymeghatározás használatával javaslatot tudjanak adni egy ideális szálláshely vagy vendéglátóhely kiválasztására. Fontos azonban megjegyezni, hogy a chatbotok nem veszik el az ügyfélszolgálatosok munkáját. Pusztán egy olyan szoftverről beszélünk, ami segíti az ügyfélszolgálatosok feladatait, ám azokat korlátaikból adódóan nem képesek teljes mértékben, önállóan elvégezni.
A chatbot ugyanakkor kétségkívül hasznos, hiszen a leggyakoribb vásárlók által felvetett kérdésekre könnyedén tud válaszolni egy jól megtervezett szoftver. Így egyetlen ügyfélszolgálatosnak sem kell naponta több tucatszor leírni a szállítás költségeit, a kiszállítási időt, vagy éppen, ha egy fizikai áruházról van szó, akkor a nyitvatartási időt.
Nem csak a chatbotot használó cég számára jár előnyökkel a beszélgetőrobot. Az ügyfelek vagy leendő ügyfelek is kényelmesen megtudhatnak sok mindent egy vállalkozás termékeiről, szolgáltatásairól, anélkül, hogy hosszasan kellene böngészniük, keresgélniük az adott weboldalon.
Egy jól programozott chatbot előnyeit kiaknázhatják a nagyobb vállalkozások mellett a kisebb cégek is. Teljesen azonban senkinek sem érdemes leépíteni a humán ügyfélszolgálatot, hiszen a látogatóknak, ügyfeleknek mindig akadhatnak olyan kérdéseik, amelyekre előre nem lehet felkészülni.
Kapcsolódó cikkek
- Szintet lép az AI és a gépi tanulás
- Legyél hatékonyabb és motiváltabb a munkahelyeden és otthon is ezzel az új módszerrel
- Az új One UI 5 Watch szoftver betekintést enged a hamarosan érkező Galaxy Watch funkcióiba
- A Petal Ads hirdetési szakértői exkluzív mesterkurzust tartanak a hamburgi OMR Fesztiválon
- A Seco az intelligens szoftverekkel elhozza a gyártóipar jövőjét
- 5 digitális tipp a kiskereskedők és az e-kereskedelemben dolgozók számára
- Informatikai szállítók jelentkezését várja a Magyar Turisztikai Ügynökség
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
- Elérhető a fejlesztők számára az Oracle Database 23c ingyenes verziója
- Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nézd élőben az Oscar gálát; technológiai forradalom Hollywoodban
Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.
Digitális harmóniák: Az informatika és a zene találkozása a 2025-ös Grammy-díjátadón
Bár a legtöbb cikk most nyilvánvalóan Bianca Censori bundájáról és az alatta viselt teljesen áttetsző bodyról szól, a 2025-ös Grammy-díjátadó nemcsak róla szólt. Hozzáteszem: nem is csupán a zenei kiválóságokat ünnepelte, hanem rávilágított az informatika és a zene egyre szorosabb kapcsolatára is. Az eseményen számos technológiai újítást és digitális megoldást alkalmaztak, amelyek új dimenziót adtak a zenei élménynek.
DJ Spotify
Elindult a Spotify mesterséges intelligencián alapuló DJ szolgáltatásának beta verziója.
Majka „Csurran Cseppen” – avagy a digitális zeneipar trendjei
Majka legújabb produkciója, a „Csurran Cseppen” nemcsak zenei, hanem technológiai szempontból is figyelemre méltó. Az alkotásban a digitális streaming, az MI-alapú ajánlórendszerek és a közösségi média algoritmusok játsszák a főszerepet, amelyek meghatározzák, hogyan jut el a dal a hallgatókhoz.
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.