Innovációs élményközpontot nyitott a Bosch Rexroth Budapesten

forrás: Prím Online, 2023. június 28. 20:04

Átadták Budapesten a világon a második CU.BE (CUstomer BEnefits) innovációs élményközpontot, ahol a hajtás- és vezérléstechnika vezető nemzetközi szállítója, a Bosch Rexroth az ipari digitalizáció legújabb eszközeinek segítségével mutatja meg, mire képes a modern gyártástechnológia. Miniatűr ipar 4.0-s gyártósor, okos szerelőállomások, együttműködő robotok, digitális iker, hálózatba kapcsolt hidraulika és energiahatékony megoldások segítik a látogatókat, hogy az interaktív térben elmélyüljenek a negyedik ipari forradalom vívmányaiban. 

Az élményközpont közös gondolkozásra is ösztönöz, hogy a Bosch Rexroth, ipari partnerei és az egyetemi, akadémiai szféra együtt fejlesszék tovább azokat a megoldásokat, amelyek még hatékonyabbá és fenntarthatóbbá teszik a termelést. Emellett edukációs céllal minden technológia iránt érdeklődő diákot, valamint szervezeteket is várnak a CU.BE-ba.

 

A Bosch Rexroth budapesti telephelyén létrehozott CU.BE egyszerre digitális élményközpont és az együttműködést, együtt gondolkodást ösztönző innovatív tér, amely nemcsak bemutatja a negyedik ipari forradalom vívmányait, de mindenki – ügyfelek, szakemberek, diákok – számára kipróbálhatóvá és érthetővé is teszi a legmodernebb eszközök és folyamatok működését.

 

 

Az innovatív élményközpontban tucatnyi interaktív alkalmazással mutatják be, miként növelik a hatékonyságot és segítik a fenntarthatóságot az egymással kommunikáló, hálózatba kapcsolt modern eszközök, és hogyan lehet akár régebbi eszközöket hatékonyan bekapcsolni a digitalizált gyártásba. A CU.BE-ban az ipari szereplőkkel, valamint az egyetemi és akadémiai szféra tagjaival közösen tervezhetnek újításokat, fejlesztéseket, szabhatnak egyedi igényekre meglévő rendszereket. 

 

„A Bosch úttörő az Ipar 4.0 technológiák területén, továbbá az innovatív gyártási megoldások vezető szolgáltatója. A jövő technológiáit fejlesztjük. Ahhoz, hogy ebben újabb és újabb eredményeket érjünk el, egyre inkább szükség van az együttműködésre. Ezért olyan ökoszisztémát építünk, amelyben ipari partnereinkkel, a felsőoktatás résztvevőivel, az egyetemekkel és a kutatóközpontokkal közösen dolgozhatunk azon, hogy a jövő technológiái minél hamarabb beépüljenek mindennapjainkba. Ennek a munkának az egyik egyedülálló helyszíne a CU.BE” – mondta Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban.

 

 

„A Bosch Rexrothnál a legújabb technológiákat használjuk a mozgatásra, ipari partnereinkkel, vevőinkkel együttműködve, az ő igényeikre szabva fejlesztünk fenntartható és hatékony megoldásokat, hogy a bolygót jobb hellyé tegyük. A CU.BE-ot egy olyan nyitott térnek álmodtuk meg, ahova az ipar minden szereplőjét várjuk közös gondolkodásra és eszmecserére, továbbá minden érdeklődőt, aki szeretne többet megtudni az ipari technológia jövőjéről” – tette hozzá Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója.

 

Mini gyártósor, digitális iker és kollaboratív robotok az interaktív élménytérben

 

A németországi Ulmban található Bosch Rexroth központban két éve megnyílt CU.BE tapasztalatait felhasználva alakították ki a budapesti élményközpontot, amelybe egyaránt telepítettek számos iparágban jelenleg is működő megoldásokat, valamint a hétköznapokban is használt és ismert eszközöket. Például bármilyen ketrec vagy biztonsági felszerelés nélkül tesztelhető olyan kollaboratív robot, amelyik a gyártósoron dolgozó munkavállalókat segíti. Olyan ipar 4.0-s miniatűr gyártósort is összeállított a Bosch Rexroth, amely bepillantást nyújt a gépek összekapcsoltsága, az adatkommunikáció és a diagnosztika által nyújtott lehetőségekbe, és oktatásra, továbbképzésre is alkalmazható. Okos szerelőállomáson próbálhatja ki a látogató, hogyan segítenek a digitális rendszerek az alkatrészek megfelelő összeszerelésében. A CU.BE-ban holografikus szemüveg segítségével a digitális iker technológiát is ki lehet próbálni, amely a tesztelésben, valamint a távoli karbantartásban ad egyedülálló lehetőséget. Emellett hálózatba kapcsolt hidraulikus rendszerek, a belső logisztikában résztvevő autonóm robotok és energiahatékony megoldások mutatják meg, milyen eszközökkel segíti a Bosch Rexroth a fenntartható és energiahatékony gyártást. 

 

 

A CU.BE-ban olyan mindennapi eszközök modern technológiai háttere is látható, mint az országút mellett füvet nyíró gépi kasza, amely körbevágja az útjelző oszlopokat, amit a Bosch Rexroth a partnercégével együttműködésben hozott létre, valamint egy csúcsminőségű karos kávéfőző, amely finomvezérelhető hidraulikus munkahengerének köszönhetően tökéletes nyomást biztosít a legfinomabb kávé készítéséhez. 

 

 

Diákok és egyetemisták számára is nyitva áll a CU.BE

 

A CU.BE-nak az edukációban is fontos szerepet szánnak. Nemcsak belső oktatásokat szerveznek az innovatív élményközpontban, hanem diákoknak, egyetemistáknak és minden érdeklődőnek lehetőséget biztosítanak arra, hogy megismerjék a legmodernebb ipari automatizálási technológiákat és az azt fejlesztő szakembereket. Mindezt azért, hogy a látogatók tapasztalatokat szerezzenek a legújabb technológiák gyakorlati felhasználásáról. Az érdeklődők részt vehetnek a CU.BE szakmai és tematikus rendezvényein, workshopjain is. Emellett a Bosch Rexroth podcastje, a legkorszerűbb technológiákat és a fejlődés új irányait bemutató RE:FACT nyitott felvételeire is lehet regisztrálni a jövőben. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01