Másodpercenként tíz légkondicionálót adnak el világszerte
A Nemzetközi Energia Ügynökség jelentése szerint a hűtés lesz a globális villamosenergia-igény egyik legfőbb hajtóereje a következő három évtizedben, 2050-ig pedig másodpercenként tíz új légkondicionálót helyeznek majd forgalomba a világon. Mindeközben az Euromonitor International nemzetközileg elismert piackutató cég legfrissebb statisztikái rámutattak: 2022-ben globálisan a Gree közel 20 százalékos részesedésével megőrizte piacvezető pozícióját a légkondicionáló brandek között a második Midea és harmadik Haier előtt.
A felforrósodó világunkban kevés dolog lesz annál fontosabb, hogy elfogadható hőmérsékletet teremtsünk otthonainkban és a munkahelyeken. A legmelegebb országok egyre melegebbé válnak és olyan hőhullámokat élnek meg az ott élők, melyek korábban elképzelhetetlennek számítottak.
A „Fenntartható energiát mindenkinek” nemzetközi platform (SEforALL) 2022-es jelentésében rámutatott, világszerte 1.2 milliárd vidéki és szegényebb régió van veszélyben a hűtési lehetőségek hiánya miatt, ugyanakkor 2.4 milliárd középosztálybeli ember vásárolhat a közeljövőben megfizethető légkondicionálót annak energiahatékonyságát is figyelembe véve.
A Nemzetközi Energia Ügynökség adatai szerint jelenleg a beltéri eszközök energiafogyasztása óránként 2000 terrawatt világszerte. Csak összehasonlításként, ez két és félszerese az egész Afrikában használt elektromos áramnak. 2050-re ez a szám 6200 terrawattra emelkedhet, és addig várhatóan másodpercenként tíz légkondicionálót adnak majd el a gyártók globálisan.
A légkondicionálók piaca 2023-ban várhatóan eléri a 231 milliárd dollárt, és 2027-re a 280 milliárd dollárt is. A londoni Business Research Company felhívja rá a figyelmet, hogy az urbanizáció rendkívül felgyorsíthatja a klímák értékesítését. 2050 végére világszerte hétmilliárd ember élhet városi területeken, ahol a tapasztalatok szerint a legnagyobb az igény a klímák iránt.
Versenyfutás van a márkák között
A világ vezető és független piackutató ügynöksége, az Euromonitor International ismét elkészítette a fogyasztási cikk adatokon alapuló 2022-es évi statisztikáját, amelyből kiderült, hogy melyek a legkeresettebb darabszámban értékesített klíma brandek a világon.
A listát immáron sok éve stabilan és töretlenül a technológiai újításokban élenjáró Gree vezeti. A Magyarországon is hosszú ideje piacvezető márka közel 20 százalékos részesedéssel rendelkezik a globális piacon, vagyis a legtöbben az otthon nyugalmát biztosító klímáikat választják a jó ár-érték arány miatt.
A 70 világcég termékeit rangsoroló felmérés második helyezettje a hazai piacon is erősen helytálló Midea lett, a dobogó legalsó fokára pedig a Haier fért még oda. Rajtuk kívül kizárólag 5 százalék alatti piaci részesedéssel rendelkező cégek találhatók meg a legnagyobbak között, mely azt is jól mutatja, hogy mennyire kiélezett a verseny a szereplők között.
A negyedik az LG lett az Euromonitor International kutatásában, őket sorban a Panasonic, a Daikin, a HiSense, a Samsung és a TCL követi az élmezőnyben.
Mi a népszerűség titka?
A Gree légkondicionálók gyártója mindig az élen járt a kutatás és fejlesztés területén. 24 világvezető technológiával, illetve több mint 50.000 technikai- és 24.000 találmányi szabadalommal rendelkezik. Ezt az elhivatottságot azon tények is bizonyítják, miszerint a világvezető cég folyamatosan törekszik az innovációra és a forradalmi megoldások kifejlesztésére annak érdekében, hogy a legjobb ár-érték arányú termékeket biztosítsa a piac és felhasználói számára.
A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a Gree Electric Appliances 2009-re elérte a világ legnagyobb lakossági klíma gyártója címet. Az óriásvállalat ekkor 27 millió klímaberendezést tudott gyártani évente. Azóta közel megháromszorozódott a Gree gyártókapacitása.
A Gree légkondicionálók kereskedelmi igazgatója, Tóma János elmondta, hogy a Gree a tudatos és igényes otthonok választása. Vannak hangos, megbízhatatlan alternatívák, amelyek első ránézésre megfizethetőbbnek tűnnek, de olcsó húsnak híg a leve, és ha beleszámoljuk a szervizeléssel, alkatrészekkel, ügyintézéssel, kimaradt fűtéssel járó költségeket, akkor már korántsem olyan olcsó az a hús. A szakember hozzátette, hogy a tudatos fogyasztó, aki igényes döntéseket hoz családja nyugalmának érdekében tudja, hogy a Gree-vel jár a legjobban.
Szintén kiemelkedő eredményt ért el egyébként a közelmúltban a Gree légkondicionálók magyarországi vezérképviselete, a szarvasi székhelyű Cool4u Kft. is, amely előkelő helyet foglal el a Financial Times Európa leggyorsabban növekvő 1000 cégét taglaló listáján. A hamburgi székhelyű független piackutató ügynökség, a Statista készített felmérést a világ egyik legnagyobb üzleti kiadványaként nyilvántartott magazin számára. Ezen idén 14 magyarországi céget tartanak számon Európa elitjében, köztük a Cool4u Kft-t is.
Fotók: Gree / shutterstock
Kapcsolódó cikkek
- Komoly áresés várható a klímapiacon
- A mesterséges intelligencia vajon átírja a klímatörténelmet is?
- Már a hálószobában is jelen lehet a mesterséges intelligencia
- Így kerülhetjük el, hogy problémát okozzon a légkondink
- A TCL legújabb termékei új szintre emelelik az otthoni szórakozás élményét
- Tavaszi megújulás és friss levegő
- Nemek harca: hány fok legyen az irodában?
- Légkondiháború az irodákban
- Egyszerű megoldás az ideális klimatizált környezetért
- Az LG új légtisztítót és légkondicionálót mutat be a CES-en
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.