Korhatár-besorolást és szolgáltatói szerződést vizsgált a Médiatanács
A vállalt műsorstruktúrának megfelelő műsor sugárzására vonatkozó törvényi kötelezettség megsértése miatt bírságolta meg a szegedi Rádió 88 szolgáltatóját az NMHH Médiatanácsa. A testület egy bejelentés nyomán a „Dr. Pimple Popper, a bőrgyógyász” című, a TLC-n sugárzott tévéműsor egyik epizódját is továbbította a holland társhatóságnak helytelen korhatár-besorolás miatt.
A műsorstruktúrára vonatkozó, hatósági szerződésen alapuló vállalások teljesülését ellenőrizte a Médiatanács a szegedi 95,4 MHz-en sugárzott, helyi vételkörzetű, kereskedelmi jellegű Rádió 88 március 18. és 24. közötti adáshetének vizsgálata során. A testület megállapította, hogy a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok, műsorelemek arányai elmaradtak a szolgáltató szerződéses vállalásaitól, emellett nem teljesültek a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámokra vonatkozó arányok sem. A Médiatanács ezért bírságot szabott ki a Rádió 88 médiaszolgáltatójára.
A TLC csatornán május 12-én 20 órától sugárzott „Dr. Pimple Popper, a bőrgyógyász” című műsorszám „Lipómák” elnevezésű epizódját lakossági bejelentés nyomán vizsgálta a Médiatanács. Az epizódot a szolgáltató 9 éven aluliaknak nem ajánlott műsorszámként tette közzé, azonban azt a hatósági ellenőrzés alapján kizárólag „16 éven aluliak számára nem ajánlott” korhatár-megjelöléssel ellátva és csak 21 és 5 óra között lehetett volna közzétenni a magyar szabályozás alapján, figyelemmel a műtéti beavatkozások túlzottan részletes, félelemkeltő bemutatására.
Mivel a csatorna szolgáltatója Hollandiában bejegyzett társaság, a Médiatanács a felmerült jogsértésről értesíti a holland társhatóságot, és kéri a szükséges intézkedések megtételét.
Kapcsolódó cikkek
- Nem megfelelő korhatár-besorolás miatt fordult a holland hatósághoz a Médiatanács
- Az Apple TV+ tartalmait vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: számos filmet helytelen korhatár kategóriába sorolt a Disney+
- Médiatanács: több film is helytelen korhatár-besorolással szerepel az HBO Maxon
- Médiatanács: továbblépések helyi és körzeti rádiós pályázatokban
- A Mozi+ és a Viasat3 műsorait vizsgálta a Médiatanács
- Az ATV-t és két helyi rádiót is megbírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: idén már a streamingszolgáltatók által közzétett tartalmakat is korhatárkarikákkal kell ellátni
- Körzeti és helyi vételkörzetű médiaszolgáltatások vállalásait vizsgálta a Médiatanács
- Aggályos internetes reklámokra hívja fel a figyelmet az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.