Energiahatékony megoldásokkal bővítette kapacitását a Lila Paper
A törökországi székhelyű Lila Paper a negyedik gyártósorának zavartalan működése érdekében úgy döntött, hogy az Eaton teljes termékportfólióját beveti. A korábbi megoldáshoz képest jelentős javulást, többek között 90 százalékkal kevesebb állásidőt és jelentősen alacsonyabb energiafogyasztást hozott az intelligens energiagazdálkodási vállalat által javasolt kompakt és hatékony motorvezérlési megoldás.
A Lila Paper 2007 óta működő, Isztambultól nyugatra fekvő gyártóüzeme dinamikusan bővül. Az egyre növekvő keresletre válaszul a vállalat elhatározta, hogy egy negyedik gyártósorral bővíti üzemének kapacitását. Így mostantól évi 280 000 tonna higiéniai papírtermék előállítására képesek, amellyel Európa második legnagyobb ilyen létesítményévé válnak. A korlátozottan rendelkezésre álló hely és a projekt nagy léptéke miatt a vezérlő- és energiagazdálkodási rendszernek egyszerre kellett kompaktnak és gazdaságosnak lennie, nem utolsósorban azért, hogy további hatékonyságnövekedést és energiamegtakarítást tudjanak elérni. A gyártósoron IE4 motorok működnek, ezekhez az Eaton egy hasonlóan hatékony, frekvenciaváltós vezérlőrendszert hozott létre.
Átfogó, integrált rendszer
Az Eaton 48 független szekrényből és 98 kihúzható egységből álló, intelligens motorvezérlő-központokat (MCC), valamint 19 áramelosztó szekrényt szállított. Mivel az egységek kivehetők, az egyes alkatrészek gyorsan pótolhatók vagy cserélhetők, ezzel minimálisra csökkenthetők az üzemszünetek, és növekedik a kezelő biztonsága is. Az Eaton digitális eszközök széles skálájának integrálása lehetővé tette az Ipar 4.0 különböző funkcióinak megvalósítását, többek között az automatikus e-mail-értesítések, a távfelügyelet és -diagnosztika, valamint a prediktív karbantartás bevezetését is.
Jelentős idő- és energiamegtakarítás
Tekintettel a berendezés méretére, az Eaton egy moduláris vezérlőrendszert alkalmazott, amellyel sokkal gyorsabbá válik a hiba helyének azonosítása, és nincs szükség a teljes gyártósor kikapcsolására az esetleges javítások alkalmával. Ezzel sikerült leegyszerűsíteni a megoldás feltérképezésével járó munkát, amellyel további időmegtakarítást értek el. Ez a megoldás megkönnyíti a vállalat munkáját, emellett a Lila Paper most nagyobb rugalmasságot élvez a központi egységgel való jobb kommunikációnak köszönhetően. E tényezők kombinációjának köszönhetően a korábbi géphez képest 90 százalékkal, 20-ról csupán kettőre csökkent a leállások száma azonos üzemidő alatt. Az Eaton által biztosított vezérlő- és energiagazdálkodási rendszer ráadásul jelentős energiamegtakarítást is eredményezett.
„Összességében az Eaton termékek 9 százalékkal javították a Lila Paper energiahatékonyságát. Az új meghajtók belső algoritmusa pedig az előző gép standard meghajtóihoz képest további, átlagosan 2 és 10 százalék közötti energiahatékonyságot biztosít. Ügyfelünk pozitív visszajelzése azt mutatja, hogy megfelelő tervezéssel és a megfelelő termékek felhasználásával sikerült megvalósítani az Eaton elképzelését, ami hatalmas örömet jelent számunkra” – mondta Yılmaz Özcan, az Eaton törökországi vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Vezető gyógyszergyárat tesz fenntarthatóbbá a Honeywell
- Kiberbiztonság: biztos, hogy megfelelő védelmet használunk?
- Bemutatkozott az Eaton új xEnergy Elite fiókos elosztó rendszere
- Az évtized végére 1800 milliárd dollárt kellene költeni energiahatékonysági beruházásokra
- Világcsúcs és két arany: tarolt a Széchenyi-egyetem csapata
- Bemutatkozik az Eaton easyE4 vezérlőrelé
- Egy vállalkozás számára a szünetmentes tápegység jelenti a megbízható áramellátást
- Az Eatont választotta a világ egyik legetikusabb vállalatának az Ethisphere Institute
- Útmutató egy fenntartható adatközpont megvalósításához
- Az ABB és a tudományos élet együttműködik az energiahatékonyság terén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.