A Lenovo negyedéves bevétele 24 százalékkal esett
A kínai Lenovo Group Ltd. 24 százalékos bevételcsökkenésről jelentett pénzügyi első negyedévéről, és ezzel már a negyedik egymást követő negyedévben jegyeztek fel visszaesést, a számítógépek és az okostelefonok iránti globális keresletcsökkenés miatt.
A hagyományos kivitelű személyi számítógépek (PC) világelső gyártója csütörtökön azt közölte, hogy a június végével záródott negyedévben 12,9 milliárd dollár volt a bevétele, ami 24 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál és elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 13,84 milliárd dollártól.
Az adózott eredmény éves összevetésben 66 százalékkal, 177 millió dollárra csökkent. Szakértői várakozások átlagában 212,5 millió dollár szerepelt.
A Lenovo részvényára a hongkongi tőzsdén 1 százalék körüli mínuszban állt csütörtökön közép-európai idő szerint röviddel reggel hét óra után.
Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat számításai szerint az idei második negyedévben 16,6 százalékkal, 59,7 millióra estek a személyi számítógépek (asztali számítógép, notebook és munkaállomások) kiszállítása világszerte. A kínai Lenovo továbbra is az első helyen állt a negyedévben 24 százalékos piaci részesedésével úgy, hogy a cég kiszállításai 20,8 százalékkal csökkentek a tavalyi második negyedévhez képest, de több mint 11 százalékkal nőttek az idei első negyedévhez viszonyítva.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar szakember a Schneider Electric régiós vezetésében
- A Magyar Telekom 2023. második negyedéves és első féléves eredményei
- Az LG közzétette 2022-2023-as fenntarthatósági jelentését
- Új ügyvezető a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. döntéshozó testületében
- Történetének legmagasabb második negyedéves árbevételét érte el az LG
- ABB – 2023. II. negyedévi eredmények
- Igor Prerovsky érkezik a Yettel Magyarország vezérigazgatói posztjára
- Afrikában is hódít a magyar orvostechnológia
- Új központot nyitott Újvidéken a Schneider Electric
- A Lenovo közzétette legújabb ESG-jelentését
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.