Budapesti Közművek: Innováció és egységesítés az ügyfélszolgálatban
Jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt időszakban a fővárosi közszolgáltatók hatékonyabb, fenntartható működése és modernizálása érdekében létrehozott Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. A szolgáltatások színvonalának javítása és az egységes működéshez szükséges integrált vállalatirányítás megvalósítása érdekében bevezették az SAP S/4HANA rendszerét és az SAP Service Cloud megoldást.
Eredetileg a Budapesti Közművek jogelődje, a Főtáv kezdeményezésére indult el az a több lépcsős integrált informatikai fejlesztés, melynek eredményeképpen a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. új és korszerű rendszert indított az ügyfélszolgálati feladatok ellátásához. A hulladékgazdálkodás, köztisztaság, kertészet, kéményseprés, távfűtés és temetkezés feladatait a fővárosban és részben annak környékére is kiterjedően ellátó szervezet informatikai korszerűsítése részeként az elavult SAP R3 rendszer és a széttöredezett, egyedi fejlesztésekből álló SAP CIC 0 modul helyett a Budapesti Közműveknél az SAP S/4HANA és az SAP Service Cloud megoldásokkal modernizálták a rendszert. Ezt 2022. folyamán továbbfejlesztették, az SAP Business Technology Platformján lebonyolítva az adatmigrációt.
A fő cél az volt, hogy a Budapesti Közművek egyetlen platformon egyesítse adatbázisait, ügyfeleinek végzett tevékenységeit, beleértve a törzsadatokat, a műszaki, pénzügyi, bérszámfejtési és számlázási adatokat is. Ezáltal létrejött egy közös tranzakciós felület, amely könnyebbé teszi az ügyintézők számára az egyes folyamatok intézését, és elosztja a feladatokat és bejelentéseket a szakterületek között.
Az átállás első szakaszának eredményeként 268 000 ügyfél és 263 000 fogyasztási hely került át az új rendszerbe. Az integráció során a Budapesti Közművek mintegy 30 interfészének kezelésére volt szükség, amely az információkat öt különböző ügyviteli rendszerből nyerte. A korábban használt SAP Integration Suite platform licensze lejárt, de a folyamatot sikeresen átvitték az SAP BTP platformra az SAP szakmai támogatásával mindössze két hónap alatt. Ezáltal az üzleti és műszaki közmű területek is megfelelő támogatást kaptak.
„Ez a rendszerintegráció által inspirált korszerűsítés tipikus példája azoknak a projekteknek, melyek kizárólag megfelelő szakmai előkészítéssel, elkötelezett megrendelővel és gyakorlott partnerekkel vezethetnek sikerre. Az ilyen összetettségű üzleti transzformációk ezek nélkül biztosan halálra vannak ítélve, vagy csak jelentős többletköltséggel terelhetők a helyes kerékvágásba” – mondta a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Szakmai tapasztalataink birtokában azonban garantálható, hogy különböző állományokból egy sokkal magasabb szintű, mind a megbízónak, mind pedig az ő ügyfeleinek megelégedésére szolgáló rendszer jöjjön létre.”
Az egységesítés során nagy hangsúlyt fektettek a sztenderdizálásra és a minimális egyedi fejlesztésekre. Az SAP Service Cloud megoldás bevezetése az SAP S/4HANA rendszerrel összekapcsolva különösen fontos volt, mivel egységes és hatékony CRM megoldást biztosított minden közszolgáltatási területen. Az SAP CIC 0 helyett ma már az SAP Service Cloud jelenti a közös felületet, amely minden szükséges ügyféladatot összefog felhőalapon.
Az átalakulás eredményeként a Budapesti Közművek tovább erősítette a hatékonyságot, a szolgáltatás minőségét és az ügyfélorientáltságot. Az új, egységesített ügyfélszolgálati rendszer lehetővé teszi a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést, és megteremti a lehetőséget az ügyféladatok és folyamatok egységes kezelésére. A Budapesti Közművek az SAP Service Cloud megoldásban hosszú távon gondolkodik a fejlődési lehetőségek kiaknázása érdekében, hiszen további funkciók bevezetésével a jövőben felmerülő kihívásokra és új igényekre is választ kínál a rendszer.
Kapcsolódó cikkek
- Gyorsabb és hatékonyabb lett az eMAG ügyfélszolgálat a hibrid chatbot bevezetésével
- A digitalizáció elengedhetetlen a fejlődésben
- SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
- Felgyorsítja stratégiai átalakulását a Maersk
- Ötéves digitális átalakítási program elindításáról állapodott meg a Diageo az SAP-val és az IBM-mel
- Akadálymentesítette a Coldplay karbonlábcsökkentő turnéapplikációját az SAP
- A mesterséges intelligencia korának üzleti megoldásait mutatta be az SAP
- Új digitális lábakon áll a PEZ
- A vásárlói lojalitás erősítésében segít a SAP
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.