Budapesti Közművek: Innováció és egységesítés az ügyfélszolgálatban
Jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt időszakban a fővárosi közszolgáltatók hatékonyabb, fenntartható működése és modernizálása érdekében létrehozott Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. A szolgáltatások színvonalának javítása és az egységes működéshez szükséges integrált vállalatirányítás megvalósítása érdekében bevezették az SAP S/4HANA rendszerét és az SAP Service Cloud megoldást.
Eredetileg a Budapesti Közművek jogelődje, a Főtáv kezdeményezésére indult el az a több lépcsős integrált informatikai fejlesztés, melynek eredményeképpen a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. új és korszerű rendszert indított az ügyfélszolgálati feladatok ellátásához. A hulladékgazdálkodás, köztisztaság, kertészet, kéményseprés, távfűtés és temetkezés feladatait a fővárosban és részben annak környékére is kiterjedően ellátó szervezet informatikai korszerűsítése részeként az elavult SAP R3 rendszer és a széttöredezett, egyedi fejlesztésekből álló SAP CIC 0 modul helyett a Budapesti Közműveknél az SAP S/4HANA és az SAP Service Cloud megoldásokkal modernizálták a rendszert. Ezt 2022. folyamán továbbfejlesztették, az SAP Business Technology Platformján lebonyolítva az adatmigrációt.
A fő cél az volt, hogy a Budapesti Közművek egyetlen platformon egyesítse adatbázisait, ügyfeleinek végzett tevékenységeit, beleértve a törzsadatokat, a műszaki, pénzügyi, bérszámfejtési és számlázási adatokat is. Ezáltal létrejött egy közös tranzakciós felület, amely könnyebbé teszi az ügyintézők számára az egyes folyamatok intézését, és elosztja a feladatokat és bejelentéseket a szakterületek között.
Az átállás első szakaszának eredményeként 268 000 ügyfél és 263 000 fogyasztási hely került át az új rendszerbe. Az integráció során a Budapesti Közművek mintegy 30 interfészének kezelésére volt szükség, amely az információkat öt különböző ügyviteli rendszerből nyerte. A korábban használt SAP Integration Suite platform licensze lejárt, de a folyamatot sikeresen átvitték az SAP BTP platformra az SAP szakmai támogatásával mindössze két hónap alatt. Ezáltal az üzleti és műszaki közmű területek is megfelelő támogatást kaptak.
„Ez a rendszerintegráció által inspirált korszerűsítés tipikus példája azoknak a projekteknek, melyek kizárólag megfelelő szakmai előkészítéssel, elkötelezett megrendelővel és gyakorlott partnerekkel vezethetnek sikerre. Az ilyen összetettségű üzleti transzformációk ezek nélkül biztosan halálra vannak ítélve, vagy csak jelentős többletköltséggel terelhetők a helyes kerékvágásba” – mondta a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Szakmai tapasztalataink birtokában azonban garantálható, hogy különböző állományokból egy sokkal magasabb szintű, mind a megbízónak, mind pedig az ő ügyfeleinek megelégedésére szolgáló rendszer jöjjön létre.”
Az egységesítés során nagy hangsúlyt fektettek a sztenderdizálásra és a minimális egyedi fejlesztésekre. Az SAP Service Cloud megoldás bevezetése az SAP S/4HANA rendszerrel összekapcsolva különösen fontos volt, mivel egységes és hatékony CRM megoldást biztosított minden közszolgáltatási területen. Az SAP CIC 0 helyett ma már az SAP Service Cloud jelenti a közös felületet, amely minden szükséges ügyféladatot összefog felhőalapon.
Az átalakulás eredményeként a Budapesti Közművek tovább erősítette a hatékonyságot, a szolgáltatás minőségét és az ügyfélorientáltságot. Az új, egységesített ügyfélszolgálati rendszer lehetővé teszi a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést, és megteremti a lehetőséget az ügyféladatok és folyamatok egységes kezelésére. A Budapesti Közművek az SAP Service Cloud megoldásban hosszú távon gondolkodik a fejlődési lehetőségek kiaknázása érdekében, hiszen további funkciók bevezetésével a jövőben felmerülő kihívásokra és új igényekre is választ kínál a rendszer.
Kapcsolódó cikkek
- Gyorsabb és hatékonyabb lett az eMAG ügyfélszolgálat a hibrid chatbot bevezetésével
- A digitalizáció elengedhetetlen a fejlődésben
- SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
- Felgyorsítja stratégiai átalakulását a Maersk
- Ötéves digitális átalakítási program elindításáról állapodott meg a Diageo az SAP-val és az IBM-mel
- Akadálymentesítette a Coldplay karbonlábcsökkentő turnéapplikációját az SAP
- A mesterséges intelligencia korának üzleti megoldásait mutatta be az SAP
- Új digitális lábakon áll a PEZ
- A vásárlói lojalitás erősítésében segít a SAP
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innováció és élmény a pénzügyek világában – a K&H digitális megoldásai
Az Innováció és Kreativitás Világnapján érdemes elgondolkodni azon, hogyan alakítják át a legújabb technológiai fejlesztések a hazai pénzügyi szektort. A K&H Bank digitális újításai nemcsak rangos szakmai díjakat hoznak, hanem valódi, mindennapi segítséget is nyújtanak az ügyfeleknek – legyen szó online vásárlásról, koncertélményről vagy pénzügyi tudatosság fejlesztéséről.
Modern tanulási környezet a jövő pedagógusainak
Megújult a Széchenyi István Egyetem győri campusán található Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar 253-as tanterme, amely mostantól korszerű STEAM-tanteremként szolgálja az oktatást.
ABB: Erős kezdés 2025-ben és folyamatos növekedési kilátások
Morten wierod vezérigazgató: „Az ABB erőteljesen indította a 2025-ös évet. Eredményeink szinte minden soron javulást mutatnak, pénzáramlásunk stabil, és megerősítjük korábban megfogalmazott kilátásainkat az évre vonatkozóan. Ugyanakkor nem hunyhatunk szemet a növekvő geopolitikai és gazdasági bizonytalanságok felett. Bízunk benne, hogy a portfóliónk aktív menedzselésével és a Robotika üzletág tőzsdére vitelével tovább tudunk értéket teremteni.”
Hogyan csökkentheti az adatközpontok energiafogyasztását egy magyar megoldás?
A digitális gazdaság alapját jelentő adatközpontok számára kínál energiahatékony megoldást a HeatVentors, az InnoEnergy portfóliójába tartozó magyar scale-up. Az általuk fejlesztett, saját szabadalmon alapuló intelligens hőakkumulátor alternatívát nyújt az adatközpontok növekvő energiaigényének kielégítésére. A rendszer -30 és +120 Celsius-fok között képes hosszú távon energiát tárolni, így akár évi 25%-ot meghaladó energiamegtakarítást is lehetővé tesz.