140 millió euró tiszta energia innovációkra
Az ipari, pénzügyi és képzési szektor jelentős szereplői a tiszta energia ipari innovációjának felgyorsításába fektetnek be.
A fenntartható energetika innovációs motorjaként számon tartott EIT InnoEnergy bejelentette, hogy sikeresen lezárta a több mint 140 millió euró értékű tőkét biztosító zártkörű kibocsátási körét.
A befektetők ebben a körben új stratégiai szereplők (Societe Generale, Santander CIB, PULSE – CMA CGM Energia Alap, Renault Group, Stena Recycling és NIIT), valamint meglévő részvényesek (Siemens Financial Services, Schneider Electric, Capgemini, Volkswagen Group, ING, Koolen Industries, GROUPE IDEC és Engie).
A bevételt az új üzletkötések számának növelésére, a jelenlegi 200 portfólióvállalat növekedésének támogatására, az új ipari bajnokok, például az InnoEnergy vállalatépítők sikeres elindításának felgyorsítására, az új szabályozási keretek által teremtett lehetőségek megragadására, valamint az USA-beli terjeszkedés fellendítésére fordítják.
Az InnoEnergy üzletkötései általában nagy CAPEX-igényű, korai fázisban lévő innovatív technológiákra, és a tiszta technológiák képviselőire koncentrálnak. Az InnoEnergy egyedülálló és megbízható, 1 200 partnert számláló ökoszisztémáján keresztül gyorsítja, csökkenti a kockázatokat és támogatja a globális üzleti ügyeket. Az irányított ökoszisztéma magában foglalja a különböző méretű ipari szereplőket, befektetőket (állami és magánbefektetőket, tőke- és hitelbefektetőket), tudományos intézményeket, kutatóközpontokat és a közigazgatást. Az elmúlt 12 év alatt felépített InnoEnergy, egyablakos modellel nyújt támogatást a globális innovátorok számára a teljes életciklusuk során (a korai fázistól az ipari méretig).
Az InnoEnergy jelenleg 200 vállalatból álló portfólióval rendelkezik, amelyek közül három unikornis (azaz több mint egymilliárd dollár értékű vállalat), és amelyek jó úton haladnak ahhoz, hogy 2030-ig összesen 110 milliárd eurós bevételt és 2,1G tonna CO2e megtakarítást érjenek el. Ezek a vállalatok együttesen eddig 9,7 milliárd eurót befektetést szereztek. Ez a zártkörű kibocsátási kör megerősíti az InnoEnergy szerepét, mint az egyik erős eszköz Európa kezében ama törekvés megvalósítására, hogy a közösség 2050-re elérje a kitűzött nettó nullás célkitűzését, miután a világ gazdaságai közül elsőként éghajlatvédelmi törvényben rögzítette azt.
Marcin Wasilewski, az EIT InnoEnergy Central Europe vezérigazgatója elmondta: "A zártkörű kibocsátással kitűzött célok teljesültek. Új stratégiai szereplők csatlakoztak az InnoEnergy kiemelkedő tőkebefektetői táborához, több részvényes újra befektetett, és összességében elegendő friss pénzügyi forrást biztosítottunk ahhoz, hogy megduplázzuk a folyamatban lévő tevékenységeink hatását. Az Európában és a világban felgyorsult energetikai átállás, valamint a nyugati világ fokozott újraiparosítási törekvései egyedülálló lehetőségeket teremtenek az InnoEnergy, portfólióvállalatai és megbízható ökoszisztéma-partnereink számára. Felkészültünk az előttünk álló útra. Küldetésünk 2010 óta tart, és mi továbbra is szállítjuk az eredményeket".
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- Újdonságokkal tér vissza a Schneider Electric „zöld” versenye
- Különleges lakásmegoldást mutat be az LG
- Egészséges és megfizethető otthonok – háromszor alacsonyabb karbonlábnyommal
- Nagyágyúkkal összefogva zöldíti a chipgyártást a Schneider Electric
- Javult a helyzet, de még mindig túl sok erőforrást használ fel az emberiség
- Szuperzöld projektben vetik be a Schneider Electric megoldását
- Európa rákapcsol a napelemgyártásra
- Mit tehet egy globális IT-cég a környezetért?
- Ezek Európa legjobb fenntarthatósági startupjai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.