Hátrányos helyzetű településeken élő gyerekek digitális oktatását segíti a Continental
A Continental hazai történetének legnagyobb egyösszegű adományának köszönhetően a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványa idén is folytathatja projektjét, mely az aktív tanulást és a 21. századi kompetenciákat középpontba állító digitális pedagógiai szemléletváltást célozza.
• Idén több mint 21 millió forinttal támogatja a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkáját a Continental Automotive Hungary Kft.
• A felajánlott összegből a szervezet számos előremutató programot valósít meg, így többek között egy digitális oktatási projektet az általuk fenntartott általános iskolákban
A szervezet által fenntartott máltai általános iskolákban indított kezdeményezés célja, hogy a diákok számára olyan támogató környezetet alakítson ki, amely elősegíti a hátrányból induló gyerekek iskolai jóllétét és a munkaerőpiaci érvényesüléshez szükséges készségek elsajátítását. A tavalyi tanévben az Alapítvány Tiszaburán hozott létre alkotópedagógiai műhelyt, ahol a gyerekek 21. századi technológiával – lézervágóval és 3D nyomtatóval – tárgyakat készíthettek, vagy a Maker's Red Box számítógépes program segítségével a kreatív képességeiket fejlesztve szuperhőst tervezhettek.
„Technológiai vállalatként a Continental-nál kiemelten fontosnak tarjuk a jövő generációinak digitális képzését. Éppen ezért támogatunk jó szívvel minden olyan programot, melynek fókuszában a fiatalok technológiai képzése, adottságaik fejlesztése, jövőbeli érvényesülésüket elősegítő kezdeményezés áll” – mondta el Kalmár Ákos, a magyarországi Continental csoport országos HR vezetője. A szakember ellátogatott a gyulaji általános iskolába is, ahol személyesen tekintette meg, milyen hiánypótló fejlesztések valósultak meg a vállalat által biztosított támogatásból.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat idén is folytatja digitális projektjének megvalósítását, ezúttal már a Continental támogatásával – a vállalat ugyanis több mint 21 millió forinttal segíti a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkáját. A hozzájárulásnak köszönhetően Gyulajon indult robotikaszakkör a Revolution Robotics eszközeivel, melynek során a diákok programozással és robotikával foglalkoznak. Az élményalapú foglalkozások fejlesztik többek között a gyerekek problémamegoldó képességét, a közös cél elérése pedig sikerélményt hoz számukra. A máltai általános iskolákban emellett radikálisan megújult a matematika tanítás is: az 1-6. osztályos diákok matematikai alapkompetenciáinak módszeres és tudatos fejlesztéséhez a tanítók a Matific programot használják, amely egyéni tudás- és készségszinttől függően kínál önálló, játékos tanulási utakat a gyerekeknek.
„A leghátrányosabb helyzetű településeken komplex, gyermekközpontú programra és innovatív megoldásokra van szükség a gyerekek felzárkóztatásához, ezért a máltai iskolákban örömmel alkalmazzuk a legmodernebb technológiát is a mindennapi munkánkban” – tette hozzá Thaisz Miklós, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány kuratóriumi elnöke.
A technológiai cégcsoport hazai leányvállalatának, a Continental Automotive Hungary Kft.-nek a támogatása a jövőbiztos tudás megszerzésén túl a szomszédunkban dúló háború elől hazánkba érkező ukrán menekültek integrációjához, valamint az alacsony jövedelmű, fogyatékkal élők táboroztatásához is biztosít forrást.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental gumiabroncsa nyerte el a Swiss Automotive Show 2023-as innovációs díját
- Húszezer laptopot szállít a Delta Systems az iskoláknak
- Már csak bő 1 év van hátra a NIS2 érvénybelépéséig – a logisztikai szektor is érintett
- A vállalati digitalizáció nem technológia, hanem nyitottság kérdése
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- KIFÜ: az óvodai digitalizációt támogatja az OkosÓvoda Program
- Élesedik a digitalizációs verseny az autóiparban
- Az iskolák a Zyxel hálózati megoldásaival alakítják ki modern oktatási módszereiket
- A digitalizáció soha nem érhet véget
- Forradalmi változásokat hoz a digitalizáció az élelmiszeriparban és italgyártásban is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.