Tablettel irányított, automata repülést hajtott végre az Airbus Helicopters
Sikeres, teljesen automata repülést hajtott végre az Airbus Helicopters Marignane-ban, amelynek célja a még fejlesztés alatt lévő új műszaki megoldások tesztelése volt. Az Airbus a Vertex kódnevű projekt keretében tesztelte a repülésirányító rendszerek kezelésére használt új, egyszerűsített interfészt (HMI), valamint az automata funkciókat. Az Airbus UpNext által kifejlesztett technológiákat egy érintőképernyős tablet vezérli, amellyel egyszerűsödhet a küldetések előkészítése és irányítása, biztonságosabb lehet a repülés és csökkenthető a helikopter pilótájának munkaterhelése.
Az Airbus Helicopters 2021-ben indította útjára a FlightLab elnevezésű programját, amelynek keretében automatizált rendszereket fejleszt és tesztel. Legutóbb egy egyórás tesztrepülés során előre meghatározott útvonalat követve teljesen automatizáltan repültek a misszió minden szakaszában: a helikopter automatikusan hajtotta végre a fel- és leszállást, a földi gurulást, valamint a cirkálást. Ennek során a pilóta felügyelte a rendszereket, amelyek képesek felismerni az előre nem látható akadályokat, és automatikusan újraszámítják a biztonságos repülési útvonalat. Szükség esetén a pilóta a tableten keresztül könnyen felülbírálhatja a vezérlést. A tesztrepülési időszak október 27-től november 22-ig tartott az Airbus Helicopters franciaországi, Marignane-i létesítményében.
"A felszállástól leszállásig tartó teljesen automata repülés sikeres bemutatása nagy lépés a pilóta munkaterhelésének csökkentése és az egyszerűsített kezelőfeületek felé, amelyet az Airbus Urban Air Mobility csapata a CityAirbus NextGen nevű, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) légijárművével kíván megvalósítani. A fedélzeti, lézer alapú távérzékelés (lidar) által szolgáltatott információknak köszönhetően a helikopterekben is alkalmazható lehet a technológia az akadályok közelében végrehajtott alacsony repülések során" – mondta Michael Augello, az Airbus UpNext vezérigazgatója.
Az Airbus Helicopters a Vertex keretében egyebek között helyzetfelismeréshez és akadályok észleléséhez szükséges látásalapú érzékelőket és algoritmusokat, robotpilótához használható fly-by-wire rendszert, valamint a repülési adatok figyelemmel követésére és beavatkozásra szolgáló, érintőképernyőn és fejre helyezhető kijelzőn megjelenő interfészen dolgozik.
Kapcsolódó cikkek
- Jön a Repülőtér éjszakája
- 1,7 milliárd forint állami támogatást kapott a Rolls-Royce Magyarország
- Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
- Az Airbus új automata pilótatámogató technológiákat tesztel
- Mit tegyünk, ha késik vagy törlik a járatunkat?
- Jön a Repülőtér éjszakája
- A Rolls-Royce új technológiával formálja a hibrid-elektromos repülést
- A hazai mellett nemzetközi képzőbázisokkal bővül az Airwin
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Szeptember 4.: Az Aeropark éjszakája
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.