Sürgősen el kell kezdeni a jövő villamos hálózatainak kialakítását
Az elavult infrastruktúra hátráltatja az energiaátmenetet, ezért a villamos hálózatok digitális megoldásokra épülő korszerűsítését sürgetik a Schneider Electric szakértői. A vállalat a múlt héten, Párizsban megrendezett Enlit Europe 2023 konferencián több olyan megoldást is bemutatott, amelyek támogatják a hálózatok hatékony, a fenntarthatóság jegyében megvalósuló fejlesztését.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat az Enlit Europe 2023 rendezvény kapcsán is arra szólította fel az energetikai döntéshozókat, hogy gyorsítsák fel a villamos hálózatok digitális fejlesztéseit a fenntartható, rugalmas és hatékony infrastruktúra kialakítása érdekében. A vállalat Enlit konferencián részt vevő szakértői szerint az elavult rendszerek hátráltatják az energetikai átmenetet, ezért digitális megoldásokra épülő, intelligens villamos hálózatok létrehozását javasolják, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy csökkenjen az energiaszektor szén-dioxid-kibocsátása.
„Az energetikai átmenet igazi kihívása a hálózati teljesítmény és hatékonyság növelése, több megújuló energiaforrás hálózatra való csatlakoztatásával, és annak biztosítása, hogy ezzel párhuzamosan a CO2-kibocsátás ne nőjön. Egyszerűen nem haladunk elég gyorsan a rugalmas, digitalizált villamosenergia-hálózatok megvalósításában, annak ellenére, hogy már rendelkezünk az ehhez szükséges berendezésekkel és szoftverekkel. A politikai döntéshozóknak és az iparág vezetőinek reagálniuk kell a helyzetre: vagy korszerűsítenek, vagy azt kockáztatják, hogy nem érjük el a nettó zéró kibocsátásra vonatkozó céljainkat” – mutatott rá Frederic Godemel, a Schneider Electric Power Systems and Services üzletágának ügyvezető alelnöke.
A Schneider Electric az Enlit 2023-on olyan új innovációkat mutatott be, amelyek lehetővé teszik az áramszolgáltató vállalatok számára az agilis hálózati digitalizációt, valamint biztosítják a villamosenergia-értéklánc szereplői közötti hatékonyabb együttműködés alapjait. A párizsi eseményen bemutatott innovációk között volt az RM AirSeT középfeszültségű kapcsolóberendezés, amely a szén-dioxidnál 23500-szor szennyezőbb SF6 gázt tiszta levegővel helyettesítve kínál környezetbarát megoldást a villamos hálózatokat üzemeltetők számára.
Az érdeklődők megismerhették az EcoStruxure Microgrid Flex alkalmazást is, amely az iparágban elsőként, a gyorsabb megvalósítás érdekében szabványosítja és egyszerűsíti a mikrohálózatok konfigurációját, drasztikusan csökkentve ezzel a kialakításukhoz szükséges időt. A Schneider Electric az Enliten többek között bemutatta az alállomások optimális energiagazdálkodását és hatékony karbantartását támogató digitális iker megoldását, az elosztott energiaforrások menedzselésére használható felhőalapú alkalmazását, valamint a jövő hálózatainak kialakítását segítő digitális hálózati platformja új generációját
Kapcsolódó cikkek
- Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek
- A Schneider Electric lezárta az EcoAct felvásárlását
- Több mint félmilliárd tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segített a Schneider Electric
- A bajnokok ligájában a Schneider Electric
- Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
- Újdonságokkal tér vissza a Schneider Electric „zöld” versenye
- Nagyágyúkkal összefogva zöldíti a chipgyártást a Schneider Electric
- Szuperzöld projektben vetik be a Schneider Electric megoldását
- Forradalmi változásokat hoz a digitalizáció az élelmiszeriparban és italgyártásban is
- Az évtized végére 1800 milliárd dollárt kellene költeni energiahatékonysági beruházásokra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.