A MAGE által is támogatott döntéssel fejlődhet az európai e-mobilitás
Az Európai Tanács elfogadta az Európai Bizottság azon javaslatát, miszerint hosszabbítsák meg három évvel az elektromos járművekre vonatkozó új Brexit-vámok bevezetését, továbbá egyidejűleg hozzanak létre egy hárommillió eurós támogatási csomagot az Európai Unió akkumulátoriparáért.
Olyan döntés született még 2023 végén, ami az idei évtől megkönnyíti mind az EU-s, mind a brit járműipari vállalatok életét. A Brexit utáni kereskedelmi megállapodás értelmében 2024. január 1-jétől 10 százalékos vámok lépte volna életbe az angol csatornán keresztüli kereskedelem során az elektromos járművek esetében (a Szabadkereskedelmi és Együttműködési Megállapodás ugyan vámmentes kereskedelmet ír elő az Egyesült Királyság és az EU között, a vámmentesség kizárólag az ezen országokban előállított árukra vonatkozik). Az Európai Tanács által elfogadott javaslatnak köszönhetően 2026. december 31-éig érvényben maradnak a korábbi szabályok, azaz nem lép életbe a 10 százalékos vám.
A hároméves haladék lehetőséget ad arra, hogy az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban is alaposabban felpörögjön az akkumulátoripar, továbbá az európai autóipar globális versenyképességének megőrzésére is. A döntést szorgalmazó brit és európai autóipar közös célja, hogy helyben gyártott akkumulátorokat használjanak a jövőben. A javaslat elfogadásáért sokat tett többek között a Magyar Gépjárműipari Egyesület is, hiszen a MAGE célja a magyar és az európai járműipar versenyképességének megőrzése, javítása.
A MAGE üdvözli és teljes mértékig támogatja az Európai Tanács döntését. A szervezet a hazai autógyártók és beszállítók érdekeit is szem előtt tartva, már régóta szorgalmazza a szigorúbb származási szabályok 2026. december 31-ig, három évvel történő egyszeri elhalasztását. A sikeres elektromos átállás érdekében a MAGE a kormányzattal is rendszeresen kommunikál, hogy az megfelelő támogatást biztosítson a vállalatoknak az átmenetben.
Kapcsolódó cikkek
- Huszonöt éve szolgálja a magyar járműipart a MAGE
- Késleltetéssel és támogatással védené az EU az elektromos autóipart
- Európában az autóipar jövője az elektromobilitás
- Az EuroFleet MHC MOBILTY néven folytatja tovább
- A hazai autóipar megkerülhetetlen tényezőjévé válna a MAGE
- Az irodai és az otthoni töltés megoldása nyithatja meg az utat az e-autózás terjedése előtt
- Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
- Létezik megoldás az elektromos autózással kapcsolatos legnagyobb félelmeinkre
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- E-autózásban erősít a Brau Union
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.