Az európai piacra gyárt új generációs fékrendszert a Continental Budapesten
A Continental technológiai vállalat 2023 végétől Európában először budapesti gyárában kezdte el gyártani azt az új generációs elektronikus fékrendszert, melyet tavaly májusban mutattak be Kínában. Az MK 120 ESC elnevezésű terméket az európai piacra gyártja a Continental budapesti üzeme.
• A Continental Európában elsőként budapesti, csúcstechnológiás üzemében kezdte meg új generációs, elektronikus fékrendszerének gyártását
• Az első alkatrészeket vezető európai autógyártók járműveibe építik be
• Az MK 120 ESC fékrendszert teljesítmény és súly szempontjából optimalizálták, így megfelel az elektrifikáció és az automatizált vezetés igényeinek
A cég hagyományos elektronikus fékrendszerének legújabb generációja rendkívül hatékony, robusztus kiberbiztonsági rendszerrel, valamint OTA (Over -the-air) funkcióval rendelkezik, melynek köszönhetően a termék könnyen beüzemelhető a járművekbe. A folyamatos fejlesztések eredményeként a budapesti gyár mára a Continental egyik leginnovatívabb és legmodernebb telephelye világszerte. Tevékenységük stratégiai jelentőségét jól mutatja, hogy a vállalat a budapesti gyárat bízta meg Európában először az új fékrendszer gyártásával. A munkaerőt az üzem tapasztalt munkatársai alkotják majd, akik más területekről érkeznek az új gyártósor mellé.
Előrelépés a budapesti gyár számára
A budapesti üzem jelenleg elektromos vezérlőegységeket, hajtás- és mechatronikai, valamint kényelmi és biztonsági funkciókat nyújtó rendszereket, kijelzőket gyárt világszerte vezető autómárkák, valamint a Continental Automotive üzleti területe számára. A fékrendszerek előállítása sem teljesen újdonság a gyár életében, hiszen az elmúlt két évtizedben azok elektronikus vezérlőegységének korábbi generációit is itt készítették. Mostantól ezeknek a hidraulikus alkatrészeknek a gyártása is itt zajlik majd.
A Magyarországon gyártott MK 120 ESC első darabjait az európai piac kiemelkedő autógyártói vehetik majd át.
Az optimalizált ESC rendszer új generációja: az MK 120
A kompakt és könnyű alkatrészek egyre fontosabbak a belső égésű motoros járművek energiamegtakarításában, a károsanyag-kibocsátás csökkentésében és az elektromos autók hatótávolságának növelésében. Éppen ezért az MK 120 ESC teljes optimalizáláson esett át az előző generációkhoz képest, így változott például a szelepblokk, a mágnesszelep, a szivattyú és a motor kialakítása. A fékrendszer új verziója így a teljesítmény megtartása mellett körülbelül 5%-kal könnyebb és 7%-kal kisebb lett.
A vezetéstámogató és automatizált vezetési rendszerek fejlődésével a járműbiztonság hatóköre a funkcionális biztonságról a kiberbiztonságra is kiterjedt. Az iparág magas követelményeinek megfelelően az MK 120 ESC beágyazott hardveres biztonsági modult, valamint biztonsági kulcsok bevezetésére használható kriptográfiai funkciókat tartalmaz. A teljes körű védelem megvalósítása érdekében az MK 120 ESC további testreszabott információbiztonsági feladatokat is képes megvalósítani, többek között a biztonságos rendszerindítás, az adatbiztonság és a kommunikációs biztonság védelme terén.
Az új MK 120 ESC fékrendszer magas számítási kapacitása megfelel az autóipar funkcionális biztonságra vonatkozó legmagasabb szintű nemzetközi szabványának. Rugalmas adatátviteli sebességgel támogatja az AUTOSAR-alapú szoftvert és a többcsatornás vezérlőterületi hálózatot. A termék megfelel a különféle OTA (Over -the-air) technológiai követelményeknek, és hatékonyan támogatja a szoftverfrissítés és iteráció több alkalmazási forgatókönyvét.
Kapcsolódó cikkek
- CES világpremier – a Bosch egyetlen chipben egyesíti az infotainment- és a vezetéstámogató funkciókat
- Európában az autóipar jövője az elektromobilitás
- Auto Bild teszt: a Continental téli és négyévszakos gumija is kiemelten sikeresen vizsgázott
- Bővíti hazai kutatás-fejlesztési tevékenységét a Continental
- Hátrányos helyzetű településeken élő gyerekek digitális oktatását segíti a Continental
- A Continental gumiabroncsa nyerte el a Swiss Automotive Show 2023-as innovációs díját
- 5G alapú kísérleti projekten dolgozik együtt a Vodafone és a Bosch
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- A hazai autóipar megkerülhetetlen tényezőjévé válna a MAGE
- Élesedik a digitalizációs verseny az autóiparban
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.