A fiatalok ismét megreformálhatják a turizmust
Átadták a hazai turizmus fellendítését célzó innovációs ötletekért járó díjat az országos CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyen. Idén hazánk egész területéről, 18 egyetemről több, mint 100 hallgató jelentkezett. A legjobb csapatok 3 millió forintos ösztöndíjat kaptak. A nyertesek között van látássérültek turisztikai támogatását célzó projekt, SZÉP kártya applikáció, lovasturizmus fellendítését szolgáló program, valamint olyan digitális fejlesztés, ami a művészeket a lehetséges kiállítóhelyekkel köti össze, így kihasználva a mindkét fél számára előnyös szinergiákat.
A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány által létrehozott CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny egyik fő célja a hazai turizmust fellendítő új ötletek bevonzása, valamint a turizmus pályára készülő hallgatók szakmai támogatása mentorációval. Az idei évben 18 egyetemről, közel 100 hallgató szállt versenybe a 2x3 millió forintos fődíjért. A 2023 őszén induló pályázaton a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai bizonyultak a legvállalkozóbb szelleműnek, de sok projekt érkezett a Pécsi Tudományegyetem és a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatóitól is.
“Évről évre egyre több és jobb ötlettel jelentkeznek a diákok, ami folyamatosan visszaigazolja az ilyen típusú programok létjogosultságát a turizmus területén is és azt, hogy bőven van még tér az új ötletek számára a hazai turizmusban is. A visszajelzések alapján azt tapasztaljuk, hogy a hallgatók rengeteget fejlődnek a verseny során, ahol lehetőségükben áll valós turizmus szakmai kérdésekkel foglalkozni, felkészítve őket a munkaerőpiaci kihívásokra. Így a való életből vett példákon, gyakorlatokon keresztül próbálhatják ki ötleteiket és fejlődhetnek.” – mondta Rázga-Ilyés Noémi a CheckINN innovációs programigazgatója. “Az idei évben örömmel láttam, hogy a fiatalokat egyre inkább foglalkoztatják a társadalmi témák és a pályázatok között folyamatosan növekszik az érzékenyítő célú projektek száma.” – folytatta.
Fődíjak
Az Aktív turizmus kategóriában a Pécsi Tudományegyetem csapata, "Vakrandi a természettel" című projektjével nyerte el a fődíjat. Céljuk, hogy bővítsék a látássérültek számára elérhető turisztikai lehetőségeket, amelyhez egyedi technikai megoldásokat is fejlesztenének. A csapat, Kopa Marcell, Kocsis Zsanett, és Német Emma elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás iránt, és az ötletük további célja a szolgáltatók érzékenyítése és továbbképzése.
A Szállodaipar-vendéglátás kategóriában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata, "SZÉPlace" néven bemutatott digitális innovációval nyerte el a fődíjat. Az alkalmazás széleskörű segítséget nyújt a SZÉP kártya összegek turisztikai célú felhasználásában, és az ötvenezer elfogadóhelyről részletes információt nyújt. A csapat tagjai: Szilágyi Borbála, Szilágyi Sára és Fehér Mátyás Sándor.
Különdíjak
Az Aktív turizmus kategóriában a "Riding Time" elnevezésű projekt hozta el a különdíjat, amely a hazai lovasturizmus nemzetközi szintre emelését célozza. A csapat tagjai: Gallyas Tünde, Gábos Petra és Tóth Regina, olyan komplex turisztikai élménycsomagot terveztek, amely tematikus, az országos csillagtúrához hasonló lovastúrákon keresztül mutatja be Magyarországot a külföldi lovasok számára.
A Szállodaipar-vendéglátás kategóriában az "ImagInn" elnevezésű kezdeményezés kapta meg a különdíjat. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatóiból álló csapat, Fukszberger Júlia, Bognár Barnabás, és Csóka Lilla egy olyan digitális fejlesztést tervez, amely segíti a feltörekvő művészek és vendéglátó egységek együttműködését. Az "ImagInn" weboldalon művészek mutathatják be alkotásaikat, amelyek közül a vendéglátó egységek válogathatnak, melyiket szeretnék kiállítani.
A díjazott csapatok kiemelkedő munkájukkal hozzájárultak a hazai turizmus megújulásához. A verseny évről évre bizonyítja, hogy a felsőoktatási hallgatók kreativitása és elkötelezettsége kulcsfontosságú a turizmus fejlődésében. A CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny díjazottjait a januári élő pitch után, a február 1-jén megrendezett Turizmus Gálán hirdették ki.
A CheckINN-ről:
A CheckINN a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány égisze alatt jött létre. A szervezet célja a turizmus ágazat népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében. A CheckINN egy olyan turisztikai innováció-menedzsment platform, amelyet a turisztikai szolgáltatások minőségi megújítására kész kreatív elmék, innovatív ötletgazdák, az újító gondolatok képviselői számára hoztak létre. A CheckINN azok klubja, akik a turizmus valamely területén látják a jövőjüket, újítani szeretnének, és a terveikhez partnereket és szakmai kapcsolatokat keresnek. A CheckINN turisztikai innovációs hub ötletversenyei számos lehetőséget nyújtanak azoknak, akik kivételes gondolkodásmóddal és tehetséggel rendelkeznek.
A verseny díjait ünnepélyes keretek között adták át annak a 4 csapatnak, akik az aktív turizmus és a szállodaipar-vendéglátás területén kiemelkedő ötleteket nyújtottak be.
Kapcsolódó cikkek
- 22 év volt az átlagéletkor a Code #LikeABosch ötletversenyen
- Innovációs versenyt rendez a Bosch: fiatalok jelentkezését várják, több mint 4 millió forint a tét
- 3 millió forintot érhet a következő nagy ötlet: ismét indul a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny
- Digitalizációval menekülhetnek előre a mostani válságból a hazai turisztikai szereplők
- Egymillió dolláros díjazással indul el az LG innovációs versenye
- Digitalizáció a turizmusban
- Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
- Száz többletpont jár az innovációs verseny dobogósainak
- Új magyar turisztikai startup indult
- Budapesttel erősít a leglátogatottabb magyar utazási oldal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.