Külföldön is terjeszkedik a magyar nanotechnológiás autómosó
Míg néhány évvel ezelőtt csupán az emberek töredéke tudta, mi az a nanotechnológiás autómosó, mára már teljesen beépült a köztudatba ez a környezettudatos megoldás, így a magánszemélyek és a cégek is egyre nyitottabbak iránta. Maróti Árpád, a Greenline Clean alapító tulajdonosa elmondta, Magyarországon csak az elmúlt fél évben fél tucat új helyszínnel bővült az elérhetőségük, egységeik számát az év végére szeretnék megduplázni, de osztrák, német és holland mosójuk után újabb európai piacokra is belépnének 2024-ben.
Egyre többen ismerik fel a vállalati és a privát szektorban is a nanotechnológiás autómosók előnyeit. Míg egy hagyományos autómosó 100-150 liter vizet használ el egy jármű mosásához – ami ugyanennyi szennyvizet is jelent –, addig a nanotechnológia lehetővé teszi, hogy egy liternyi folyadékkal lemossunk egy kocsit, ráadásul 3-4-szer kevesebb áramot is fogyaszt mindamellett, hogy a felhasznált alapanyagok 99 százalékban lebomlanak.
A nanotechnológia esetében az autók takarítása kézzel történik, ami alaposabb és kíméletesebb, mint a gépekkel történő eljárások, mégis nagyjából ugyanannyi időt vesz igénybe a folyamat. A technológia ráadásul házhoz is megy. Időspórolásra vágyóknak nagyszerű megoldást jelenthet az applikációs megoldás, amelyen keresztül nem csak helyszínre lehet rendelni a szolgáltatást, de azt is megmutatja, hol található a legközelebbi nanotechnológiás mosó.
A MOL-toronyba kifejezetten nanotechnológiás mosót terveztek
Maróti Árpád, az innovációban élenjáró Greenline Clean alapító tulajdonosa elmondta, nagyon nehezen indult annak idején a vállalkozásuk, mert senki nem tudta, mit is tud valójában a nanotechnológia, és ez miért jó a felhasználóknak. Beszélgetéseik mindig onnan indultak, hogy víz nélkül nem lehet autót mosni, így eleinte nehezen tudtak új lokációkat szerezni. Ehhez képest ma már ott tartanak, hogy őket keresik az ügyfelek.
„A Margitszigeten és az Opera parkolóházában már eddig is jelen voltunk, de az elmúlt fél évben a teljesség igénye nélkül a Városligetben – a Néprajzi Múzeum alatti mélygarázsban –, a Parlament melletti Akadémia Üzletházban, az Agora Irodaházban, valamint a MOL Campusban is új mosókat nyitottunk, így több mint 30 fölötti egységre bővültünk” – magyarázta.
A Mol-toronnyal kapcsolatban kiemelte, ez volt az első olyan projektjük, ahol már eleve úgy álmodták meg a helyszínt, hogy nanotechnológiás autómosót képzeltek el bele. Úgy hívták őket meg a tenderre, hogy a parkolón belül egy két beállásos mosónak volt hely, de vizes mosó szóba sem jöhetett a kiírás szerint. Azóta egyre több pályázattal találkoznak, ahol kifejezetten nanotechnológiás mosókat versenyeztetnek a beruházók.
2024-ben az összes megyeszékhelyen megjelennének
A szakember elárulta, jelenleg 39 cég flottája tartozik hozzájuk, és jelenleg több mint 5000 autó mosásáért felelnek csak ebben a szektorban.
Maróti Árpád kiemelte, Németországban, Ausztriában és Hollandiában már megnyitották az első mosóikat, de itt nem állnak meg. 2024-ben szeretnének újabb európai piacokra belépni, és a tervek szerint akár két-három másik országban is megnyithat majd az első Greenline autómosó.
Ami pedig a hazai pályát illeti, idén az összes megyeszékhelyen elérhetővé szeretnék tenni a szolgáltatást, miközben megduplázzák az egységeik számát, amihez folyamatosan keresik a franchise partnereket.
Kapcsolódó cikkek
- A nanotechnológia új orvostudományi lehetősége
- A nanotechnológiás autómosóé a jövő
- Ismét virtuális poszter konferencia a nanotechnológiáról
- Nanohuzalos ruha: fűtés nélkül a hideg ellen
- Nanotechnológia segít, hogy többé ne kelljen kocsit mosnunk
- KMOP projektet zárt a NanGenex Zrt.
- DNS "legókockákból" építettek 3D-s nanoszerkezeteket
- Szívinfarktust gyógyító nanotechnológia
- A nanorészecskék atomi szerkezetét jeleníti meg 3D-ben az új eljárás
- MTA MFA: siker lett a nanogyémánt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.