Az ABB "A" minősítést kapott az éghajlatváltozással kapcsolatos átláthatóságáért
Anke Hampel, az ABB fenntarthatósági ügyekért felelős vezetője így nyilatkozott: „Az ABB szigorú, tudományosan megalapozott, nettó zéró célokat tűz ki, összhangban a Tudományos Alapú Célkitűzések Kezdeményezés (Science Based Targets initiative/SBTi) Net-Zero Standardjával. A CDP „A” listájára való felkerülés fontos elismerése a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítésünknek, valamint az ambiciózus és érdemi fenntarthatósági célok kitűzése iránti elkötelezettségünknek.”
A vállalat már benyújtotta az új célkitűzéseit az SBTi-hez. Az új célok érvényesítése 2024-ben várható. Ezek között szerepelnek a globális felmelegedés mértékének 1,5 °C-ra való korlátozásához igazodó Scope 1 és 2 célok, amelyek 2030-ra 80 százalékos, 2050-re pedig 100 százalékos CO2-egyenérték (CO2e) kibocsátáscsökkentést céloznak a 2019-es bázisévhez képest. 12 hónapos gördülő átlagban, 2023 harmadik negyedévére az ABB 72 százalékos csökkenést ért el a Scope 1 és Scope 2 CO2e emissziós értékekben 2019-hez képest. Az ABB a legfrissebb számokat február 23-án tette közzé a vállalatcsoport 2023-as éves jelentési csomagjában.
Emellett a vállalat új Scope 3 CO2e kibocsátási célokat tűzött ki, amelyek 2030-ra 25 százalékos, 2050-re pedig 90 százalékos csökkentést irányoznak elő a 2022-es kiindulási szinthez képest.
A WBCSD legújabb, az elkerült kibocsátásra vonatkozó iránymutatását követve az ABB ezen a területen is frissítette célkitűzéseit és célja, hogy ügyfelei 600 megatonna CO2e kibocsátást kerülhessenek el a 2022 és 2030 között értékesített termékek révén. Az ABB 2022-ben 70 Mt CO2e emissziót segített ügyfeleinek elkerülni az iparban, a közlekedésben, az épületekben, az adatközpontokban és egyéb területeken.
A CDP részletes és független módszertan alapján értékeli a vállalatokat, A-tól D-ig terjedő minősítést adva a közzététel teljeskörűsége, a környezeti kockázatok tudatossága és kezelése, valamint a környezetvédelmi irányításhoz kapcsolódó bevált, jó gyakorlatok – például ambiciózus és ésszerű célok kitűzése – bemutatása alapján. Azok, melyek nem teszik közzé vagy nem nyújtanak elegendő információt, F minősítést kapnak.
Kapcsolódó cikkek
- Eljött a mikrogrid ideje – Saját hálózat biztosíthatja a fenntartható, stabil energiaellátást
- Idén a fenntarthatóság erősítése és az AI térnyerése dominálja a vállalati informatikát
- Az ABB a Light + Building 2024 kiállításon: Intelligens épületek csúcstechnológiái testközelből
- Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét, a szingapúri Guoco Towert
- Így csökkentheti az ipar a globális szén-dioxid-kibocsátást
- Az erdei ökoszisztéma helyreállítására kötött szövetséget az Epson és a WWF
- Az ABB és a tudományos élet együttműködik az energiahatékonyság terén
- Magán kezdi a K&H a karbonlábnyom csökkentését
- Az ABB közzétette első integrált jelentését
- A korábbinál is jobban támogatja a zöldkötvényeket az EU
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.