Élményalapú technológiai foglalkozás általános iskolás lányoknak
A Lufthansa Systems Hungária és a Technológiai Oktatásért Alapítvány (Skool) 12-14 év közötti lányok számára szervezett egynapos, ingyenes technológiai workshopot. Az eseményen résztvevő diákok a napjaink egyik meghatározó programozási nyelvének számító Python rejtelmeibe nyerhettek betekintést a szoftverfejlesztő vállalat önkéntes mentorainak segítségével a cég budapesti központjában, az Infoparkban.
A legutóbbi #femintech kutatás szerint az Európai Unióban 8,4 millió szakember dolgozik az IKT-iparágban, akik csupán 18,5 százaléka nő. Magyarországon ez az arány mindössze 12,3 százalék. Sokan még mindig férfias szakmának tartják az informatikát, ugyanakkor a vállalatok szívesen látnának jóval több női digitális szakembert a szektorban.
A fenti céllal összhangban a német Lufthansa Csoporthoz tartozó, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó Lufthansa Systems Hungária a Skool-lal karöltve március 9-én élményalapú foglalkozást tartott 12-14 éves korú lányok számára.
A fiatal nők informatikai pályaorientációja jegyében szervezett díjmentes, egész napos workshopon tizenhét általános iskolás korú lány vehetett részt, akiknek az informatikai vállalat hat szakembere önkéntes mentorként segített alapfogásokat elsajátítani a napjaink egyik meghatározó programozási nyelvének számító Pythonban.
A műhelymunka keretében a résztvevő diákok megírhatták első programjaikat, illetve játékokat készíthettek, valamint rajzolhattak a Python nyelv segítségével. A programban való részvételnek nem volt feltétele a magas szintű matematikai tudás és előképzettség.
„Célunk, hogy a légitársaságokat intelligens technológiai megoldásokkal segítsük. Fontosnak tartjuk a fiatal tehetségek támogatását, az esélyegyenlőség biztosítása pedig alapvető vállalati értékünk, ezért is lényeges, hogy szerepet vállaljunk abban, hogy minél több nő helyezkedjen el és érjen el sikereket az informatikai pályán. Ebben a szellemiségben egy rendhagyó, tanulással és élményekkel teli programozó napot szerveztünk diákok részére, parterünkkel a Skool-lal közösen, mely iskolás korú lányok számára biztosít lehetőséget arra, hogy betekintsenek a szoftverfejlesztés rejtelmeibe” – hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A nap folyamán a résztvevőknek az izgalmas feladatok megoldásán túl arra is lehetőségük volt, hogy új ismeretségeket kössenek és egy életre szóló élménnyel gazdagodjanak.
„10 éves működésünk alatt egyedülálló tapasztalatra tettünk szert abban, miként kell az informatikát élményszerűen tanítani, hogy a gyerekek átélhessék a kreatív alkotás és felfedezés élményét. Továbbra is olyan történetet szeretnénk, amilyet itthon még nem csinál senki. Amiben a legelsők és a legjobbak vagyunk, de a főszerepet elsősorban nem mi játsszuk, hanem a gyerekek, a szülők, a mentorok és oktatók, valamint az olyan kiváló partnereink, mint most a Lufthansa Systems Hungária. A légiipari informatikai vállalat ugyanis nemcsak hatalmas lelkesedéssel, hanem kimagasló profizmussal állt hozzá mind a gyerekekhez mind magához a projekthez” – mondta el Koleszár Szilvi, a Skool társalapítója és CEO-ja.
Kapcsolódó cikkek
- Negyvenéves magyar mikroszámítógépre fejlesztenek új játékokat
- A programozásra váltók gyorsan építhetik fel új karrierjüket
- Hurrá, itt a vakáció! De mi legyen az iskolás gyerekekkel 11 hétig?!
- Kapaszkodó 2.0: Esélyteremtés és élménytanulás robotprogramozással
- Újabb ingyenes IT képzések indulnak a Green Fox Academy támogatásával
- Robotokkal a fenntartható jövőért: kihirdették a Vodafone ötletpályázatának nyerteseit
- Programozók segítik a jótékonysági szervezetek munkáját
- A magyar csapat minden versenyzője érmet hozott a Diákolimpiáról
- Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
- Már programozási alapismeretekből is lehet ECDL-vizsgát tenni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.