Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
“Hogyan készítsük fel a társadalmat a robotokkal teli jövőre?” címmel tartotta meg népszerű előadását Hajós István, a Bastion Group vezetője, aki a kérdést koránt sem költőinek szánja.
“Az, hogy fel kell készülnünk a robotokkal együtt élni, az nem kérdés, hogy hogyan, az már kérdés. Mi magyarok egy kicsit lassabban engedjük be a társadalmunkba a robotikát, ódzkodunk tőlük, idegenkedünk. Holott a világ számos pontján már jóval előrébb haladtak a robotok tényleges használatában, itthon még csak ismerkedünk velük. Az állásbörzén azt láttam az emberek többségén, hogy nem tudott úgy elmenni a standunk mellett, hogy ne állt volna meg, kíváncsiskodott volna egy kicsit. Ebből látni, hogy érdekli a többséget a digitalizált világ, de csak lassan lehet áttörni bizonyos falakat.” – kezdte beszámolóját István, aki maga eltökélt munkájában: szeretné, ha jobban elterjednének azok a robotok, akik a segítségnyújtásra specializálódtak.
Valós a félelem a munkahely elvesztése miatt?
Kettős érzésünk lehet ha a munkánkat megkönnyítő, vagy teljes egészében átvevő robotokról hallunk egy előadást az állásbörzén, ahol rengeteg az álláskereső.
“Kicsit disszonáns, valóban, van egyfajta ellentmondás benne, de mindenképp mégis vonzó az embereknek. Sokan követik nyomon a robotika területén látható innovációkat, hiszen évről évre döbbenetes iramban változik ez az iparág, ez nem kérdés. Ez a hajtóerő, reméljük, még több fiatalt vonz majd a területre, hiszen szükség van rájuk. Hogy a robotok elvennék az állásainkat? A való életben a robotok bizonyos feladatok kiváltására tényleg alkalmasak lehetnek, főleg az egyszerű, betanított munkák, ám például az ipari gyártásban már most sokkal több a robot, mint az ember például a gyártó szalagok mellett. De már régóta dolgozunk rajta, hogy a tűzoltásban és a rendőrségnél is alkalmazzanak gépeket, robotkutyákat. Most is egy különleges robotflottával készültünk, ahol jelen voltak a járőröző, a fertőtlenítő, és persze a humanoid robotok is és természetesen az elmaradhatatlan robotkutyák is, akik mindenki kedvencei voltak.” – fűzte hozzá a robotika-szakértő, Hajós István, aki elmesélte azt is, hogy a két kutya, azaz volt egy igazi, Némó, és a robot milyen jól együtt tudtak dolgozni a bemutatón.
“Némó nagyon jól viseli a robotkutyát maga mellett, hiszen nincs szaga, így játékszernek, és sokszor láthatóan már munkatársnak fogadja el a robotkutyát Jól el tudnak végezni különböző munkákat együtt. Régóta nagy törekvésem hogy rendőrségi akcióknál alkalmazzunk itthon is a robotokat, és úgy tűnik, ebben a rendőrség is partner szeretne lenni.” – zárta végezetül a jövőbemutató terveivel a beszélgetést Hajós István, a Bastion Group ügvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
- Fiatal kkv-ként a legnagyobbakkal üzletel: mi a Robot System titka?
- Az ABB megerősíti vezető szerepét a következő generációs MI-alapú mobil robotika területén
- Az ABB több mint 1300 robotot szállít a Volvo Carsnak
- Karácsonyi sütit készít a GoFa, az ABB együttműködő robotja
- Magyar fejlesztésű robotok hódíthatnak Európában
- Az AGV és az AMR egyre összetettebbé válik
- Már a házhoz rendelt csomagokat is AI segítségével készíthetik össze Magyarországon
- Automatizálta hazai óriásraktárát a JYSK
- Robotkutya hozta meg a sikert: három díjat vehetett át a Bastion Group
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.