A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
A nyugodt megélhetést biztosító bér lehetővé teszi a munkavállalók számára a családjuk alapvető szükségleteinek fedezését és egy tisztességes életszínvonal biztosítását számukra. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat a most megkötött, három évre szóló partneri megállapodással támogatja a WageIndicator Foundation munkáját, amely lehetőséget kínál a dolgozók és a munkaadók számára is, hogy megismerjék, mekkora az egyes országokban a tisztességes megélhetést biztosító bér.
A WageIndicator Foundation május 1-jén hozta nyilvánosságra első, átfogó adatbázisát, amely 165 ország megélhetési béradatait teszi elérhetővé mindenki számára. Az összegyűjtött információk lehetővé teszik a vállalkozások, köztük a Schneider Electric és beszállítói számára, hogy megalapozott döntéseket hozzanak annak érdekében, hogy nyugodt megélhetést biztosító bért fizethessenek munkatársaiknak.
„Egy olyan világban élünk, ahol a becslések szerint minden harmadik munkavállaló, vagyis mintegy egymilliárd dolgozó kevesebbet keres, mint amennyire a tisztességes életszínvonal biztosításához szüksége lenne, ezért a nyugodt megélhetést biztosító bérnek alapvető emberi jognak kellene lennie. Több mint 100 országban jelen lévő vállalatként a tisztességes bérek iránti elkötelezettségünk abban is megnyilvánul, hogy szerepet vállalunk a WageIndicator Foundation küldetésében, hogy a nyugodt megélhetéshez szükséges bérre vonatkozó információkat mindenki számára hozzáférhetővé tegyük” – mondta el Gilles Vermot Desroches, a Schneider Electric „Corporate Citizenship and Institutional Affairs” területért felelős alelnöke.
A vállalat 2021 óta az ENSZ „Decent Work” programjának védnöke, és elkötelezett a világszervezet „Forward Faster” kezdeményezésének céljai mellett. A Schneider Electric alkalmazottainak 100 százaléka kap legalább a tisztességes megélhetést biztosító bért. Ezt a tényt a tavalyi év után idén áprilisban a Fair Wage Network újból tanúsította. Emellett a társaság emberi jogi politikája és bizalmi kódexe is megerősíti elkötelezettségét az igazságosabb társadalom megteremtése iránt.
A Schneider Electric nyugodt, tisztességes megélhetést biztosító bérek iránti elkötelezettsége nem csupán a saját működésében jelenik meg, hanem a partneri együttműködéseiben is tükröződik. A vállalat átfogó fenntarthatósági programja (Schneider Sustainability Impact) részeként a cég minden stratégiai beszállítójától elvárja, hogy 2025-ig tisztességes munkafeltételeket biztosítson alkalmazottai számára, beleértve ebbe a tisztességes megélhetést biztosító bérekre vonatkozó kötelezettségvállalást. A Schneider Electric arra biztat minden, ezzel a kulcsfontosságú témával foglalkozó szervezetet, hogy továbbra is működjenek együtt, annak érdekében, hogy megkönnyítsék a megbízható adatokhoz, egyértelmű módszertanokhoz és jó gyakorlatokhoz való hozzáférést.
Kapcsolódó cikkek
- Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
- Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
- Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
- Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
- Új innovációkat és együttműködéseket jelentett be párizsi rendezvényén a Schneider Electric
- Körforgásos gazdaság az adatközpontokban is
- RANDSTAD Workmonitor: Mi motiválja a munkavállalókat?
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Száműzik az SF6 gázt a villamossági berendezésekből is az Európai Unióban
- Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.