A magyarok tartozásainak 43%-a telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető
Friss adatok szerint a magyar lakosság tartozásainak majdnem fele telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető, a befizetések közel 84%-a pedig már banki átutalással történik – derül ki az EOS Magyarország kutatásából.
Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalatcsoportja, az EOS Csoport magyarországi leányvállalata több mint ötszázezer, 2023-ban Magyarországon kezelt fedezetlen ügyet vizsgált meg kutatásában. Az adatok szerint a magyar lakosság 43,2%-a telekommunikációs szolgáltatóknak, 38,6%-a bankoknak, 17,6%-a közüzemi szolgáltatóknak és 0,6%-a pedig egyéb szervezeteknek tartozik.
A befizetések módját vizsgálva kevesebb mint egy tized százalék érkezik készpénzben, míg a banki átutalások aránya már megközelíti a 84 százalékot (83,89%). A postai csekkes befizetések aránya országos szinten 16 százalék (15,68%) alá csökkent, azonban itt tapasztalható a legnagyobb szórás az egyes városok között.
A készpénzes befizetések aránya már 2022-ben is elhanyagolható volt, és a tendencia egyértelműen mutatja, hogy az elmúlt 5 évben a digitalizáció egyre nagyobb teret nyert magának. „A Covid járványt követően a társadalomba beépültek a digitális szolgáltatások, hiszen míg 2019-ben 66% volt a banki átutalások aránya, most országos szinten majdnem 84%” – mondta el Lencsés Tamás, az EOS Magyarország ügyvezetője.
A postai csekkes befizetések aránya Heves és Tolna megyében a legnagyobb, meghaladja a 20%-ot, míg Bács-Kiskun megyében a legalacsonyabb 13,5%-kal, országos szinten pedig évről évre egy folyamatos csökkenést figyelhetünk meg. Ennek oka egyrészt a digitális átállás a fejlettebb régiókban, másrészt, hogy több kistelepülésen csökkent a postai szolgáltatás kapacitása – vagy akár teljesen megszűnt –, így az emberek kénytelenek más módszerekhez folyamodni.
Fontos megjegyezni, hogy minél később kezd neki az adós egy tartozás törlesztésének, annál nagyobb terhet jelent számára.
Ha egy 100.000 forintos banki tartozást veszünk példának, amely évente 10% körüli késedelmi kamattal gyarapszik, úgy akár 80.000 forintos egyéb, a követeléskezelőnek is jelentkező költséggel lehet számolni egy éves késedelem esetén.
A tartozások időbeni kezelése mind az adósnak, mind a követelés kezelőjének érdeke. „Az általunk nyújtott szolgáltatások lehetővé teszik a célravezető és mindkét fél által elfogadható megoldások kialakítását. Az említett példa jól mutatja, hogy egy fennálló tartozás késedelme komoly költségeket vonhat maga után az adós számára. Ezért javasoljuk az azonnali kapcsolatfelvételt a követelés tulajdonosával annak érdekében, hogy a helyzet minél előbb rendezésre kerüljön” – tette hozzá Lencsés Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- 3D nyomtatással lép a cipőgyártás a digitális jövőbe
- Háromból két vállalat már használ chatbotokat
- Új igazgató az EOS Magyarországnál
- Új HR igazgató az EOS Magyarországnál
- A döntéshozók fele szerint a mesterséges intelligencia veszélyezteti a munkahelyeket a pénzügyi szektorban
- Két új igazgató az EOS Magyarországnál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő technológiai újításai a Neumann János Kárpát-medencei Versenyen
A Neumann János Kárpát-medencei Informatikai Programtermék Verseny diákok által fejlesztett pályaművei között idén olyan innovációk szerepelnek, mint onkológiában alkalmazható mesterséges intelligencia, Rubik-kockát kirakó robotok, hulladékszűrő gépek és mindennapi életet segítő mobilalkalmazások. A több mint 40 éves múlttal rendelkező szekszárdi diákversenyen az általános és középiskolás diákok startup-szerű formában mérhetik össze tudásukat.
A Sony legújabb fülhallgatója prémium hangzással és intelligens funkciókkal érkezik
A Sony bemutatta legújabb WF-C710N Truly Wireless zajszűrős fülhallgatóját, amely a márka fejlett zajszűrő technológiáját ötvözi hosszú akkumulátor-élettartammal és tisztább hívásminőséggel. A stílusos és kompakt WF-C710N kiváló hangzást nyújt, modern színekben és felhasználóbarát funkciókkal, így minden igényt kielégít elérhető áron.
Kiemelkedő újságírók és tartalomkészítők munkáját díjazta a Siemens
Az idei Siemens Media Award pályázatok középpontjában a mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei álltak. A díjátadót 2025. március 25-én este tartották, ahol kiemelkedő technológiai újságírók és tartalomkészítők munkáját ismerték el.
Stratégiai megoldások és kihívások a KKV Summit 2025 konferencián
Május 7-én ismét megrendezésre kerül a magyar középvállalkozások egyik legfontosabb éves eseménye, a KKV Summit 2025 konferencia. A rendezvény a budapesti Mol Campusból kerül megrendezésre, ahol a hazai gazdaság vezető szereplői, sikeres vállalatvezetők és szakértők osztják meg tapasztalataikat a vállalkozásokat érintő legnagyobb kihívásokról és azok lehetséges megoldásairól.
Kibontó 2.0: Podcastok, vodcastok és a jövő kommunikációja a Yettelnél
A Kibontó új arculattal tér vissza: a Yettel népszerű videósorozata mostantól podcast formátumban is elérhető. A március 26-án induló első epizód már a mobilszolgáltató saját stúdiójában készült. A nézők és hallgatók betekintést nyerhetnek a technológiai trendekbe, üzleti megoldásokba, és megismerhetik a fejlesztések kulisszatitkait is.