A magyarok tartozásainak 43%-a telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető
Friss adatok szerint a magyar lakosság tartozásainak majdnem fele telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető, a befizetések közel 84%-a pedig már banki átutalással történik – derül ki az EOS Magyarország kutatásából.
Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalatcsoportja, az EOS Csoport magyarországi leányvállalata több mint ötszázezer, 2023-ban Magyarországon kezelt fedezetlen ügyet vizsgált meg kutatásában. Az adatok szerint a magyar lakosság 43,2%-a telekommunikációs szolgáltatóknak, 38,6%-a bankoknak, 17,6%-a közüzemi szolgáltatóknak és 0,6%-a pedig egyéb szervezeteknek tartozik.
A befizetések módját vizsgálva kevesebb mint egy tized százalék érkezik készpénzben, míg a banki átutalások aránya már megközelíti a 84 százalékot (83,89%). A postai csekkes befizetések aránya országos szinten 16 százalék (15,68%) alá csökkent, azonban itt tapasztalható a legnagyobb szórás az egyes városok között.
A készpénzes befizetések aránya már 2022-ben is elhanyagolható volt, és a tendencia egyértelműen mutatja, hogy az elmúlt 5 évben a digitalizáció egyre nagyobb teret nyert magának. „A Covid járványt követően a társadalomba beépültek a digitális szolgáltatások, hiszen míg 2019-ben 66% volt a banki átutalások aránya, most országos szinten majdnem 84%” – mondta el Lencsés Tamás, az EOS Magyarország ügyvezetője.
A postai csekkes befizetések aránya Heves és Tolna megyében a legnagyobb, meghaladja a 20%-ot, míg Bács-Kiskun megyében a legalacsonyabb 13,5%-kal, országos szinten pedig évről évre egy folyamatos csökkenést figyelhetünk meg. Ennek oka egyrészt a digitális átállás a fejlettebb régiókban, másrészt, hogy több kistelepülésen csökkent a postai szolgáltatás kapacitása – vagy akár teljesen megszűnt –, így az emberek kénytelenek más módszerekhez folyamodni.
Fontos megjegyezni, hogy minél később kezd neki az adós egy tartozás törlesztésének, annál nagyobb terhet jelent számára.
Ha egy 100.000 forintos banki tartozást veszünk példának, amely évente 10% körüli késedelmi kamattal gyarapszik, úgy akár 80.000 forintos egyéb, a követeléskezelőnek is jelentkező költséggel lehet számolni egy éves késedelem esetén.
A tartozások időbeni kezelése mind az adósnak, mind a követelés kezelőjének érdeke. „Az általunk nyújtott szolgáltatások lehetővé teszik a célravezető és mindkét fél által elfogadható megoldások kialakítását. Az említett példa jól mutatja, hogy egy fennálló tartozás késedelme komoly költségeket vonhat maga után az adós számára. Ezért javasoljuk az azonnali kapcsolatfelvételt a követelés tulajdonosával annak érdekében, hogy a helyzet minél előbb rendezésre kerüljön” – tette hozzá Lencsés Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- 3D nyomtatással lép a cipőgyártás a digitális jövőbe
- Háromból két vállalat már használ chatbotokat
- Új igazgató az EOS Magyarországnál
- Új HR igazgató az EOS Magyarországnál
- A döntéshozók fele szerint a mesterséges intelligencia veszélyezteti a munkahelyeket a pénzügyi szektorban
- Két új igazgató az EOS Magyarországnál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.