Európa vezető zöld kriptobányászati vállalatává fejlődne a magyar Greenhash
Károsanyagkibocsátás nélkül, a megújuló erőművek bővülését felhasználva forradalmasítja a bitcoin bányászatot egy magyar techcég. Az Enerhash Technologies Zrt., mely az indulása óta eltelt három év alatt összesen több milliárd forint értékben kapott magánbefektetést, és idén év végéig belépne a BÉT XTEND piacára is. A nyilvános bevezetésre való felkészülés részeként a vállalat felveszi a Greenhash márkanevet. A cég tavaly kiugró, 1,3 milliárd forintos adózott eredményt ért el és jelenleg is több zöld kriptobányászati projektet üzemeltet svédországi és új-zélandi vízierőművekkel együttműködve. A már megszerzett tapasztalatok tükrében, a tervezett forrásbevonásokkal együtt érdemi kapacitás és árbevétel bővülést tervez a cég.
A 2021-ben alapított Enerhash Technologies Zrt. zöldenergiát termelő erőművek mellé telepít nagy kapacitású számítástechnikai adatközpontokat. Az infrastruktúra-fejlesztéssel lehetőség nyílik az energiaellátás optimalizálására és az erőművek által termelt tartalékok értékes hasznosítására. Emellett a vállalat károsanyagkibocsátás nélkül használja a többletkapacitásokat kriptobányászatra. Az Enerhash Group részeként létrehozott vállalat nyilvános, Xtend piaci részvény bevezetésre készül: a tőzsdére lépésre való felkészülés és az előírásoknak való megfelelés érdekében felvette a Greenhash márkanevet.
„Az új márkanév létrehozására azért van szükség, hogy a Greenhash zöld kriptobányászati beruházásait elválasszuk a cégcsoport további energetikai projektjeitől, melyek továbbra is Enerhash néven futnak majd, biztosítva ezzel az átláthatóságot jelenlegi és jövőbeli befektetőink felé” – fogalmazott Jogg Balázs, az Enerhash Technologies Zrt. társalapítója, aki hozzátette, hogy az új Greenhash márkanév bevezetését követően a későbbiekben az Enerhash Technologies Zrt. névváltására is sor kerül majd.
Zöld kriptobányászat Európában egyedülálló módon
A kriptobányászattal szembeni egyik fő ellenérv az elképesztően magas energiaigény. A Bitcoin évente megközelítőleg 145 TWh-t fogyaszt, ami a világ energiafelhasználásának 0,32%-át jelenti. Jelenleg a kriptovaluták előállításához használt energia 57%-át víz-, szél-, nap- és egyéb zöld energiaforrások biztosítják.
A Greenhash megoldást kínál a problémára: a megújuló energiaforrások többletkapacitásaira támaszkodva szeretné fenntarthatóvá tenni a kriptobányászatot. Az USA-ban néhány cég esetében már elérhető hasonló szolgáltatás, Európában azonban csak a Greenhash foglalkozik zöld bitcoin bányászattal. A társaság célja, hogy részvényeket kibocsájtva azok is visszatérhessenek a kriptobányászathoz, akiknek esetleg önállóan erre nincs kapacitásuk, lehetőségük. A BÉT XTEND tőzsdén megjelenve a részvényt vásárlók szabályozott és kiszámítható módon szállhatnak be a 100 százalékban zöld Bitcoin termelésbe, melyhez a vállalat biztosítja know-how-t és a teljes infrastruktúrát.
Magyar energetikai megoldások Svédországtól Új-Zélandig
A megújuló-erőművek kapacitásai a csúcsidőszakokban gyakran kihasználatlanok maradnak, míg felhős időben vagy szélcsendben továbbra is a hagyományos energiaforrásokra kell támaszkodni. Új-Zélandon is hasonló kihívásokkal szembesülnek. Itt ugyanis az energiamix 86%-át megújulók teszik ki. A helyi Pioneer Energy energetikai vállalat a Greenhash közreműködésével adatközpontokkal aknázza ki a rendelkezésre álló szabad kapacitásokat az erőművek teljesítményét pedig a termelési profiljuk ütemezésével állítják be a lehető legjobb hatásfokra.
Nagyszabású együttműködés valósul meg Svédországban is, ahol a svéd állami energiavállalat mellé telepített a Greenhash egy 3 MW kapacitású számítástechnikai adatközpontot a vízerőművek szabad kapacitásainak hasznosítására. A sarkköri térségében, ahol az alulfogyasztás miatt jelenleg a világon a legolcsóbb az áram, a régió erőműveinek túltermelésük van a 100%-ban megújuló vízenergiából. Az állami energetikai vállalatnak kiegyensúlyozó szolgáltatást nyújt a magyar techcég az áramhálózaton, a vízerőművek pedig ellátják az adatközpontot árammal, amit károsanyag-kibocsátás nélkül, számítási kapacitássá alakítva értékesíthetnek például bitcoin-bányászatra is.
„Fontos küldetésünknek tekintjük a megújuló energiaforrásokra való globális átállás támogatását és gyorsítását. Technológiánk iránt egyre nagyobb az igény, mivel az erőművek szeretnék kihasználni és értékesíteni többletkapacitásaikat, miközben a kriptobányászat is fenntarthatóbbá válik. 2023-ban közel 2 milliárd forintos bevételünk volt, ebből 630 millió forint az értékesítésből származott, ami mutatja a növekvő keresletet. Nyilvános részvénykibocsátásunk célja, hogy a pénzügyi hozamok mellett pozitív társadalmi és környezeti hatásokat érjünk el, valamint növeljük és skálázzuk üzemméretünket. Egyedülálló szolgáltatásunknak köszönhetően bízunk benne, hogy öt éven belül vezető szerepet tölthetünk be a kontinensen a zöld kriptobányászat területén” – mondta Kovács Gábor társalapító.
Kapcsolódó cikkek
- Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
- Hihetetlen, de újra elérhető 10 dollárért a Bitcoin
- Kriptobefektetések: minek nevezzelek?
- A fellendülés éve volt 2023 a kriptopiacon
- Itt a Binance év végi jelentése
- Binance & Blackcatcard együttműködés
- Binance: Megállapodásra jutottunk az amerikai szabályozókkal
- Százmilliárdnyi kriptopénz öröklése bizonytalan Magyarországon
- Az újjászületés útján a Hungarian Vizsla Inu
- Cristiano Ronaldot ábrázoló NFT-ket tett elérhetővé ingyenesen a Binance
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.