A bankok is drukkolnak a labdarúgó válogatott sikeréért
Nagyon megdobná a magyar labdarúgó válogatott németországi sikere az áruhitelezést – épp ezért a kereskedők és a bankok is szurkolnak azért, hogy a magyar válogatott kiköszörülje a svájci bicska okozta csorbát Németország ellen – vélekedik Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője a sorsdöntő mérkőzés előtt.
Történelmi rekordra juthat az első fél év végére a hazai áruhitelpiac, hiszen a labdarúgó Európa-bajnokságot övező komoly érdeklődés és a kereskedői-banki akciók miatt egész biztosan komoly forgalmat bonyolítanak le majd júniusban is a forgalmazók. Márpedig – emlékeztet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője – az év első négy hónapjában eddig példátlan mértékű, 13,1 milliárd forintnyi áruhitelt vettek fel az emberek. Ez az összeg közel 19 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi szintet. Arra sem volt még példa, hogy az év első négy hónapjában az 50 ezret meghaladja az áruhitel igénylők száma – márpedig április végéig 51 000-nél is több szerződést kötöttek áruhitelre a finanszírozók és az ügyfelek.
A meccsnézés megdobja a keresletet
Gergely Péter szerint az áruhitel iránti kereslet jellemzően a karácsony közeledtével – október végétől december közepéig – fut csúcsra, az év első fele általában kisebb keresletet generál. Ugyanakkor azokon a nyarakon, amikor komoly sportesemény – elsősorban a labdarúgó világ- vagy Európa-bajnokság van –, akkor a nyári hónapokban is megugrik a kereslet a műszaki cikkeket árusító kereskedőknél. Elsősorban nagyképernyős tv-ket, projektorokat, illetve laptopokat, tableteket vásárolnak előszeretettel a szurkolni vágyók.
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint az idei év abból a szempontból is rendkívüli, hogy a magyar labdarúgó válogatott ezúttal egyenes ágon jutott ki a németországi labdarúgó Európa-bajnokságra. S bár az első mérkőzésen kellemetlen vereségbe szaladt a csapat Svájc ellen, az előttünk álló héten még javíthat és a hátralévő két mérkőzésen (Németország és Skócia ellen) elérheti célját, azaz a nyolcaddöntőbe jutást. Ez egyébként jótékonyan hatna a további áruhitel keresletre is, épp ezért a finanszírozók és a kereskedők is szorítanak a válogatott sikeréért.
Az EB-re időzített ingyenhitel-akciók
A minden nap közvetített meccsek okán a vevők egész júniusban fokozott érdeklődést tanúsíthatnak majd az áruhitelek iránt – a forgalom csak júliusban, az utolsó meccsek előtt lanyhul majd az eddigi tapasztalatok szerint. A fentiek miatt számos kereskedőnél fut a bankokkal közös, 0 százalékos THM-es (teljes hiteldíj-mutatós) akció, ahol az ügyfelek jellemzően 6-24 hónapos kamatmentes kölcsönre vehetnek műszaki készülékeket.
Már online is elérhető az áruhitel
Ami a korábbi évekhez képest újdonság, hogy más fogyasztási hitelekhez hasonlóan idén nagyon sokan már online vásárolják meg a kiszemelt eszközöket. Ezért a személyi kölcsönökhöz hasonlóan már az áruhiteleknél és ki kellett dolgozniuk a finanszírozóknak az online vásárláshoz kapcsolódó, teljesen digitálisan igényelhető áruhitelt, ahol a bank jóváhagyása – a szükséges iratok feltöltését követően – pillanatok alatt megtörténhet. Aligha meglepő ezért – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu szakértője –, hogy ma már több esetben találunk külön, az online vásárlóknak meghirdetett speciális akciókat. A legnagyobb műszaki kereskedő cégek közül a MediaMarktnál az MBH, az Emag online áruházában pedig az OTP Bank kínál speciális online áruhitel akciót a foci EB ideje alatt.
A nyári sportprogram július-augusztus fordulóján a párizsi olimpiával folytatódik, amikor Gergely Péter szerint a szurkolás kellékei mellett a közelgő iskolai szezon eszközeinek beszerzéséhez is többen igénybe vehetnek majd áruhitelt.
Kapcsolódó cikkek
- Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
- Évente 8 milliárd forintot lopnak el bankkártyáinkról a kényelmünk miatt
- Ezt nem gondoltuk volna: még segít is a hazai webshopoknak a Temu
- Ezermilliárd forintot fizethettünk bankkártyával év végén az online boltokban
- Napi 75 milliót lopnak a csalók a kibertérben
- Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
- Két alapvető dolog, amivel elkerülheted, hogy csalók szerezzék meg a pénzed!
- Drámaian drágul idén a bankolás – ám tízezreket spórolhatunk
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.