A Simple mobiltárcája a legnépszerűbb
Az online fizetések rohamosan terjedő népszerűségét jól mutatja, hogy a magyar internetezők kétharmada ma már ezeket a megoldásokat részesíti előnyben a készpénzhasználattal szemben - derült ki az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (Efisz) megbízásából készült kutatásból*, amely rávilágít arra is, hogy hasonló arányban vannak azok, akik ismerik a mobiltárca fogalmát. A legismertebb mobiltárca alkalmazások a magyar internetezők körében a PayPal (53 százalék), a Simple by OTP (44 százalék) és a Google Pay (40 százalék), ezeket a megkérdezettek 26-25-14 százaléka próbálta ki legalább egyszer.
Ami a rendszeres használatot illeti, a hazai felhasználók elsősorban az Simple-fiókot (36 százalék), a PayPal-t (31 százalék), az Apple Pay-t (21 százalék), valamint a Google Pay-t (18 százalék) veszik legtöbbször igénybe, ha online felületeken vásárolnak.
„A kutatás eredményei egybecsengenek az OTP Mobil adataival, amelyek rámutatnak, hogy a Simple-fiók mobiltárca funkciója versenyképes a nagy nemzetközi szereplők megjelenése mellett is. Az összes Simple-fiók regisztráció 2024. júniusában meghaladta a 3,3 milliót” – jegyezte meg dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, a vállalat Kereskedelmi és SimplePay üzletágának vezetője.
A mobiltárca alkalmazást már kipróbálóknak, illetve rendszeresen használóknak három fő érvük van a fizetési megoldás mellett. A legfontosabb a kényelem, amelyet 84-86 százalékuk értékel nagyra, de lényegesnek tartja a költséghatékonyságot a válaszadók 65-70 százaléka, továbbá 72-79 százalékuk tartja biztonságosnak a mobiltárcás tranzakciókat.
A kutatásból az is kiderült, hogy a mobiltárcát használók több mint fele elsődlegesen ezt a megoldást választja fizetéskor. Közülük meglehetősen sokan, százból 57-en úgy gondolják, hogy a mobiltárcák hosszabb távon kiszoríthatják majd a fizikai bankkártyákat az online fizetések során. Ezen belül is elsősorban a felsőfokú végzettségűek (49 százalék) és a 18-39 évesek (48 százalék) vannak ezen a véleményen.
„Ezért érdemes a hazai e-kereskedőknek a SimplePay fizetési felületét választaniuk, amellyel a Simple-fiók nyújtotta kényelmi funkciók mellett a jelentősebb fintech szolgáltatók megoldásait is elérhetik az online vásárlók” – tette hozzá dr. Al-Absi Gáber Seif.
Mi az a Simple-fiók?
A Simple-fiók egy széleskörű, integrált fizetési és vásárlási rendszer, amely a kártyaadatok ismételt megadása nélkül tesz lehetővé online fizetést a SimplePay fizetési modult használó 27 ezer elfogadóhelyen, a Simple alkalmazáson belül található szolgáltatásokban, illetve az érintéses mobilfizetést a Simple alkalmazással.
____________________
*Az Efisz kutatásáról: A kutatás 1000 fő megkeresésével, online (CAWI) lekérdezéssel zajlott. 2024. 04. 15. és 05. 02. között. A kutatásban a 18 év feletti magyar lakosságot kérdezték. A végső minta 1000 fő, amely reprezentatív az internetező magyar felnőtt lakosságra.
Kapcsolódó cikkek
- Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
- Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
- Új területen erősít az OTP Mobil
- Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
- Tudjuk, hogy kritikus a jelszavak cseréje, de mégsem tesszük meg
- Egységes márkanév, online szerződéskötés – újítások fizetési megoldást kereső kereskedőknek
- Bővültek a fizetős útszakaszok, az áremelkedés a közlekedési szokásokat is megváltoztathatja
- Újabb mérföldkő és egy újítás a Simple alkalmazásban
- Így demokratizálta a fintech megoldásokat az OTP Mobil
- Rekordot döntött az e-matrica vásárlás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.