7+1 vicces történet az IT ügyfélszolgálatról

forrás: Prím Online, 2024. július 30. 16:29

Szinte minden informatikai szakembernek vannak vicces (és kevésbé vicces) történetei arról, hogy a kollégák milyen hibákat jelentenek be. Hallottunk már olyat, hogy valaki összetévesztette a lemezmeghajtót egy pohártartóval, sőt az is előfordult, hogy valakinek sikerült „törölnie” az internetet. A TOPdesk most összegyűjtött 7+1 ügyfélszolgálatos történetet a legfurcsábbak közül, amik alapján kiderül: bizony mindig van min nevetni az ügyfélszolgálaton.

 

1. A hibás nyomtató

 

A bejelentés egy elromlott nyomtatóról érkezett. A felszínen ez egy átlagos kérésnek tűnik, amelyet az ügyfélszolgálati munka során kaphatunk. Amikor viszont kiderül, hogy a bejelentő kicsomagolás nélkül tette bele a papírtömböt a nyomtató papírtálcájába, nehéz megtartani a pókerarcot.

 

2. Hamis biztonságérzet

 

Mindenki tudja, hogy a megfelelő jelszó létfontosságú a vállalati adatok biztonságának megőrzése érdekében. Ám a gyakorlatban nem minden felhasználó veszi ezt olyan komolyan, mint kellene… Amikor egy probléma megoldása során rájövünk, hogy a bejelentő jelszava megegyezik a felhasználónevével, akkor felmerül a kérdés, miért is töltöttünk annyi időt azzal, hogy edukáljuk a kollégákat az IT biztonság témakörében. És a hab a tortán, amikor kiderül, hogy az adott eszköz egy informatikai vezetőé.

 

3. Jobbagyféltekésolvasásigyakorlat

 

A hibajegy tárgya: „Elromlottaszóközbillentyűm.”

 

A hiba leírása: „Kaphatokegyújbillentyűzetethogytudjakdolgozni?

 

Ezt csak így itt hagyjuk, mindenféle magyarázat és megjegyzés nélkül.

 

 

4. Hol van a „bármelyik” gomb?

 

Az örök klasszikus. Minden évben van legalább egy felhasználó, aki pánikszerűen telefonál, amikor arra kéri a rendszer, hogy „Nyomja meg bármelyik billentyűt” – ő pedig nem találja a billentyűzetén a titokzatos „bármelyik” billentyűt. A legenda szerint a mai napig keresi.

 

5. A felügyelet nélkül hagyott laptop

 

Ki ne élvezne néha egy jó kis irodai csínyt? Néha azonban kicsúszik az irányítás a kezünkből… A TOPdesknél előfordult már például olyan eset, amikor a felhasználó arra panaszkodott, hogy „meghackelték”: ugyanis valahányszor elindította a számítógépet, a Trónok harca főcímdala szólalt meg. Mint kiderült, valójában annyi történt, hogy egyszer őrizetlenül hagyta a laptopját, így egy kollégájának alkalma nyílt arra, hogy módosítsa a hangbeállításokat. Tanulság: mindig zárjuk le a laptopunkat, mielőtt felállunk kávézni!

 

6. Az IT szeme mindent lát

 

Nincs viccesebb, mint végignézni, ahogy egy bejelentő – akinek nyilvánvalóan „fogalma sincs”, miért van tele a hálózati meghajtója – megpróbálja gyorsan törölni az összes filmes bootlegjét és zenei fájlját. A nap hasznos tippje: ha megosztjuk a képernyőnket az IT-vel, láthatják, mit csinálunk.

 

7. Megőrjít az USB

 

Egy másik esetben egy felhasználó arra panaszkodott, hogy nem működött a pendrive-ja, amikor a laptopjához csatlakoztatta. (Manapság még tényleg használnak az emberek USB-t?) Nos, mint kiderült, az eszközt az ethernet portba csatlakoztatta. Hoppá. 

 

+1 Internetes problémák

 

Nem számít, hány e-mailt és Teams-emlékeztetőt küldünk ki, vagy hányszor jelezzük intranet-bejegyzésben a tervezett internetkarbantartás időpontját – mégis mindig van legalább egy ember, akihez nem jut el az információ. Ennek megfelelően minden alkalommal van legalább egy bejelentő, akinek rejtélyes internetproblémái vannak – és végül ugye mindig kiderül, hogy tervezett hálózati karbantartások vannak a háttérben, amelyekről a cégnél mindenki más már értesült.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36