Megérkezett az Unitree Go2 robotkutya négykerekű változata
Az Unitree Go2-W platformot arra tervezték, hogy a legnehezebb terepviszonyok között is képes legyen a nem kerekes változathoz hasonló agilitással venni az akadályokat, valamint ellátni az előre programozott automatizált feladatokat. Az új típus – a kerekeknek köszönhetően – már akár 70 cm magas akadályokon is könnyedén képes áthaladni.
Tavaly ősszel jelent meg a kínai Unitree robotikai cég második generációs robotkutyája, a Go2 típus, amely a lenyűgöző trükkjeivel és GPT képességeivel keltette fel a fogyasztók figyelmét. A vállalat most Unitree Go2-W néven piacra dobta a kerekes változatot, amely egyes felhasználási szituációkban az alapmodellhez képest jóval hatékonyabb lehet.
A legfontosabb újítás, hogy a 3 kg-os hasznos teher szállítására képes Unitree Go2-W a kerekeknek köszönhetően, akár 70 cm magas akadályokon is képes áthaladni. Ezzel szemben a nem kerekes változat csak 17 cm magas lépcsőket, vagy egyéb akadályokat tud átlépni. Kerekes üzemmódban a Go2-W lábai aktív lengéscsillapítóként is működnek, mentesítve a karosszéria és a fedélzeten lévő érzékelők rázkódását.
A robot lábainak végén 7 colos gumiabroncsokkal szerelt motorok találhatóak, így a Go2-W síkban is tud haladni, de igazítani is tudja a kerekek dőlésszögét a terepviszonyoknak megfelelően. A kerekeket hajtó motorok blokkolhatóak, így az sem jelent gondot, hogy a robot nagyobb kihívást jelentő terepen mozogjon, lépcsőn másszon, vagy akrobatikus manővereket hajtson végre. A kerekes felépítés továbbá egyenes felületeken sokkal hatékonyabban, kevesebb energia felhasználásával képes gurulni, mint az alapmodell.
A Go2-höz hasonlóan a W változat is a Unitree saját fejlesztésű 4D LiDAR-jával és nagylátószögű kamerákkal van ellátva, valamint nyolcmagos processzort, Wi-Fi-t, 4G-t és Bluetooth vezeték nélküli kapcsolatot is tartalmaz. A 15 000 mAh-s akkumulátora, akár négy órányi üzemidőt biztosít, valamint támogatja a gyorstöltést a minimális állásidő érdekében.
A készülék első világítással is rendelkezik, amelynek köszönhetően sötétben is képes a munkavégzésre. A specifikációk tartalmaznak egy hangfunkciót, ez megegyezik a nem kerekes modellben található nyelvi GPT motorral.
A Unitree termékeit az elmúlt években széles körben használják olyan egyetemek és vállalatok, mint a Berkeley University of California, a Massachuesettes Institute of Technlogy, a Stanford University, The University of Tokyo, a Nanyang Tehnological University Singapore Honda Research Institute, a Google, a Facebook, az Amazon, az Nvidia, a Leica, vagy a DHL. A típus már rendelhető a márka közép-európai képviseleténél, az INFUZE Robotics-nál.
Kapcsolódó cikkek
- A Mahindra az ABB PixelPaint rendszerét választotta a prémium festési lehetőségek kivitelezéséhez
- A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
- Az ABB Robotics és a koreai Pulmuone az MI-alapú automatizálás alkalmazásának lehetőségeit vizsgálja
- Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
- MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
- Az ABB megerősíti vezető szerepét a következő generációs MI-alapú mobil robotika területén
- Az ABB több mint 1300 robotot szállít a Volvo Carsnak
- Karácsonyi sütit készít a GoFa, az ABB együttműködő robotja
- Magyar fejlesztésű robotok hódíthatnak Európában
- Az AGV és az AMR egyre összetettebbé válik
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.