Legújabb trendek a háztartási készülékek piacán
A konyhai kis- és nagygépek tervezése az utóbbi években hatalmas változásokon ment keresztül. A technológiai innovációk mellett a design trendek is egyre fontosabb szerepet kaptak, hiszen a modern konyha már nemcsak a főzés helyszíne, hanem a lakás egyik központi eleme is. Ebben a cikkben a Gorenje szakértőjének segítségével mutatjuk be, milyen trendek hódítanak jelenleg a háztartási készülékek magyar piacán.
Ahogyan az élet számos területén, úgy a háztartási készülékek világában is folyamatosan változnak az esztétikai és funkcionális igények. Jelenleg leggyakrabban előtérbe került a minimalista design, és ez Magyarországon sincs másképp, itt is egyre népszerűbbek a letisztult vonalakkal és egyszerű színekkel operáló megoldások.
Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb vásárló a háztartási gépek tekintetében még mindig a fehér színű készülékeket keresi. Ezt az inox, azaz az acélhatású szín követi, amely az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A legújabb trend azonban a teljesen fekete készülékek irányába mutat, amelyek immár szinte minden jelentős márka termékpalettáján megtalálhatók.
A design az alapkészülékek – például hűtőszekrény vagy mosógép – szempontjából is kifejezetten fontos, hiszen ezek azok az eszközök, melyeket napi szinten használunk, így az otthonunk összhatása szempontjából sem mindegy, milyen külalakja van egy-egy készüléknek.
“Egy jól kinéző termék viszont önmagában még nem elegendő. A vásárlóknak a külső megjelenés és belső felépítés mellett a funkcionalitás és a használhatóság is kiemelt fontosságú egy termék kiválasztásakor” – mondta Madarász Tamás, Applia szakértő. “Manapság az alkalmazhatóság és a tartósság is alapvető követelmény a felhasználók számára. A mai konyhatechnológiában a design és funkcionalitás szorosan összefonódik a technikai innovációval, amelyet a gyártók már beépítenek a tervezési folyamatokba” – tette hozzá.
A Gorenje termékpalettáján is megtalálhatók olyan készülékek, melyeket kifejezetten úgy terveztek, hogy nagyban segítsék a fogyasztókat a mindennapokban. Az okos kijelzőkkel felszerelt hűtőszekrények például jelentősen megkönnyítik a felhasználók életét azáltal, hogy útmutatást nyújtanak az élelmiszerek tárolásához és vásárlási tanácsokat is adnak.
A tervezés során számos szempontnak kell megfelelni
A gyártók a tervezés során figyelembe veszik a használati szokásokat, az energiahatékonyságot, a felhasznált anyagok újrahasznosítási lehetőségét, valamint a készülékek javíthatóságát is. Ezen szempontok nemcsak a környezeti fenntarthatóságot támogatják, hanem hozzájárulnak ahhoz is, hogy a fogyasztók olyan termékeket választhassanak, amelyek hosszú távon, biztonságosan és hatékonyan szolgálják őket.
A készülékekkel kapcsolatos igények attól függően is eltérőek lehetnek, hogy városi vagy vidéki környezetben használják őket, így ezt a szempontot is érdemes szem előtt tartaniuk a tervezőknek. A nagyvárosok új építésű, modern, magas energiahatékonyságú lakóparki épületeiben a készülékek könnyen beilleszthetők a belsőépítészeti koncepcióba, míg vidéken gyakran különálló helyiségekben találkozhatunk velük. Vidéken a praktikum és a használhatóság a fő szempont a design mellett, nem elhanyagolva a tartósságot és minőséget, ami mindenki számára alapvető fontosságú.
Kapcsolódó cikkek
- Friss kutatás: ezeket a háztartási gépeket veszik a magyarok
- Ezeket a háztartási gépeket vették tavaly a magyarok
- Kulináris segédek: íme néhány praktikus konyhai eszköz a mindennapokhoz
- Konyhai és háztartási gépeket adományoztak rászorulóknak
- Kopogtatnak a jövő okos háztartási gépei
- Mit tesz a lakásberuházások visszaesése a hazai elektronikai piaccal?
- A világ első hűtőszekrénye 70 százalékban újrahasznosított műanyag belsővel
- Termékkiegészítők fogyatékkal élőknek
- Jelentős forgalomnövekedés a Candy Hoover Hungary-nél
- Rangos elismerést nyert el az LG ultramodern amerikai háztartásigép-gyára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.
Újabb médiaszolgáltatók estek el a korhatár-besoroláson
Két kereskedelmi rádió nem megfelelő korhatár-besorolást alkalmazott, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa szankciókat szabott ki rájuk. Egy további esetben, hasonló okokból, a testület ismét egy külföldi társhatóság közreműködését kérte.
A Zöld Pokol királya: A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte az elektromos autók körrekordját
A Xiaomi elektromos járművekkel foglalkozó részlege, a Xiaomi EV, jelentős eredményt ért el: az SU7 Ultra szériaautó 7 perc 4,957 másodperces köridővel új rekordot állított fel az elektromos E-szegmensű járművek kategóriájában a legendás Nürburgring Nordschleife pályán. A rekordot már az első próbálkozás alkalmával sikerült elérni, méghozzá a pályacsomaggal felszerelt változattal – ezzel a Xiaomi SU7 Ultra a nagy teljesítményű elektromos autók élvonalába került.