Legújabb trendek a háztartási készülékek piacán
A konyhai kis- és nagygépek tervezése az utóbbi években hatalmas változásokon ment keresztül. A technológiai innovációk mellett a design trendek is egyre fontosabb szerepet kaptak, hiszen a modern konyha már nemcsak a főzés helyszíne, hanem a lakás egyik központi eleme is. Ebben a cikkben a Gorenje szakértőjének segítségével mutatjuk be, milyen trendek hódítanak jelenleg a háztartási készülékek magyar piacán.
Ahogyan az élet számos területén, úgy a háztartási készülékek világában is folyamatosan változnak az esztétikai és funkcionális igények. Jelenleg leggyakrabban előtérbe került a minimalista design, és ez Magyarországon sincs másképp, itt is egyre népszerűbbek a letisztult vonalakkal és egyszerű színekkel operáló megoldások.
Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb vásárló a háztartási gépek tekintetében még mindig a fehér színű készülékeket keresi. Ezt az inox, azaz az acélhatású szín követi, amely az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A legújabb trend azonban a teljesen fekete készülékek irányába mutat, amelyek immár szinte minden jelentős márka termékpalettáján megtalálhatók.
A design az alapkészülékek – például hűtőszekrény vagy mosógép – szempontjából is kifejezetten fontos, hiszen ezek azok az eszközök, melyeket napi szinten használunk, így az otthonunk összhatása szempontjából sem mindegy, milyen külalakja van egy-egy készüléknek.
“Egy jól kinéző termék viszont önmagában még nem elegendő. A vásárlóknak a külső megjelenés és belső felépítés mellett a funkcionalitás és a használhatóság is kiemelt fontosságú egy termék kiválasztásakor” – mondta Madarász Tamás, Applia szakértő. “Manapság az alkalmazhatóság és a tartósság is alapvető követelmény a felhasználók számára. A mai konyhatechnológiában a design és funkcionalitás szorosan összefonódik a technikai innovációval, amelyet a gyártók már beépítenek a tervezési folyamatokba” – tette hozzá.
A Gorenje termékpalettáján is megtalálhatók olyan készülékek, melyeket kifejezetten úgy terveztek, hogy nagyban segítsék a fogyasztókat a mindennapokban. Az okos kijelzőkkel felszerelt hűtőszekrények például jelentősen megkönnyítik a felhasználók életét azáltal, hogy útmutatást nyújtanak az élelmiszerek tárolásához és vásárlási tanácsokat is adnak.
A tervezés során számos szempontnak kell megfelelni
A gyártók a tervezés során figyelembe veszik a használati szokásokat, az energiahatékonyságot, a felhasznált anyagok újrahasznosítási lehetőségét, valamint a készülékek javíthatóságát is. Ezen szempontok nemcsak a környezeti fenntarthatóságot támogatják, hanem hozzájárulnak ahhoz is, hogy a fogyasztók olyan termékeket választhassanak, amelyek hosszú távon, biztonságosan és hatékonyan szolgálják őket.
A készülékekkel kapcsolatos igények attól függően is eltérőek lehetnek, hogy városi vagy vidéki környezetben használják őket, így ezt a szempontot is érdemes szem előtt tartaniuk a tervezőknek. A nagyvárosok új építésű, modern, magas energiahatékonyságú lakóparki épületeiben a készülékek könnyen beilleszthetők a belsőépítészeti koncepcióba, míg vidéken gyakran különálló helyiségekben találkozhatunk velük. Vidéken a praktikum és a használhatóság a fő szempont a design mellett, nem elhanyagolva a tartósságot és minőséget, ami mindenki számára alapvető fontosságú.
Kapcsolódó cikkek
- Friss kutatás: ezeket a háztartási gépeket veszik a magyarok
- Ezeket a háztartási gépeket vették tavaly a magyarok
- Kulináris segédek: íme néhány praktikus konyhai eszköz a mindennapokhoz
- Konyhai és háztartási gépeket adományoztak rászorulóknak
- Kopogtatnak a jövő okos háztartási gépei
- Mit tesz a lakásberuházások visszaesése a hazai elektronikai piaccal?
- A világ első hűtőszekrénye 70 százalékban újrahasznosított műanyag belsővel
- Termékkiegészítők fogyatékkal élőknek
- Jelentős forgalomnövekedés a Candy Hoover Hungary-nél
- Rangos elismerést nyert el az LG ultramodern amerikai háztartásigép-gyára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót
A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.