Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és a MAKSZ által életre hívott Green Pledge pályázat védjegyei. A reklámszakma környezettudatosságát hangsúlyozó kezdeményezés idei díjazottjai: az Alfa Vienna, az Artificial Group, a Henkel, a K&H, a Kia, a Mastercard, a Mediator, a Neo Interactive, a reNEW Technologies, a SPAR, az Uniomedia, a Well PR és a Yettel. Az elismeréseket szeptember 19-én, a MÜPA-ban megrendezésre került Marketing Summiton vehették át a díjazott cégek képviselői.
A Green Pledge kezdeményezést az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) még 2022-ben hívta életre azzal a céllal, hogy a hazai marketing-, és reklámipar szereplői saját működésük és a marketing kommunikációs gyakorlatok készítése során még nagyobb figyelmet fordítson a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, illetve a greenwashing elkerülésére.
Az ezt igazoló védjegyet idén is azok a szervezetek és vállalatok érdemelték ki, akik fotókat és adatokat is tartalmazó esettanulmányokkal mutatták be a 20 tagú szakmai grémium számára a témában elért példás eredményeiket.
A pályázók közül idén 13-an – az Alfa Vienna, az Artificial Group, a Henkel, a K&H, a Kia, a Mastercard, a Mediator, a Neo Interactive, a reNEW Technologies, a SPAR, az Uniomedia, a Well PR és a Yettel – vehették át ünnepélyes keretek között a Green Pledge védjegyeket szeptember 19-én, a MÜPA-ban megrendezett Marketing Summiton.
Dr. Bándi Gyula, zöld ombudsman, az alapvető jogok biztosának a jövő nemzedékek érdekvédelmét ellátó helyettese, a zsűri elnöke az idei pályázatokkal kapcsolatban kiemelte: „A beérkező pályázatok száma és az általuk átfogott témák változatossága örvendetesen növekedett, egyre komolyabb feladatot adva ezzel a zsűrinek. Külön figyelmet érdemel, ahogy a reklám és marketing feladatokat ellátó vállalkozások is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a környezetbarát megoldásoknak – egyre izgalmasabb és innovatívabb módokon megközelítve azt. És ha ezzel még saját piaci szerepükre is pozitív hatást tudnak gyakorolni, az olyan haszon, amit feltétlenül megérdemelnek”.
Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára és a Green Pledge koordinátora hozzátette: „Az idén második születésnapját ünneplő Green Pledge program, mind a pályázó vállalkozások növekedésével, mind pedig az értékelésre küldött pályamunkák mennyiségével és minőségével bizonyította azt, hogy szükség van a reklámszakma zöld téma iránt felelős gondolkodását és magatartását bemutató kezdeményezésre. Példaértékűnek tekintem azt a szoros és összehangolt együttműködést, melyet a három irányadó szakmai szervezet – az ÖRT, az MMSZ és a MAKSZ – végez a Green Pledge program folyamatos fejlesztése és a sikeres megvalósítása érdekében.”
A munka nem áll meg, a most nem díjazott pályázatokat – némi átdolgozással, fejlesztéssel – szívesen várjuk jövőre! A Green Pledge program részletei megtalálhatók a kezdeményezés hivatalos oldalán, a https://www.greenpledge.hu címen.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentős szakmai sikerrel zárult az ELTE pályaorientációs és tehetséggondozó programja
- 24. alkalommal lehet jelölni a reáltárgyak legjobb oktatóit a Rátz Tanár Úr Életműdíjra
- Megvannak a Marketer of The Year hazai jelöltjei
- Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
- A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
- 50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz 255 rászoruló család és közintézmény
- Idén is keresik a legjobb honlapokat
- A ViewSonic megnyitja a nevezést az 5. ColorPro Awards: Momentumra
- Robotok a bankban? Már itt tartanak a pénzintézetek
- A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.