Fókuszban a Balaton: milliós ösztöndíj a legjobb ötletekért
A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. és a Visit Hungary Zrt. támogatásával hatodik alkalommal hirdette meg a CheckINN turisztikai innovációs ötletversenyt. Idén új vizekre evezhetnek a pályázók, hisz a megmérettetés középpontjában Magyarország egyik legnépszerűbb turisztikai desztinációja, a Balaton áll majd. A legjobb koncepciók megalkotói egymilliós ösztöndíjjal lesznek gazdagabbak, amelyet a díjazottak szabadon felhasználhatnak a pályakezdéshez.
A turizmus változó fogyasztói igényei hazánkban is újszerű megoldások bevezetésére sarkallnak, melyben fontos szerepet játszik a feltörekvő generáció innovatív gondolkodásmódja. A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) munkájának egyik fókusza a modern magyar turizmus megteremtésének elősegítése. A szervezet által immár hatodik alkalommal meghirdetett CheckINN verseny célja a turizmus ágazat népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében, akik egyben a szakmai utánpótlást is képviselik.
„Arra biztatjuk a hallgatókat, hogy a Balaton Turisztikai Térség és magának a Balatonnak a turizmusára vonatkozó újító ötleteken gondolkodjanak. Ez lehet meglévő szolgáltatás megújítása, új termék vagy infrastruktúra fejlesztés, kiemelt fontosságot adva a négyévszakosságnak” – fejtette ki Princzinger Péter a VisitBalaton365 ügyvezetője.
A nagyszabású versenyben a pályamunkák két fordulóban kerülnek megmérettetésre. Az első forduló során a szervezők egy maximum 3 perces kreatív videót várnak az egyetemista csapatoktól vagy egyéni jelentkezőktől, amelyben bemutatják az ötletük rövid koncepcióját. A pályamunkákat 2024. szeptember 16. és október 15. éjfél között lehet benyújtani az innovacio.check-inn.hu oldalon keresztül az alábbi három kategóriában:
• „Élmények egész évben!”: A kategória célja olyan turisztikai termékek megalkotása vagy fejlesztése, amelyek nem csak nyáron, hanem tavasszal, ősszel és télen is alkalmasak a vendégek megszólítására.
• „Újítsd meg!”: A kategória célja a térségben található szolgáltatók és szolgáltatások minőségi megújulásának előre mozdítása
• „Balaton Mindenkinek!”: A kategória célja a Balaton célközönségének bővítése, új célcsoportok megszólítása, amely növelheti a térség turisztikai elérhetőségét.
Szakmai mentoráció és prezentáció
A program egyik kiemelkedő eleme a több alkalmas, szakmai mentorprogram. Az első fordulóban továbbjutó 10 csapat vagy egyéni induló számára lehetőség nyílik a területükön kiemelkedő turisztikai szakemberekkel együtt dolgozni, akiknek szintén szívügyük a Balaton turizmusának fejlesztése. Az intenzív szemináriumokon brainstorming jelleggel tökéletesítik a benyújtott pályázatokat, melyeket a verseny végén turisztikai szakemberekből álló közönség, valamint zsűri előtt mutathatnak be.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Iskolai okoseszköz-tiltás: Jobban figyelnek a gyerekek mobil nélkül?
Az iskolákban bevezetett mobiltelefon-használat korlátozása komoly hatást gyakorolhat az oktatásra és a diákok életére. Különösen az ADHD-s (figyelemzavaros hiperaktivitás-zavarral élő) gyerekek esetében, ahol a digitális eszközökkel eltöltött túl sok idő súlyos következményekkel járhat.
A ViewSonic a világon elsőként kapta meg az EPEAT Gold tanúsítványt signage kijelzőihez
A ViewSonic Corp., a vizuális és EdTech megoldások globálisan vezető gyártója büszkén jelenti be, hogy a világ első olyan márkája lett, amely Gold minősítést kapott az Electronic Product Environmental Assessment Tooltól (EPEAT), a világ első elektronikai ökotanúsítványát a signage kijelzők kategóriájában. Ez a tanúsítvánnyal rendelkező ViewBoard interaktív kijelző kiemelkedik kategóriájában, amely egyaránt magában foglalja az érintőképes és érintés nélküli kijelzőket, bizonyítva a vállalat elkötelezettségét amellett, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyek csökkentik a környezetterhelést a gyártás és használat során, miközben támogatják a fenntartható gazdaságot.
Az AOC és az MMD kulcsvezetői váltást jelent be az európai üzletvitelében
Az AOC és az MMD, a vezető kijelzőspecialisták jelentős vezetőváltást jelentenek be európai üzletvitelükben. Az MMD, a Philips monitors márka licencpartnere és az AOC, a kijelzőpiac egyik vezető márkája, mindketten a TPV Technology Limited, a világ egyik vezető monitorgyártójának részei.
Személyre szabott oktatás az online térben? A mesterséges intelligenciával hamarosan ez is lehetséges
A Codecool forradalmasítja és hatékonyabbá teszi a digitális oktatást mesterséges intelligencia alapú, új platformjával. Kelet-Közép-Európa egyik meghatározó, digitális készségeket oktató szereplője egy olyan komplex megoldás fejleszt, amely egyszerre ötvözi az AI általános képességeit a személyre szabott oktatással és a nagy létszámú célcsoportok elérésével.
Várat magára az AI-forradalom
Miközben a világ az ingyenesen elérhető mesterséges intelligencia-alapú eszközök lázában ég, a vállalati szektorban már kicsit visszafogottabb az AI-hájp: habár a cégek közel háromnegyede használja egy-egy üzleti területen a technológiát, a 2017 óta tapasztalt robbanásszerű növekedés csillapodni látszik, és viszonylag kevés példát találni a vállalatok alapvető működését forradalmasító integrált megoldásokra.