A fiatalok ismét megreformálhatják a turizmust
Átadták a hazai turizmus fellendítését célzó innovációs ötletekért járó díjat az országos CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyen. Idén hazánk egész területéről, 18 egyetemről több, mint 100 hallgató jelentkezett. A legjobb csapatok 3 millió forintos ösztöndíjat kaptak. A nyertesek között van látássérültek turisztikai támogatását célzó projekt, SZÉP kártya applikáció, lovasturizmus fellendítését szolgáló program, valamint olyan digitális fejlesztés, ami a művészeket a lehetséges kiállítóhelyekkel köti össze, így kihasználva a mindkét fél számára előnyös szinergiákat.
A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány által létrehozott CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny egyik fő célja a hazai turizmust fellendítő új ötletek bevonzása, valamint a turizmus pályára készülő hallgatók szakmai támogatása mentorációval. Az idei évben 18 egyetemről, közel 100 hallgató szállt versenybe a 2x3 millió forintos fődíjért. A 2023 őszén induló pályázaton a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai bizonyultak a legvállalkozóbb szelleműnek, de sok projekt érkezett a Pécsi Tudományegyetem és a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatóitól is.
“Évről évre egyre több és jobb ötlettel jelentkeznek a diákok, ami folyamatosan visszaigazolja az ilyen típusú programok létjogosultságát a turizmus területén is és azt, hogy bőven van még tér az új ötletek számára a hazai turizmusban is. A visszajelzések alapján azt tapasztaljuk, hogy a hallgatók rengeteget fejlődnek a verseny során, ahol lehetőségükben áll valós turizmus szakmai kérdésekkel foglalkozni, felkészítve őket a munkaerőpiaci kihívásokra. Így a való életből vett példákon, gyakorlatokon keresztül próbálhatják ki ötleteiket és fejlődhetnek.” – mondta Rázga-Ilyés Noémi a CheckINN innovációs programigazgatója. “Az idei évben örömmel láttam, hogy a fiatalokat egyre inkább foglalkoztatják a társadalmi témák és a pályázatok között folyamatosan növekszik az érzékenyítő célú projektek száma.” – folytatta.
Fődíjak
Az Aktív turizmus kategóriában a Pécsi Tudományegyetem csapata, "Vakrandi a természettel" című projektjével nyerte el a fődíjat. Céljuk, hogy bővítsék a látássérültek számára elérhető turisztikai lehetőségeket, amelyhez egyedi technikai megoldásokat is fejlesztenének. A csapat, Kopa Marcell, Kocsis Zsanett, és Német Emma elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás iránt, és az ötletük további célja a szolgáltatók érzékenyítése és továbbképzése.
A Szállodaipar-vendéglátás kategóriában a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata, "SZÉPlace" néven bemutatott digitális innovációval nyerte el a fődíjat. Az alkalmazás széleskörű segítséget nyújt a SZÉP kártya összegek turisztikai célú felhasználásában, és az ötvenezer elfogadóhelyről részletes információt nyújt. A csapat tagjai: Szilágyi Borbála, Szilágyi Sára és Fehér Mátyás Sándor.
Különdíjak
Az Aktív turizmus kategóriában a "Riding Time" elnevezésű projekt hozta el a különdíjat, amely a hazai lovasturizmus nemzetközi szintre emelését célozza. A csapat tagjai: Gallyas Tünde, Gábos Petra és Tóth Regina, olyan komplex turisztikai élménycsomagot terveztek, amely tematikus, az országos csillagtúrához hasonló lovastúrákon keresztül mutatja be Magyarországot a külföldi lovasok számára.
A Szállodaipar-vendéglátás kategóriában az "ImagInn" elnevezésű kezdeményezés kapta meg a különdíjat. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatóiból álló csapat, Fukszberger Júlia, Bognár Barnabás, és Csóka Lilla egy olyan digitális fejlesztést tervez, amely segíti a feltörekvő művészek és vendéglátó egységek együttműködését. Az "ImagInn" weboldalon művészek mutathatják be alkotásaikat, amelyek közül a vendéglátó egységek válogathatnak, melyiket szeretnék kiállítani.
A díjazott csapatok kiemelkedő munkájukkal hozzájárultak a hazai turizmus megújulásához. A verseny évről évre bizonyítja, hogy a felsőoktatási hallgatók kreativitása és elkötelezettsége kulcsfontosságú a turizmus fejlődésében. A CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny díjazottjait a januári élő pitch után, a február 1-jén megrendezett Turizmus Gálán hirdették ki.
A CheckINN-ről:
A CheckINN a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány égisze alatt jött létre. A szervezet célja a turizmus ágazat népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében. A CheckINN egy olyan turisztikai innováció-menedzsment platform, amelyet a turisztikai szolgáltatások minőségi megújítására kész kreatív elmék, innovatív ötletgazdák, az újító gondolatok képviselői számára hoztak létre. A CheckINN azok klubja, akik a turizmus valamely területén látják a jövőjüket, újítani szeretnének, és a terveikhez partnereket és szakmai kapcsolatokat keresnek. A CheckINN turisztikai innovációs hub ötletversenyei számos lehetőséget nyújtanak azoknak, akik kivételes gondolkodásmóddal és tehetséggel rendelkeznek.
A verseny díjait ünnepélyes keretek között adták át annak a 4 csapatnak, akik az aktív turizmus és a szállodaipar-vendéglátás területén kiemelkedő ötleteket nyújtottak be.
Kapcsolódó cikkek
- 22 év volt az átlagéletkor a Code #LikeABosch ötletversenyen
- Innovációs versenyt rendez a Bosch: fiatalok jelentkezését várják, több mint 4 millió forint a tét
- 3 millió forintot érhet a következő nagy ötlet: ismét indul a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny
- Digitalizációval menekülhetnek előre a mostani válságból a hazai turisztikai szereplők
- Egymillió dolláros díjazással indul el az LG innovációs versenye
- Digitalizáció a turizmusban
- Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
- Száz többletpont jár az innovációs verseny dobogósainak
- Új magyar turisztikai startup indult
- Budapesttel erősít a leglátogatottabb magyar utazási oldal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása
Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.
KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését
Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.
A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.