A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.
A klímavédelem, és ezen belül is a körforgásos gazdaság népszerűsítése a Magyar Telekom ESG stratégiájának egyik fontos eleme. A vállalat maga is évről évre növeli a visszagyűjtött használt készülékek számát, hogy újrahasznosítás után alapanyagként, vagy adományozás formájában visszajuttassa őket a körforgásba. Az idei évben a Magyar Telekom több tízezer készüléket, nagyságrendileg 4 tonna elektronikai hulladékot gyűjtött így vissza országszerte. A vállalat egy éve pedig már felújított készülékeket is kínál ügyfeleinek a fenntarthatóság jegyében.
A Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben című pályázatra több mint egy hónapon keresztül várták a magyarországi nonprofit szervezetek jelentkezését. a Hello Nonprofit online platformján keresztül. Az érdeklődők 3 kategóriában adhatták le pályázataikat:
• e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentése
• a városi éghajlati alkalmazkodás támogatása
• a magyarországi ökoszisztémák ellenállóképességének, klímaadaptációjának támogatása
A Telekom vállalta, hogy minden, az ügyfelei és kollégái által leadott használt készülék után 500 forinttal támogat egy klímaadaptációs projektet, 3 fázisra bontva, 16 millió forint összegig. Ezt az összeget nyerte most el a pályázattal a kiválasztott program.
Végül 21 szervezet adta le jelentkezését, melyből neves szakmai zsűri választotta ki a győztest. A Telekom ESG és fenntarthatósági szakértői mellett Dr. Ürge-Vorsatz Diána, klímakutató, Ferenczi Attila Maxim, hulladék szakértő, Dr. Buzási Attila, városi fenntarthatóság és klímaadaptáció szakértő, valamint Litkai Gergely, fenntarthatósági menedzser és oktató a Jane Goodall Intézet ’Passzold vissza, Tesó!’ programját választotta győztesnek. A „Passzold vissza, Tesó!’’ 2018 óta végzi használaton kívüli mobilok, gps-ek, tabletek és tartozékaik visszagyűjtését. Az akció iskolák, vállalatok, önkormányzatok, egyéb egyesületek és szervezetek bevonásával alakít ki gyűjtőpontokat, ahol a lakosság leadhatja az általuk már feleslegesnek ítélt mobilkészülékeket. Jelenleg országszerte a KÖVET Egyesülettel együttműködésben, összesen több mint 1200 gyűjtőpontot működtetnek. A program indulása óta eltelt időszakban évente 14-18 ezer készüléket, vagyis összesen 8 tonnányi elektromos hulladékot gyűjtöttek már vissza. A fizikai e-hulladékgyűjtés mellett a szervezet nagy hangsúlyt fektet az oktatásra és a szemléletformálásra is, évente 350-400 oktatási intézményhez és vállalathoz érnek el ingyenes oktatási programjukkal, illetve összesen évi 300-400 ezer ember figyelmét hívják fel a fenntarthatóság és környezettudatosság jelentőségére.
„Elsőre talán furcsának tűnhet, hogy a Jane Goodall Intézet, melynek elsődleges célja a csimpánzok és élőhelyeik védelme, hogyan kapcsolódik a használt mobilok összegyűjtéséhez. Pedig az összefüggés egyszerű: a mobiltelefonok előállításához szükséges koltán ércet Afrikában, veszélyeztetett fajok, pl. gorillák és csimpánzok élőhelyén bányásszák, felemésztve erdeiket. Ezt a folyamatot szeretnénk megfékezni, ezért gyűjtjük újrahasznosítás céljából a mobilokat. Nagyon boldogok vagyunk, hogy a Telekom, az ország egyik legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója minket választott győztesnek. Támogatásukkal biztosítani tudjuk jövő évi hatékony működésünket, és közösen még több embert érhetünk el szemléletformáló programunkkal, mellyel reményt adunk a természetnek, az állatoknak és az embereknek” – mondta el a pályázat kapcsán Kádár András főtitkár.
„A Magyar Telekom számára kiemelten fontos a civil szervezetekkel való partneri együttműködés, hiszen ezek a szervezetek hosszútávon is hiteles szakértőink lehetnek. Ráadásul velük együtt még célzottabban tudjuk felhívni a figyelmet számunkra fontos társadalmi és környezeti ügyekre. Emellett felelős vállalatként szívügyünk a körforgásos gazdaság megteremtése is, éppen ezért választottuk győztesnek a ’Passzold vissza, Tesó!’ programot, mely maximálisan egybecseng saját törekvéseinkkel. Bízunk benne, hogy a pályázat egy hosszútávú együttműködés kezdete, és közösen tovább formálhatjuk a fenntarthatósággal, környezeti tudatossággal kapcsolatos közgondolkodást” – mondta el Várkonyi Diána, a Magyar Telekom Capital Market Relations Hub és ESG Squad vezetője.
Egy okostelefon a periódusos rendszer 63 különböző elemét tartalmazza, melyek 90 százaléka újrahasznosítható. A mobilokban felhasznált műanyagot, üveget, fémeket (pl. alumínium, réz) és ritkaföldfémeket (pl. arany, kobalt) Magyarországon is ki tudják nyerni, így alapanyagként kerülhetnek vissza a körforgásba. *1 Egy mobilkészülék újrahasznosításával 5kg CO2 kibocsátás kerülhető el, négy telefon újrahasznosításával pedig egy fejlett fa éves karbonmegkötési képességének megfelelő CO2 egység is megspórolható.
___________________________
*Recycling-Rates-of-Smartphone-Elements.png (1323×935) (wp.com)
Kapcsolódó cikkek
- Digitális tuning 14-99+ éves korig
- Mesterséges intelligenciával fejlesztő cégek pályázatát várja a Magyar Telekom
- Átszervezi IT és telekommunikációs szolgáltatásait a Telekom
- Kisvállalkozóknak segít a Telekom szolgáltatása
- Már több mint 3 millió otthon és vállalkozás számára kínál gigabites sebességet a Telekom
- Mérséklődő adatforgalomról számolt be a Telekom
- Szívdobbanás számláló: a dicsőség mellett 1 millió lájkot is hoz egy érem
- Billie Eilishel indult el a Telekom fiatalokat támogató Futureproof projektje
- Minden eddiginél több optikai elérést épített tavaly a Telekom
- Sikeresen licitált frekvenciasávokra a Telekom
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.