Elkészült a kétmilliomodik autó a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár, októberben legördült a gyártósorról a kétmilliomodik jármű. A jubileumi modell egy tisztán elektromos hajtású, ötüléses EQB.
2024 októberében gördült le a gyártósorról a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár kétmilliomodik autója, egy tisztán elektromos hajtású EQB. A vonzó elektromos hajtású járművek a csúcskategóriás belsőégésű motorok és a plug-in hibridek mellett szerves részét képezik a telephely kompaktautó-termékpalettájának. Az üzemben jelenleg a Mercedes-Benz A-osztály modelljei, a CLA Coupé és Shooting Brake modellek, valamint a Mercedes-Benz EQB-k készülnek. Tavaly több mint 174 000 jármű gördült le a kecskeméti gyártósorokról.
„Kétmillió elégedett ügyfél vezet olyan Mercedes-Benzt, amely Kecskeméten készült. Ez az eredmény elsősorban a munkatársaink sikere, akik nap mint nap szakértelemmel és szenvedéllyel építik a világ legvonzóbb járműveit a magyarországi telephelyen. Munkájuk minősége és a gyár hatékonysága példaértékű a Mercedes-Benz Operations teljes termelési hálózatában.” – mondta Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatóságának termelésért, minőségügyért és ellátási láncért felelős tagja.
Jens Bühler (balra) és Jörg Burzer (jobbra) a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár kétmilliomodik autójával © Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
„A mostani gyárbővítéssel biztosítjuk, hogy továbbra is megbízható partnerei lehessünk vásárlóinknak, a világ bármely pontjáról is legyen szó. Az, hogy már a kétmilliomodik ‘Made in Kecskemét’ Mercedes-Benz modellt ünnepelhetjük, megerősít minket abban, hogy vonzó kompakt autóink iránt kitart a nagy kereslet. Köszönet illeti a teljes kecskeméti csapatot, akik hozzájárultak ehhez a fontos mérföldkőhöz a vállalatcsoport történetében.” – mondta Jens Bühler, gyárigazgató, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. igazgatója.
A kecskeméti Mercedes-Benz Gyár több mint tíz éve munkatársainak szakmaiságával, lelkiismeretes munkájával és nagyfokú elhivatottságával járul hozzá a globális termelési hálózat sikeréhez. A vállalat 2024-ben a legvonzóbb autóipari munkáltató lett a Randstad Awards díjazottjai között, egyúttal az elmúlt tizenegy évben tízszer ért el dobogós helyezést „Az év legvonzóbb munkáltatója” felmérésben.
A Mercedes-Benz kecskeméti csapata a gyár kétmilliomodik autójával, egy tisztán elektromos hajtású EQB-val © Mercedes-Benz Manufacturing Hungary
Rugalmas és hatékony termelés a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban
Kecskeméten 2012-ben indult el a Mercedes-Benz kompakt modellek gyártása, közös termelési hálózatban a dél-németországi Rastattban található járműgyárral. A gyártás a B-osztály modelljeivel kezdődött, egy évvel később következett a négyajtós CLA Coupé – az első olyan Mercedes-Benz modell, amelyet kizárólag Kecskeméten készítenek és innen szállítanak a világ minden tájára. 2021-ben a tisztán elektromos hajtású EQB-vel megkezdődött az első magyarországi sorozatgyártású elektromos jármű gyártása.
A kecskeméti telephelyen ugyanazon a gyártósoron készülnek mind az elektromos meghajtású csúcstechnológiás belsőégésű motorral szerelt, mind a teljesen elektromos járművek. Ez a rugalmasság lehetővé teszi, hogy a vállalat a gyártást az igényekhez igazítsa, és minden ügyfélnek olyan autót gyártson, amilyet szeretne – ugyanazon a gyártósoron és ugyanazokkal a munkatársakkal. Ez a rugalmasság a következő években is megmarad az új modellek tekintetében. Az elektromos autókra való átállás ütemét a piaci feltételek és a vásárlói preferenciák fogják meghatározni. A Mercedes-Benz szilárdan hisz az elektromos mobilitás jövőjében, és felkészült az ügyfelek különböző igényeinek kielégítésére, függetlenül attól, hogy teljesen elektromos járművet vagy elektromos meghajtású csúcstechnológiás belsőégésű motorral szerelt járművet szeretnének.
A high-tech gyártás bővítése a jövő „Made in Kecskemét”-modelljeihez
Az új MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) és MB.EA (Mercedes-Benz Electric Architecture) modellek gyártására való felkészülés jegyében a telephelyen jelenleg jelentős bővítés zajlik. A folyamatban lévő, több mint 1 milliárd eurós gyárbővítés részeként épül egy új karosszéria- és összeszerelő üzem, valamint létesül egy új akkumulátorbeszerelő-üzem is. Az építkezés során először alkalmaznak olyan innovatív technológiákat, mint például a digitális iker. A kecskeméti gyárbővítéshez a Mercedes-Benz első alkalommal készítette el az egész csarnok teljes digitalizált ábrázolását. A digitális ikerben összegyűjtött adatok segítségével az összeszerelési folyamatok még gyorsabban optimalizálhatók, és az esetlegesen szükséges beavatkozások már korai szakaszban felismerhetők – anélkül, hogy a tényleges termelést meg kellene szakítani.
A gyártás átszervezése az MMA és az MB.EA platform új modelljeire történő átálláshoz kapcsolódóan növeli a foglalkoztatást a gyárban és a helyi beszállítói hálózatban, így középtávon számos új, magas színvonalú munkahelyet teremt.
Kapcsolódó cikkek
- Indításrásegítő és a zseblámpába épített powerbankek a Sandbergtől
- Már nálunk is kapható az OMODA 5
- Egy évszázada a mobilitás élén
- Fontos elismerést söpört be a hamarosan nálunk is kapható OMODA autók gyártója, a Chery
- Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
- Megérkezett Magyarországra az Omoda 5
- Mától Magyarországon is Ayvens néven működik a legnagyobb hazai flottakezelő
- Futurisztikus környezetben készülnek Chery modelljei
- Csillagos ötös a biztonságra – így készült a magyarországi bemutatkozásra az OMODA 5
- Elit klubba került a hamarosan hozzánk is érkező OMODA autók gyártója, a Chery Group
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.