A magyar ipari dróngyártás Európa csúcsán
Exkluzív eseményen mutatták be október 30-án az ABZ Innovation Kft. legújabb fejlesztésű drónját, amely jelentős előrelépést jelent a hagyományos tisztítási módszerekkel szemben. Az új technológia különösen alkalmas épületek homlokzatai, tetők, ablakok, valamint napelemek hatékony és biztonságos tisztítására. A drón nagynyomású vízsugár-technológiával hatékonyan és biztonságosan végzi el a nehezen hozzáférhető felületek alapos tisztítását.
A sajtóbemutatón Ludvigh Károly az ABZ Innovation Kft. ügyvezetője kiemelte, hogy a vállalat legújabb fejlesztésű, pilóta nélküli légijárműve nemcsak hatékony, hanem környezetbarát alternatívát is kínál a hagyományos tisztítási módszerekkel szemben.
Innováció az ipari tisztításban
Az ipari épületek, napelemek hatékony tisztítása gyakran igényel létrákat, állványzatokat vagy emelő kosarakat. „Ezzel szemben ABZ Innovation drónja képes ezeket a nehezen elérhető felületeket is megközelíteni, így csökkenti a munkafolyamat költségeit, miközben minimalizálja a balesetveszélyt” – hangsúlyozta Ludvigh Károly. Hozzátette, hogy az időtakarékos technológia egyetlen nap alatt képes elvégezni olyan feladatokat, amelyek korábban napokat vettek igénybe.
Környezetbarát, energiahatékony megoldások
A drónszakértő elmondta azt is, hogy az ABZ Innovation nagynyomású mosó drónja nem csak vegyszereket, hanem akár biológiailag lebomló tisztítószerekkel vagy egyszerűen vízzel is használható csökkentve ezzel a környezetre gyakorolt negatív hatásokat. A berendezés az épületek homlokzati tisztításán túl, képes a napelem panelek hatékony tisztítására is, így biztosítható azok optimális működése.
Hogyan működik?
„A tisztítás megkezdése előtt a drón távpilótája a földi műveleti területet lezárja és megtervezi a repülési útvonalat. A nagynyomású tisztítás során az erős vízsugár eltávolítja a port, szennyeződéseket és egyéb lerakódásokat a felületekről, míg az automata távolságtartó rendszer biztosítja a pontos és biztonságos működést, elkerülve az esetleges baleseteket. A felhasználóbarát automata vezérlés és a valós idejű monitorozás lehetővé teszi a tisztítás pontos végrehajtását, emberi beavatkozás nélkül” – magyarázta Ludvigh Károly.
Az ABZ Innovation Kft. legújabb fejlesztése – Ludvigh Károly elmondása szerint – azt bizonyítja, hogy a magyar ipari dróngyártás Európa csúcsára ért, és alapvető változást hozhat a tisztítástechnológia területén. A cég arra törekszik, hogy vezető szerepet töltsön be Európában a drónok ipari elterjesztésében. „Célunk, hogy mindenki megtudja, az ipari drónok nemcsak terhet vagy újabb feladatot jelentenek a világ számára, hanem lehetőséget, innovációt, vonzóbb munkakörnyezetet, több szabadidőt és egy fenntarthatóbb jövőt” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- Életmentő drónok
- Megérkezett a videó a látványos drónshow-ról! Rákacsintott Budapestre, majd táncra perdült a Szabadság-szobor
- Valami történik a Szabadság-szoborral – Figyeld az eget október 11-én!
- Már általános iskolában bevezetnék a drónképzést
- Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA
- Elképesztő! Így üldözi Max Verstappent a világ leggyorsabb drónkamerája
- A karácsonyi raktár-őrület ellen is bevetheti lelkes drónpilótáit ez a magyar startup
- Itthon is egyre több területen hódít a dróntechnológia
- A Huawei innovatív füst- és tűzérzékelő megoldása képes előre észlelni az erdőtüzet
- Technológia és képzés: együttműködik a Széchenyi-egyetem és a Rotors & Cams Zrt.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.