Költséghatékony telemarketing

, 2001. szeptember 18. 14:39
Bővülő ügyfélkörének minőségi kiszolgálásához igazodva a Cég-Info Kft. portfóliója új szolgáltatásokkal bővült az elmúlt egy év alatt. A csaknem tizenegy éves fennállása alatt elsősorban a direkt marketing klasszikus útját járó – címjegyzékek karbantartását, forgalmazását, marketingkampányok tervezését és kivitelezését, karbantartását végző – vállalkozás telefonhálózata bővítésével új eszközként vonta be megbízásra végzett marketingtevékenységébe a telefóniát. A direkt marketing során használt e-mail és SMS-kommunikációját kiegészítő, ahhoz szervesen illeszkedő telemarketing-szolgáltatásai technikai hátterének kialakításához az Euronet Rt. közreműködését kérte. A ma már egyértelműen sikeresnek tartott projektről a Cég-Info ügyvezető igazgatóját, Szabó Józsefet faggattuk.
Megoldás: – Ma már házon belül bonyolítják le a korábban alvállalkozókra bízott – előkészítő, illetve követő módszerként a klasszikus levélreklámba is beépített – telefonbeszélgetéseket. A call center jellegű szolgáltatás beépült portfóliójukba, sőt automata módon is szolgáltatnak marketinginformációt. A háttérben egy kisméretű, de a call centerektől megszokott, speciális alkalmazásokat és szolgáltatásokat kínáló, ám azoknál méretét tekintve sokkal kisebb rendszer áll. Miért erre esett a választás?

Szabó József: – Körbenézve a piacon, lehetőségeinkhez és tevékenységünkhöz mérve – szolgáltatásban és árban is – túlméretezett kínálatot találtunk, míg az Euronet ajánlata, a Network Alcemy család mindkét szempontból megfelelt. A bejövő hívások egy menürendszeren keresztül jutnak célba, amely megrendelőfüggően operátorunk révén vagy egy marketingkampány részeként ügyfelünk szolgáltatásáról, termékéről automata módon, hangfelvételről információt nyújtó szolgáltatás is lehet. A hangbemondás és a menürendszer természetesen a callcenter-szolgáltatást megrendelő igényeinek megfelelően – s mivel a rendszer nyitott platformú, akár általunk is – változtatható. A mindezt lehetővé tevő, háttérben futó IVR szoftver az Euronet fejlesztése.

M.: – Ha jól értem, a korábbi egyoldalú, az ügyfelek nevében Önök által kezdeményezett, úgynevezett kimenő telemarketing mellett az érdeklődők ma már – az üzenetrögzítő adottságait kihasználva, az audiotextre támaszkodva, azzal akár egy időben – az Önök ügyfelei által például hirdetésekben megadott telefonszámot tárcsázva, majd érdeklődésüknek megfelelően a menüből választva további információhoz jutnak. Promóciós játékok megfejtése beküldési helyének és idejének megjelölésére magam is találkoztam hasonlóval.

Sz. J.: – Valóban. A rendszer lehetővé teszi, hogy a megbízóink számára folyamatosan üzemeltetett információs vonalak mellett – adatbázisunkat frissítve, illetve ügyfeleink közvélemény-kutatási megbízásának eleget téve – kollégáink zavartalanul végezhessenek kifelé irányuló telemarketinget is. Így házon belülre kerültek a korábban alvállalkozókkal végeztetett munkák, és ma már a rendszer mögött lévő számítógépes támogatással létrehozott és üzemeltett integrált adatbázis segíti a kimenő kampányok lebonyolítását és a bejövő hívók azonosítását – az operátoroknak azonnal rendelkezésére bocsátva az adatokat. De az integrált adatbázis alapján kommunikációs központunkban a folyamatban lévő levélakciók telefonos követésének, az adatbázis-pontosító hívások lebonyolításának és a piackutatási feladatnak akár egyidejű elvégzése sem jelent gondot. Fejlődőben lévő szolgáltatás a – leggyakrabban a minőségibb szervizmunkát célzó – minőségkövetés, amely az Alcemy szolgáltatásait kihasználva már a mi kínálatunkban is szerepel.

M.: – Mivel Önök megrendelésre dolgoznak, vagyis költségeik jelentős hányada ügyfeleiket terheli, fontos, hogy pontos információt adhassanak ügynökeik hatékonyságáról, a kimenő és bejövő hívások idejéről, eredményességéről. Milyen segítséget nyújt ehhez a rendszer?

Sz. J.: – Természetesen munkájuk monitorozható, a bejövő, illetve kimenő hívások ideje és hatása átlagolható, de egyenként is vizsgálható. A készülő hívásstatisztikák az egyes kampányok sikeréről is pontos visszajelzést adnak mind cégünk, mind ügyfeleink számára.

M.: – Minden beruházás kényes pontja a megtérülés. Hogyan értékeli egy év elteltével: megérte-e befektetni, illetve vannak-e a rendszerre vonatkozóan további terveik?

Sz. J.: – Egyrészt ugrásszerűen megnőtt a hagyományos, de már modern eszközökkel, magasabb színvonalon és több csatornán nyújtott szolgáltatásaink ügyfélszáma, másrészt az egy évvel ezelőtt, az Alcemy üzembe állításával elindított call centerünknek is van már három állandó ügyfele. A korábban említett minőségkövetés és az ügyfél-tájékoztatás mellett a közlejövőben komplex feladatként egy termék ügyfélközpontja leszünk. A kezdeti bizonytalanság után ma már nyugodtan állíthatom, hogy költséghatékony és minden egyéb szempontból pozitívan értékelhető befektetés volt az Euronettel való együttműködés alapján felállított információs központunk, amelyet modularitását kihasználva – a piac felőli nyomásnak engedve – várhatóan tovább bővítünk.

Kulcsszavak: call center marketing

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01