Zsebre megy
A mobiltelefónia kérdései
Ezzel a folyamattal párhuzamosan minden egyes vállalatnak olyan IT-stratégiát kell követnie, amelyben kiemelt szerepet kapnak a mobilkérdések. A vállalati folyamatokat úgy kell újragondolni, hogy azokba implementálni lehessen a mobilszolgáltatásokat, döntéseket hozva a többdimenziós portálokkal kialakítandó taktikai szövetségekről is. A tartalomszolgáltatóknak például át kell tervezniük alaptevékenységüket olyan módon, hogy megcélozható legyen a mobil- és többcsatornás piac minden szereplője, szegmense. Végül mindazok számára, akik valamilyen szolgáltatást szeretnének eladni a jövőbeni piacokon, ajánlott, hogy a felhasználókra, ne pedig a technológiára fókuszáljanak. A helyes gondolkodás megtalálásához a fogyasztás pszichológiájának tudományát és a marketing segítségét kell igénybe venniük.
Több mint illemtan
Régi igazság, hogy az újabb és újabb találmányok elterjedéséhez egyre rövidebb idő szükséges. Andrea Di Maio nem is ezt kívánta kiemelni előadásában, viszont rámutatott arra, hogy ez a lerövidült időtartam egyre nagyobb etikai és jogi problémákkal járhat. A mai törvényhozásnak például egyszerűen nincs ideje arra, hogy megfelelő keretek között tartsa a felgyorsult fejlődést. Nem lehet olyan jogszabályokat alkotni, amelyek az új találmányokat és technológiai megoldásokat előre kezelhetővé tudnák tenni, és sokszor vegyük csak a Napster példáját mire megszületne a szabályozás, addigra maga a technológia is megfoghatatlanná válik. A bizonytalan jogi és etikai környezet pedig senkinek sem kedvez. Tegyük fel, hogy a szuper, GPS-monitorozott vállalati autóm lerobban. A kocsi automatikusan értesíti a szervizt és a főnökömet, aki természetesen megnézi, hogy milyen útvonalon haladtam a szabad időmben! Mikor kiderül, hogy a jármű pont a konkurencia székháza előtt mondta fel a szolgálatot, már el is indult a kirúgásom folyamata. Ki a felelős ebben az esetben? A különböző szolgáltatások kapcsán annyi személyes adat gyűlik fel az egyes emberekről, hogy az lesz a csoda, ha a mai értelemben vett személyiségi jogai valakinek sértetlenek maradnak. A szolgáltatók pedig felkészülhetnek arra, hogy bármelyik oldalról, bármelyik pillanatban a nyakukba akaszthat valaki egy pert. Hogy ennek a veszélyét csökkentsék, proaktívan kell fókuszálniuk kockázatmenedzsmentjükre, és olyan fejlesztésekbe kell fogniuk, amelyek a szolgáltatásaikat mindenekfelett megbízhatóvá, számon kérhetővé és áttekinthetővé teszik.
Kapcsolódó webcímek:
Kapcsolódó cikkek
- A mobiltelefon lehet a videojátékok otthona
- Jéghoki 3G készülékeken
- Dél-Korea technológiai bemutatója a futball-világbajnokságon
- Érezd a digitális erőt!
- 3G fejlesztési projekt Finnországban
- Itt a negyedik generáció?
- A Kodak is beszáll a mobilbizniszbe
- Domino: hosszabb rendelkezésre állási idő, új feltöltési címletek
- Szimfónia mobiltelefonokra
- Az USA-ban is megjelentek az első 3G mobiltelefonok