A dohányipar megkezdte régóta várt terjeszkedését a neten
Kiss Ádám Zoltán, 2001. december 28. 08:53
Az R.J. Reynolds dohányipari óriás minden felhajtás nélkül megkezdte internetes offenzíváját, az USA második legnagyobb cigarettagyártója megnyitotta Smokerselcome.com weboldalát, és ugyanakkor a Doral márka fogyasztóinak a PeoplePC számítógép-kereskedelmi vállalattal összefogva havi 21 dollár 95 centes áron 48 havi törlesztés mellett egy éves ingyenes internet-hozzáféréssel HP gépeket kínál.
A hirdetési piac egyik nagy kérdése a dohányipar, mivel a terület a világ egyik legnagyobb reklámozója, ám egyben törvényi szabályozás miatt kezd kiszorulni a reklámhordozók piacáról. Mivel a hagyományos média, a nyomtatott sajtó, a hirdetőtáblákat üzemeltető cégek, és a televíziók keze is meg van kötve, a dohányipari vállalatok egyre inkább az online média felé fordulnak. A gondot itt is az jelenti, hogy a különböző nagyforgalmú oldalak gyermekek számára is elérhetőek, számukra azonban a gyárak nem reklámozhatják termékeiket.
Kapcsolódó cikkek
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Reklámokra is lehet majd licitálni az eBay-en
- Megöli a tévét az online video?
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- Egy év alatt 106%-kal gyarapodott a zeneletöltések piaca
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- A Google oldalai a leglátogatottabbak Európában
- A Google szállítja a hirdetést az eBay-nek
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában