Bátraké a szerencse a mobilpiacon 2002-ben

Kollár Csaba, 2001. december 28. 20:17
A thefeature.com felmérése szerint 2002-ben azok a cégek lesznek sikeresek a mobilpiacon, amik képesek lesznek kezdeményezni, és nyílt architektúrákban gondolkodnak. Az alábbiakban a tanulmány fontosabb gondolatai olvashatók.
“Tudjuk, hogy a fejletlen technológia nem képes ösztönözni a mobilpiacot” – állítja Megan Matthews, a Nokia szóvivője. E kijelentést támasztja alá az is, hogy november 14-én az NTT DoCoMo a Nokia-val közösen bemutatta a nyílt mobil architektúrát, a WCDMA-alapú 3G szolgáltatásokat.

A Nokia abban is biztos – állítja Matthews – hogy 2002-ben meg kell szüntetni minden ellentétet és elutasítást a különböző technológiák (GSM, TDMA, CDMA, iDEN) között Európa, Ázsia és Amerika vonatkozásában. Meg kell értenünk – folytatja – hogy a technológia darabokra törése és megosztása nem hat kedvezően a piacnak.

Matthews kihangsúlyozza a kezdeményezés fontosságát, mely döntő lehet a piac fejlődése szempontjából, és azt is, hogy a fogyasztót nem annyira a technológia érdekli, hanem a web-hez hasonlóan a tartalom és a szolgáltatások minősége; vissza kellene már végre térni a tartalomfejlesztéshez az előrelépés érdekében.

Andy Oram, az O'Reilly and Associates szerkesztője és szakírója szerint “némi hasonlóság tapasztalható a szoftverek nyílt forráskódja és a vezeték nélküli nyílt architektúrák tekintetében, mely a vezeték nélküli gazdaság alapját jelentheti.”

A Hewlett-Packard stratégiai vezetője, Jose Tormo úgy véli, hogy “a különböző szabványok és fejlesztések nyílttá tétele nagymértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy a fejlesztők a különböző hálózatok között zavarmentes átjárásokat fejlesszenek ki a fogyasztók által felhasznált eszközöktől függetlenül.”

Eric Chu, a Sun Microsystems vállalati marketingért felelős vezetője szerint “nem szabad tovább várni; a fejlesztések által az eddiginél jobbá kell tenni a fogyasztók életét. A háttérben célszerű a technológiák és a fejlesztések megismertetése a konkurensekkel, a fogyasztónak azonban ebből csak egy dolgot kell észrevennie; élete munkánk által könnyebbé vált. Ha ezt nem veszi észre, akkor a legjobb marketingfogások sem lesznek képesek az eddiginél nagyobb aktivitásra bírni.”

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01