Új CRM modullal bővült az Oracle vállalatirányítási csomagja

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. január 22. 11:05
Az Oracle új ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) modult kínál a hazai piacra kifejlesztett e-Start vállalatirányítási alkalmazás-csomagjához, amely az értékesítési lehetőségek és az ügyfélkapcsolatok kezelésére ad hatékony megoldást.
Az Oracle reméli, hogy az CRM e-Starttal a csomag többi moduljához hasonló sikert fog elérni, hiszen a magyarországi leányvállalat tavaly a második helyet szerezte meg Európában az értékesített e-Start csomagok számát tekintve. További bizakodásra ad okot az a tény is, hogy az Oracle Corporation Kelet-közép Európában az ügyfélkapcsolat-menedzsment alkalmazásainak értékesítése terén 163%-os növekedést ért el 2000-ben, amellyel jelentősen megerősítette pozícióját a piac vezető vállalatainak élvonalában.

A CRM e-Start két vállalati folyamat, az értékesítési lehetőségek és az ügyfélkapcsolatok kezelésére ad megoldást. Az alkalmazás ezeket a folyamatokat korszerűsíti azáltal, hogy az értékesítők és az ügyfélszolgálat teljes képet kapnak a kliensekről, látják rendeléseiket, számláikat, befizetéseiket, bejelentéseiket, illetve a hozzájuk kapcsolódó értékesítési lehetőségeket. A folyamatokat átlátva így az egyedi és a pillanatnyi igényeknek megfelelően kerülnek kiszolgálásra a vállalathoz forduló vásárlók, érdeklődők vagy hibát bejelentő ügyfelek.

Az Oracle által becsült potenciális hazai CRM piac 2002-ben 10 millió dollár értékű lesz, ami egyelőre kicsi, de gyorsan növekvő része a teljes IT piac 1,2 milliárdos becsült értékének. Míg 2001-ben a vállalatoknál az ügyfélkapcsolat-menedzsmentre fordított összeg elenyésző volt, 2002-ben számos vállalatnál már komoly összegeket irányoztak elő erre a területre. A lassú indulás utáni további intenzív növekedést valószínűsíti az a tény is, hogy kétségtelen jövedelmezősége miatt a lassuló amerikai gazdaságban is növekvő forrásokat szánnak CRM-re az egyébként erősen lecsökkentett vállalati IT költségvetésekből.

A CRM az e-Start csomag már meglevő pénzügyi, logisztikai, kormányzati moduljainak sorát egészíti ki. Az e-Start iránti igény a hazai piacon jelentős: a 2001. pénzügyi évben Hollandia után hazánkban került értékesítésre a legtöbb az e-Start alkalmazásokból. Az Oracle a 2002. pénzügyi évben 15 új ügyfél megszerzését célozta meg az alkalmazás-csomaggal. A vállalat azt reméli, hogy a most bevezetet CRM modul tovább növeli az e-Start népszerűségét, és még az idei pénzügyi évben 2-3 ügyfél választja az új modult önálló alkalmazásként, vagy a más vállalati funkciókkal együtt.

Az ügyfélkapcsolat-menedzsment egységes kezelését a hazai vállatoknál elsősorban az akadályozza, hogy vélt takarékossági okokból már meglevő rendszereket egészítenek ki egy-egy új elemmel, és nem egységes, komplett rendszert alkalmaznak. Ez nagyban befolyásolja a hazai CRM szoftverek piacát is, mert emiatt jellemzően több kisebb egységet vásárló vevővel lehet számolni a teljes rendszert megrendelők helyett.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36