Vállalatirányítás és ügyfélkapcsolat

A válasz: Oracle e-Start!

, 2002. február 5. 12:18
Felismerve a piaci igényt, hogy a kisebb költségű projekteket elviselő hazai középvállalatok ma már átfogó integrált vállalatirányítási rendszert igényelnek, az Oracle Hungary hét partnercégének segítségével kidolgozta azt a módszertant, amellyel klasszikus nagyvállalati megoldásait úgynevezett "polcról levehető", testre szabott rendszer formájában hozza létre és kínálja a szervezetileg egyszerűbb vállalatoknak, költségvetési szervezeteknek.
A sikeres Oracle Applications termékcsalád pénzügyi, logisztikai, ügyfélkapcsolati, valamint emberierőforrás-alkalmazásain alapuló, e-Start nevű gyorsított bevezetési módszertannal, illetve az azonos nevű alkalmazáscsomaggal kapcsolatos információk összefoglalásában Wentzel István, az Oracle Hungary alkalmazásértékesítési szakértője volt segítségünkre.

Szorosan integrált megoldások

Az Oracle a vállalat működését egyértelműen támogató e-Starttal azokra a vállalkozásokra fókuszál, amelyek méretükből adódóan szeretnék gazdálkodási és logisztikai tevékenységüket egységes informatikai rendszerrel lefedni. A módszertan olyan alkalmazáscsomagot céloz meg, amelynek alapját az Oracle Applications termékcsalád pénzügyi, számviteli, logisztikai, emberierőforrás-, kereskedelmi és ügyfélszolgálati alkalmazásai, valamint az Oracle Hungary kiválasztott partnerei által fejlesztett, forgalmazott és az Oracle Applicationshöz szorosan integrált megoldásai képezik.

Az e-Start rendszer a funkcionális bővítést támogató, előre paraméterezett (a folyamatok feltérképezését, teljes dokumentáltságát és a rájuk vonatkozó teljes oktatási anyagot is magában foglaló), illetve az ügyfél speciális igényeihez igazítandó elemeket tartalmaz. Az alkalmazás a döntést követő 30-90 napon belül üzemképessé tehető, ennyi idő minden cégnél elegendő a specialitások illesztésére, a tesztelésre, az üzembe helyezésre és a dokumentáció átadására. Ez azt is jelenti, hogy a szintén időigényes konzultáció lerövidül, az ezzel kapcsolatos költségek pedig töredékükre csökkennek.

Három irány

Az e-Start az Oracle Applications teljes funkcionális és technológiai eszköztárát kínálja a felhasználónak, ezért a vállalat növekvő igényét is képes kiszolgálni, mégpedig három irányban:

- támogatja a vállalat földrajzi növekedését (az új telephelyek bekapcsolása a rendszerbe az odautazás mellőzésével lehetséges),

- lehetőség nyílik stratégiai tervezési-elemzési eszközök hozzákapcsolására,

- a belső működés optimalizálása után át lehet helyezni a fókuszt az ügyfélkapcsolati alkalmazásokra, a piaccal és a vállalat saját ügyfeleivel való szorosabb kapcsolattarásra.

Az így alkalmazott rendszer pontos képet nyújt az üzleti partnerekről, vevőkről, szállítókról, és a teljes adminisztráció központilag biztosítható, ami kisebb munkaráfordítást, alacsonyabb költséget jelent. Ám a rendszert bevezető szervezeteknél a szervezési folyamatok is megváltoznak, ami újabb megtakarítást eredményezhet.

Az e-Start használatában nincs kitüntetett piaci szektor: a csomag nem zárja ki, hogy például a telekommunikációs, kereskedelmi vagy államigazgatási ágazat közül csak az egyikben vagy a másikban alkalmazzák. Két változat készült, az egyik a számviteli, a másik a költségvetési törvény előírásait követi.

A módszertan és az e-Start abból fakadó versenyképességének szemügyre vétele kapcsán az Oracle szakembere a termék két olyan jellemzőjére hívja fel a figyelmet, amely más hasonló megoldások elé helyezi az Oracle-csomagot. Elsőként az alkalmazás technológiai hátterére, amely magában foglalja a fejlesztőeszközöket, az adatbázis-technológiát, a teljesen nyitott rendszerből eredő könnyű fejlesztés és a más rendszerekhez való eszköztárillesztés lehetőségét. A másik fő szempont a termék magyarországi viszonyokhoz való illeszkedése, ami a partnercégek hathatós segítségével valósul meg. Az informatikai rendszerintegrátor típusú partnerek a terméket továbbfejlesztik, értékesítik, bevezetését, illesztési feladatait elvégzik.

Bár az e-Start módszertan alapján kialakított integrált vállalatirányítási rendszer koncepciója új keletű, örvendetes, hogy már több referenciája is fellelhető a hazai piacon, így az államigazgatásban a Magyar Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) használja, a versenyszférában pedig alkalmazói között pénzügyi szolgáltató, informatikai vállalat és kereskedelmi cég egyaránt található.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01