A Fujitsu Services a "mobil munkatársak" támogatására szólít fel
Mobiljövő-építés Fujitsu módra
A Fujitsu Services elemzése szerint a mobil-munkakörnyezet és a mobileszközök használatával egy trend kialakulása kezdődött meg. Például a kutatás kimutatta, hogy a vezetők kétharmada rugalmas időbeosztással dolgozik - otthon, az irodán kívül tartózkodik vagy éppen ügyfeleket látogat - havonta több mint 5 napot.
A vállalatok 92%-a ajánl fel dolgozóinak laptopot, egyharmaduk smart kártyás vagy WAP telefonnal látja el dolgozóit, és minden öt cégből egy PDA-t is kínál dolgozóinak.
Az eredményt a Gartner is igazolja, hiszen azt állítják, 2003-ra a fehérgallérosok 35%-a az üzleti világban három vagy annál több mobilkészüléket fog használni.
A trend, úgy tűnik, folytatódik - az IDC nemrégiben közzétette, hogy a mobil-hozzáféréssel rendelkező munkatársak száma Európában 2000-ben 6,2 millióról 2005-re több mint 20,1 millióra emelkedik.
Maria Lorenz, a Fujitsu Services mobilprogram-menedzsere elmondta: "A mobil-munkakörnyezet térhódítása az üzleti világban tény - ez egy olyan jelenség, mely állandó kísérője lesz mindennapjainknak. Az informatikai osztályoknak fel kell mérniük a mobileszközök használatát, és támogatni felhasználóikat a hatékony munkavégzés érdekében. Amennyiben ez nem történik meg, vállalatuk hírnevét és teljesítményét teszik kockára."
10 tipp a mobiljövő építése érdekében
1. Fogadja el a tényt
A mobil-munkakörnyezet kialakulása tény, és ennek eredményeként szinte minden szervezeten belül alkalmaznak mobileszközöket, akár tudja ezt, akár nem. A legtöbb PDA-t magánszemélyek és nem cégek vásárolják. A beruházás viszont üzleti céllal történik: naptárelőjegyzés és kontaktlista-nyilvántartás, valamint elektronikus levelezés céljából.
2. Végezzen kutatást
Amennyiben elfogadja a fentieket, ideje kialakítania egy tervet. Mérje fel, kik használnak mobileszközöket, milyen típusokat használnak, hol és mire használják azokat, és így milyen támogatásra van szükség. Vonja be alkalmazottait a folyamatba, mivel ez megmutatja, hogy becsüli őket és megérti szükségleteiket a változó munkahelyi környezetben. A holnap már túl késő ahhoz, hogy elkezdjen foglalkozni a mobileszközök támogatásával.
3. Nézze a teljes képet
Vannak egyedülálló vonások a mobileszközök használatában és támogatásában, azonban ez nem ok arra, hogy elkülönítve kezelje őket a teljes IT-infrastruktúrától. Ha mégis így tesz, hosszú távú problémákkal szembesül a mobil-munkakörnyezet IT-stratégiába ágyazásakor. A mobilhozzáféréssel rendelkezők támogatását a teljes IT-infrastruktúra részének kell tekinteni és nem egy addicionális tényezőnek. Ezért, ha döntés születik, milyen eszközöket használnak, és azokat hogyan támogatják, azt ugyanúgy kell megvalósítani, mint a hagyományos desktopos felülettel rendelkezők esetében.
4. Forduljon megértéssel a mobil munkaerő felé
A mobilhozzáféréssel rendelkező ugyanolyan szintű támogatással kell rendelkezzen, mint íróasztalhoz kötött munkatársa, még ha egy kicsit több gondolkodást igényel is a megvalósítás. Az alapvető szolgáltatások magukba kell foglalják a helpdesk-elérést, eszközgazdálkodást, beszerzést és hardvertámogatást. A mobil munkaerő könnyen elidegenítve érezheti magát a pezsgő irodai élettől, és nem szabad, hogy az IT-stratégia megerősítse ezt az érzést.
5. Az adatok sebezhetők
A mobilvilág egyik veszélye az, hogy könnyű a hagyományos törvénykezésen és házon belüli IT-támogatáson kívül esni. Az adatok sebezhetőek, és a biztonság elsődleges kell, hogy legyen. A mobileszközök elveszíthetők vagy el is lophatják őket. Mi történik az ellopott készülékeken található adatokkal? Mi történik, ha valaki elkezdi használni a készüléket és eléri a vállalati hálózatot? Ezzel a veszéllyel számolni kell. Oldja meg a kérdést egyszerűen, hatékonyan, és egyúttal biztosítsa, hogy az adatokat a megfelelő technológiák támogatják, valamint hogy a vírustámadások veszélye minimális. A megoldásnak nem kell költségesnek és időigényesnek lennie, ugyanakkor ez gyakran lehet egy automatizált folyamat. Adjon ki előírásokat a mobileszközök használóinak, melyek leírják, hogyan védjék meg magukat és a vállalatot a biztonsági előírások megsértőitől és a hackerektől.
6. Egy megoldás nem megoldás
A mobilstratégia megvalósításában az egyik probléma a túlzott leegyszerűsítés lehet. A különböző eszközök térhódításával elkerülhetetlen, hogy ami működik néhány felhasználóra, nem fogja kielégíteni más cégek igényeit. Például egy irodai alkalmazott palm vagy iPAQ géppel dolgozik a helyi mobilhálózaton keresztül, míg egy otthon dolgozó munkaerő sokkal valószínűbb, hogy laptopot használ ISDN vonalon keresztül. A legegyszerűbb megoldás: kérdezni és odafigyelni.
7. Tervezzen bölcsen
Az első problémák egyike, melyekkel egy cég szembetalálhatja magát, az, hogyan budget-elje a mobiltámogatást. A támogatás költségileg jelentően eltérhet, és ami drága, de feltétlenül szükséges egy cég számára, felesleges költséget jelenthet egy másiknak. Vegye alaposan és őszintén szemügyre, mire van szüksége cégének, és biztosítsa, hogy a cég tudja, a támogatás mibe kerül és miért. A Gartner előrejelzése szerint 2005-re a PDA-k és mobilkészülékek a vállalat egy felhasználó készülékre eső TCO költségét 10%-kal fogja megnövelni.
8. Jó beszélni róla
A mobil IT-stratégia kialakítása megvalósításánál legyen biztos afelől, hogy érti az előnyöket, és megfelelően kommunikálja azokat. Gyakori hiba azt feltételezni, hogy minden embert megérint az új technológia; sokak ellenállnak a változásoknak. A vezetők 30%-a egy minapi Fujitsu Services-felmérés szerint azt nyilatkozta, hogy jelenleg nem szeretnének PDA-t használni, mert nem látják tisztán az előnyöket, amiket egy ilyen készülék jelenthet.
9. Oktatás, oktatás, oktatás
A támogatási stratégia működésében a főszerep az oktatásé. A kezdeti kutatás feltételezi, hogy tipikusan a softverapplikációk mindössze 10%-át használják megfelelően. A képzett munkaerő hatékony munkaerő, mely képes maximálni a mobileszközökbe való befektetést és támogatást, és egyúttal kevésbé valószínű, hogy problémáival a támogatásért felelős személyeket terheli. Bármely IT-tréningre költött összeg a jövőben többszörösen megtérül.
10. Okosan válassza meg partnereit
Mobileszköz-beszállítója, mobilstratégiája megvalósítója vagy folyamatos rendszertámogatója kiválasztásánál okosan döntsön. Egy megfelelő támogatási stratégia megvalósítása tagadhatatlanul komplex feladat a változatok száma miatt. Nehéz idők járnak, a költségkeretek csökkennek, és alapvetően fontos, hogy pénzéért valódi szakértelmet kapjon.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- Öt technológia, amely megváltoztathatja életünket az elkövetkező öt évben
- A kommunikációs technológia megkönnyíti a füllentést
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- Megöli a tévét az online video?
- Szeptemberben 9,6 millió fölé emelkedett a mobil-előfizetők száma
- Mobil-végződtetési díjak - 2009-ig 40-50 százalékos csökkenés