A Vivendi eladta újságjait is
MTI Sajtóadatbank, 2002. szeptember 2. 07:15
A francia Vivendi Universal, a világ második médiacsoportja bejelentette, hogy megállapodott a L'Express és L'expansion című francia hetilapok eladásában a Socpresse kiadónak. Az apróhirdetéseket kiadó Comareg és L'Etudiant című diáklap is a csomagban van, amelynek értéke 300 millió euró.
Ezzel a Vivendi megszabadult fogyasztói sajtórészlegétől is, miután idén korábban már eladta szaklapjait kockázatitőke-befektetőknek. A kiadói vagyon értékesítése része a Vivendi programjának, hogy két éven belül 10 milliárd eurót kasszíroz nem alaptevékenységek eladásából. Ötmilliárd eurót ebből már kilenc hónapon belül be akar gyűjteni, hogy csökkenthesse 19 milliárd eurós adósságát, amely tönkretette a mérlegét és a részvényének árát.
Most a következő az amerikai Houghton Mifflin oktatási kiadó az eladandó vagyontárgyak sorában - ezt a Vivendi tavaly vásárolta. Lapértesülések szerint eddig nyolc ajánlat érkezett a Houghton Mifflin könyvkiadóra, amelyet az elemzők ajelenlegi tőzsdei helyzetben 1,5-1,8 milliárd euróra értékelnek.
Pénteken korábban azt is bejelentették, hogy a brit Vodafone kivásárolta a Vivendi Universalt kettejük közös internetportál-vállalkozásából, a Vizzaviból.
Kapcsolódó cikkek
- A Vivendi- megerősítette évi prognózisát
- A Vivendi első negyedéve: 5,7 százalékkal nőtt a bevétel
- A Vivendi tavalyi éve: 55 százalékkal nőtt a profit
- A vártnál nagyobb profit a Vivendinél
- Vivendi Universal: Emelkedett az eredmény, de nőtt a veszteség is
- Megalakult az NBC Universal, a világ vezető globális médiavállalkozása
- Csökkenőben a karcsúsított Vivendi vesztesége
- Veszteséggel zárta az első negyedévet a Vivendi Universal
- A Vivendi végleg felébred hollywoodi álmából
- Az Apple cáfolja a Vivendi Universal megvételét