A Vivendi tavalyi éve: 55 százalékkal nőtt a profit

MTI Sajtóadatbank, 2006. március 2. 11:39
A francia Vivendi Universal távközlési és médiavállalat szerdán 2,08 milliárd eurós adózott eredményt jelentett arculatérték-leírás és a csoport-összetétel változása nélkül, 55 százalékkal többet a 2004-es 1,34 milliárdnál. Az elemzők átlagosan 2,05 milliárdra számítottak, a vállalatnál csak "több mint 1,8 milliárdot" terveztek. A 2004-es adatokat is átszámolták IFRS szerint.
Az eredményt a távközlés, azon belül a marokkói Maroc Télécom kitűnő teljesítménye, továbbá a zenei részleg és a videójátékok segítették a legjobban. Igaz, a zenekiadás második félévben már kissé gyengélkedett, de ezt ellensúlyozta a távközlés. Erre az évre mindazonáltal csak az eredmény 11-13 százalékos további növekedésében bíznak a cégcsoportnál, nem utolsó sorban a távközlési részleg miatt, amelyet korlátozni fog a francia állami tarifaszabályozás.

Az üzemi eredmény, egyszeri tételek nélkül, 3,75 milliárd euróra nőtt 3,23 milliárdról, a forgalom 9 százalékkal - szervesen 7 százalékkal - 19,484 milliárd euróra nőtt a 2004-es 17,883 milliárdról.

A Universal Music Group - a világ legnagyobb zenekiadója - a negyedik negyedben 1,682 milliárd eurót forgalmazott, 1,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Egész évben 1,6 százalékkal 4,893 milliárd euróra növelte forgalmát. Az Egyesült Államokban az albumok forgalma 7,2 százalékkal csökkent, a digitális értékesítés 353 millió euróra nőtt 141 millióhoz képest.

A számítógépes, elektronikus játékok részlege, a Vivendi Universal Games bevétele a negyedik negyedben 7,2 százalékkal visszaesett az egy évvel azelőttihez képest, egész évben 34,9 százalékkal 641 millió euróra gyarapodott, a vonali társas szerepjátékoknak köszönhetően.

A legnagyobb bevételtermelő most is a Vivendihez tartozó SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató volt, amely a Neuf Telecom tavalyi megvételével egyszersmind a vezető alternatív vezetékes szolgáltató is lett Franciaországban. A negyedik negyedben a bevétele 2,212 milliárd euró volt, 19,6 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt, egész évben 20,8 százalékkal 8,687 milliárd euróra nőtt a bevétele, már érezhetően a zeneletöltések miatt is. Az ügyfélszám, 8,7 százalékkal 17,198 millióra nőtt tavaly év végére.

Az 51 százalékban Vivendi-tulajdon Maroc Télécom a negyedik negyedben 18,5 százalékkal 480 millió euróra, egész évben 17,6 százalékkal 1,86 milliárd euróra emelte a bevételét.

A Vivendi előfizetéses tévécsatornája, a Canal Plus az utolsó negyedben 6,3 százalékkal 892 millió euróra, egész évben 4 százalékkal 3,452 milliárd euróra növelte a bevételét.

A Vivendi csoport a tavalyi első félévben 49 százalékkal 1,26 milliárd euróra növelte az adózott eredményét a 2004-es első félévi 844 millióhoz képest. Szervesen az adózott eredmény 1,162 milliárd euróra emelkedett 344 millióhoz képest. A 2004-es eredményeket is átszámolták IFRS szerint. A korábbi adatok szerint a 2004-es első félévben a cég még veszteséges volt adó után. A gyors javulást a távközlési részleg megbízható teljesítményével és a zenei részleg erős eredménynövekedésével magyarázták. Az elektronikus játékok részlege nyereséget ért el az egy évvel korábbi veszteség helyett.

Az üzemi eredmény 34 százalékkal 1,994 milliárd euróra gyarapodott az egy évvel korábbi 1,491 milliárdhoz képest, szervesen 31 százalékos volt a növekedés.

Az első félévben a Vivendi 9,131 milliárd euróra növelte a bevételét az egy évvel korábbi 8,406 milliárd euróhoz képest, ismét bizonyítva, hogy a karcsúsítás igen jót tett a cégnek. Szervesen 7 százalékos volt a többlet.

2004-ben a Vivendi adózott eredménye 754 millió euró lett a 2003-as 1,143 milliárd eurós veszteség helyett, a korábbi könyvelési szabvány szerint.

A francia távközlési részleg, az SFR Cegetel 2004-ben is erős volt, a Canal Plus tévécsatorna vesztesége csökkent, a Vivendi Universal Music zenekiadó részleg majdnem megháromszorozta az üzemi eredményét, és egész évben folyt a további profiltisztítás, részesedések eladása.

A világ nemrég még nagyságra második médiavállalkozása, a Vivendi 2003-ban lényegében távközlési és francia tévérészlegére karcsúsodott, vízügyi, kiadói részlegei és az amerikai Universal film- és szórakoztatóipari vállalkozás eladása után, amelyből a csak a leválasztott zenerészleget tartotta meg. A nagy leépítést az tette szükségessé, hogy korábban szemlátomást túlvásárolta magát, és 2002-ben 23,3 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. A 2002-es vesztesége rekord volt a francia gazdaságtörténetben, és kis híján csődbe taszította a vállalatot.

2004-ben a Vivendi bevétele 5 százalékkal - változatlan valutaárfolyamokon 7 százalékkal - 18,893 milliárd euróra nőtt a 2003-as 17,972 milliárdról. A médiavállalkozások bevétele 1 százalékkal emelkedett, 8,938 milliárd euróra 8,884 milliárdról, a távközlési részlegeké 10 százalékkal 9,975 milliárd euróra bővült 9,06 milliárdról.

A cégcsoport nettó adóssága az év végén 3,14 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 11,57 milliárd helyett.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca

Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.

2024. május 18. 15:27

A Vodafone országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben, Székesfehérváron és Nyíregyházán élvezhetik a szolgáltató ügyfelei a gyorsabb mobilinternetet. 

2024. május 15. 20:44

Hozzuk ki a legtöbbet okostelefonunk hangzásából!

A hétköznapok elengedhetetlen részeként okostelefonunk egy kifejezetten kényelmes eszköz, amit számos dologra használhatunk. Akár csak telefonálunk, akár filmet vagy sorozatot nézünk, esetleg megbeszélésen veszünk részt vagy zenét hallgatunk, fontos, hogy a legjobb minőségű hangot kapjuk. A HONOR friss tippei ebben segítenek. 

2024. május 15. 16:10

A HUAWEI Pura 70 Ultra a DXOMARK történetének legmagasabb pontszámmal rendelkező kamerás okostelefonja

A HUAWEI Pura 70 Ultra lett a legjobb okostelefon-fényképező a DXOMARK független tesztlabor szerint.  A Huawei nemrégiben mutatta be legújabb zászlóshajó-készülékét, amely rögtön átvette a vezetést a szaklabor okostelefon-kamera rangsorában. A Pura 70 Ultra hátlapján egy 50 megapixeles Ultra Lighting főkamera kapott helyet változtatható rekeszértékkel és optikai képstabilizátorral, továbbá egy 40 megapixeles ultraszéles látószögű kamera és egy 50 megapixeles Ultra Lighting makró telefotó-kamera, elöl pedig egy 13 megapixeles szelfikamera.

2024. május 15. 11:30

Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál

A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.

2024. május 14. 20:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59