Sokak számára még idegen szolgáltatás az MMS
Tóth Kristóf, 2002. december 1. 08:43
Egy napokban nyilvánosságra hozott jelentés szerint az emberek manapság még nem igazán vannak tisztában azzal, hogy tulajdonképpen mi is az az MMS (Multimedia Messaging), illetve nem igazodnak ki az MMS-kompatibilis mobiltelefonok menürendszerében. A különböző multimédiás szoftverek fejlesztésével foglalkozó, angliai székhelyű 3GLAB munkatársai szerint bár manapság már lassan a csapból is MMS folyik, ez a jelek szerint még mindig nem elegendő ahhoz, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, hogy pontosan mit is jelent az MMS, és mire lehet felhasználni ezt az egyelőre még csak szárnyait bontogató új mobiltelefonos technológiát.
Julian Harris, a 3GLAB egyik alapítója és egyben marketingmenedzsere a jelentés kapcsán elmondta, hogy az MMS kapcsán most hasonlóan nagy a tudatlanság, mint amikor az MMS elődjének tekintett SMS világhódító útjára indult, ugyanis a kezdeti időkben az emberek éppúgy nem tudták, hogy mi az az SMS, mint ahogy most sem tudnak túl sokat az MMS-ről. Lényeges különbség azonban, hogy míg a mobiltelefon-gyártók, illetve a szolgáltatók akkoriban nem fűztek komolyabb reményeket az SMS-hez, addig jelen pillanatban az ebben a piaci szegmensben érdekelt cégek döntő többsége lényegében mint aranytojást tojó tyúkra tekint az MMS-re. A mobiltelefonos szolgáltatók az MMS-t az új generációs mobilkészülékek legfontosabb szolgáltatásai közé sorolják, a gyártók pedig arra ösztönzik az embereket, hogy régi készülékeiket cseréljék le MMS-kompatibilis modellekre - nyilatkozta Harris, majd hozzátette, hogy ennek ellenére az átlagemberek nincsenek igazán tisztában az MMS jelentésével.
A 3GLAB egyébként külön MMS-tesztet rendezett átlagemberek részére, vagyis a cég munkatársai felkérték a tesztalanyokat, hogy a rendelkezésükre bocsátott mobiltelefonnal készítsenek digitális fényképeket, majd azokat MMS formájában küldjék el egy adott számra. A 3GLAB szerint a digitális fénykép készítésével általában nem voltak gondok, viszont az elkészült fotók elküldésével annál inkább. A kutatók szerint ennek hátterében az állhat, hogy a mobilkészülékek menüjében a különböző MMS funkciók az MMS vagy Multimedia címszavak alatt találhatók meg, viszont a brit szolgáltatók nagy része képküldési vagy fotóküldési szolgáltatásként reklámozza az MMS-t, ez pedig általában összezavarja az embereket.
Kapcsolódó cikkek
- SARS-vírusriasztás mobilon
- Egy éve indult az MMS
- Kovács Kálmán: Magyarországon 2005-ig ki kell írni az UMTS-tendert
- MMS-chat: baráti beszélgetések több ezer kilométer távolságban
- Videotartalom 3G nélkül
- A kéziszámítógépek még jól jöhetnek egy terrortámadáskor
- Simpsonék mobilon
- Az Európai Bizottság a WLAN-hozzáférési pontok számának növelését szeretné
- Sony-Ericsson: az év végére 5 százalékponttal nagyobb részesedés a magyar piacon
- Jönnek a kamerás mobilok