IVSZ: Felkészülés az Európai Unióra

Előadás az ITDH szakmai konferencián

forrás Prim Online, 2003. május 28. 10:43
"FELKÉSZÜLÉS AZ EURÓPAI UNIÓRA - kihívások és lehetőségek az informatikai és szoftveriparban" címmel rendezett szakmai konferenciát elsősorban a közép és kisvállalkozások számára az ITDH Euro Info Központja, amelyen előadást tartott az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) is.
Az IVSZ előadásban, amelyet Kóka János elnök nevében Szittya Tamás elnökségi tag tartott meg, a hallgatók megismerhették az IVSZ hivatalos álláspontját az informatika hazai fejlettségéről, annak fejlődési üteméről, az EU csatlakozás lehetőségeiről és kihívásairól, illetve a kormányzati intézkedések jelentőségéről. Mint elhangzott: vannak olyan területek, amelyekben jelentős fejlődésre, fejlesztésre van szükség a fejlett európai országok átlagának eléréséhez. Ilyen terület a lakosság számítógép-ellátottsága, illetve internet használati aránya. Szó esett az eEurope és a csatlakozott országok Informatikai és Kommunikációs felzárkóztatását célzó eEurope+ programokról, valamint a Nemzeti Fejlesztési Tervnek az infokommunikációs piacra is kiható operatív programjairól.

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) támogatja a kormányzatnak azon intézkedéseit, amelyek a hazai informatikai kultúra fejlődését, a számítógépek és az internethasználat minél szélesebb körű elterjedését célozzák. Az IVSZ maga is tevékeny részt vállalt, mind a szélessávú internethasználatot támogató, mind a Sulinet Expressz, a svéd PC modellt Magyarországon is bevezető projektek kialakításában.

Az IVSZ és az IHM együttműködése

A szemináriumon elhangzott előadások is aláhúzták azt a törekvést, hogy az EU csatlakozás küszöbén kiemelten fontos az összhang és a kooperáció a szakma és a politika között. Az IHM és az IVSZ szoros együttműködésben elemzik a magyar informatikai társadalom helyzetét és egyetértőleg jelölték és jelölik ki a versenyképesség fokozására alkalmas szabályozási, támogatási és piaci eszközöket.

Alapdokumentumok

Az Informatikai Érdekegyeztető Fórum által kidolgozott Magyar Informatikai Charta

Ez a dokumentum abból a célból született, hogy – összefoglalva a magyar informatikai szakma szempontjait – felhívja a figyelmet arra, a szakma szerint milyen elsődleges kormányzati, jogalkotó és társadalmi lépések szükségesek ahhoz, hogy Magyarország információs és technológiai, s így hosszú távra ható modernizációja felgyorsuljon, és a jövőben megvalósulhasson az információs társadalom.

Az „Információs társadalom kialakítása és Infokommunikációs stratégia 2002-2006"című szakanyag

Az IVSZ által készített dokumentum összefoglalja a társadalmi célokat, a célok eléréséhez szükséges szakmai feladatokat és a megvalósításhoz nélkülözhetetlen eszközrendszert. Ez az anyag lehetőség arra, hogy a politika és a szakma eddig eltérő megközelítési módja közös nevezőre kerüljön, hogy az együttműködés a célok világos megfogalmazásával és összehangolásával megkezdődhessen.

Magyar siker a látássegítő eszközöket fejlesztők nemzetközi versenyén

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karának EyeRider csapata elnyerte az első helyet a 2024-es Cybathlon Vision Assistance kategóriájában.

2024. november 11. 20:37

Videojáték és e-sport kutatás 2024

Az e-sport hazai ismertsége és népszerűsége folyamatosan növekszik, a felnőtt magyar lakosság háromnegyede hallotta már a kifejezést, és 1 millió fő játszik is heti szinten e-sport játékkal – derült ki a Reacty Digital és a HUNESZ 2024-es videójáték és e-sport kutatásából. A bázis növekvő méretének köszönhetően a kapcsolódó költések összege is növekedett, éves szinten elérte a 80 milliárd forintot. Egyre több e-sport játék jelenik meg okostelefonra is, ami 2024-ben már érzékelhető hatással van a videójátékozási szokásokra.

2024. november 11. 18:50

Robotkutyákat tesztel a Boxy fulfillment logisztikai központ

A Boxy fulfillment szolgáltató hosszútávú technológiai fejlesztési projektjének keretében pilot programot indított a négylábú robotok e-kereskedelemben történő alkalmazási lehetőségeinek felmérése érdekében. A kísérlet célja, hogy feltérképezze a robotikában rejlő rugalmasság és autonómia olyan aspektusait, amelyek hozzájárulhatnak az e-kereskedelmi logisztika hatékonyságának növeléséhez, valamint a vásárlói és munkavállalói élmény javításához.

2024. november 11. 17:00

E-sport trendek

Az e-sport hazai ismertsége és népszerűsége folyamatosan növekszik, a felnőtt magyar lakosság háromnegyede hallotta már a kifejezést, és 1 millió fő játszik is heti szinten e-sport játékkal – derült ki a Reacty Digital és a HUNESZ 2024-es videójáték és e-sport kutatásából. A bázis növekvő méretének köszönhetően a kapcsolódó költések összege is növekedett, éves szinten elérte a 80 milliárd forintot. Egyre több e-sport játék jelenik meg okostelefonra is, ami 2024-ben már érzékelhető hatással van a videójátékozási szokásokra.

2024. november 11. 16:08

Együttműködik az ABB és a Zumtobel Csoport

A globális technológiai piacvezető ABB és az ausztriai székhelyű, a professzionális világítási megoldások terén világelső Zumtobel Csoport bejelentette, hogy stratégiai partnerségre lép. Céljuk az intelligens épületmegoldások és az egyenáramú (DC) ipari termékalkalmazások fejlesztése. Az együttműködő felek azt tervezik, hogy a fenntartható épületek számára integrált, intelligens megoldásokat kínálva jelentős hozzáadott értéket teremtsenek a kereskedelmi, ipari és intézményi szektorban tevékenykedő ügyfelek számára.

2024. november 11. 15:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51