A PeopleSoft elutasította az Oracle ajánlatát

MTI Sajtóadatbank, 2003. június 13. 08:15
Az amerikai PeopleSoft Inc. üzleti számítógépprogram-gyártó igazgatótanácsa csütörtökön egyhangúlag elutasította a versenytárs Oracle Corp. kéretlen átvételi ajánlatát, azt nem megfelelőnek minősítve és kartellellenes aggodalmakat hangoztatva.
PeopleSoft nyilatkozata szerint az 5,1 milliárd dolláros átvételi ajánlat hosszas kartellellenes vizsgálatot vonna maga után, és nagy az esélye, hogy nem is kapná meg a szabályozó hatóságok jóváhagyását.

A kaliforniai cég azt is közölte, hogy az egy részvényre 16 dolláros ajánlat - amelyet az Oracle a múlt pénteken tett - alulértékeli a PeopleSoftot, amelynek részvényeivel 16 dollár fölött kereskednek.

Az Oracle ajánlata csak néhány nappal későbbi keltezésű, mint a PeopleSoft 1,7 milliárd dolláros átvételi ajánlata a J. D. Edwards and Co-ra, egy másik riválisra. A J. D. Edwardsszal egyesülve a PeopleSoft megelőzné az Oracle-t a piaci részesedést tekintve.

Az egyesüléssel évi 2,8 milliárd dolláros forgalmat bonyolító, 13 ezer alkalmazottal dolgozó és 11 ezer ügyféllel rendelkező programgyártó óriás jönne létre. A PeopleSoft versenyhelyzete jelentős mértékben javulna a vállalati alkalmazások piacán a SAP, az Oracle és a Siebel cégekkel szemben a felvásárlásnak köszönhetően.

Az egyesülés még az illetékes hatóságok és a részvényesek jóváhagyása előtt áll. Engedély esetén a tranzakcióra a harmadik negyedév végén, illetve a negyedik negyedév elején kerülhet sor.

A PeopleSoft részvényei a New York-i tőzsdenyitás után másfél órával 27 centes, 1,53 százalékos veszteséggel 17,64 dolláron álltak, 17,65 dolláros nyitás után. A papírok ötvenkét heti csúcsa 22,50 dollár, mélypontja 11,75 dollár volt. Az Oracle papírjai 4,6 centtel, 0,35 százalékkal alacsonyabban álltak ugyanekkor, 13,40 dolláron, azonosan a nyitóárral. A papírok ötvenkét heti csúcsa 13,95 dollár, mélypontja 7,30 dollár volt.
Kulcsszavak: PeopleSoft Oracle

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51