Három számjegyű növekedés a WLAN-piacon
Tóth Kristóf, 2003. június 20. 09:42
A Gartner piackutató cég jelentése szerint a WLAN drót nélküli hálózati eszközök eladásai 2002-ben mintegy 120 százalékkal növekedtek.
A piackutató cég által a napokban kiadott jelentés szerint 2002-ben mintegy 19,5 millió WLAN eszközt adtak el a gyártók, amely 120 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. Az eladott eszközök összértékét tekintve ez a növekedés azonban csak 29 százalékos volt, amely a WLAN megoldások rohamosan csökkenő árának tudható be.
"Mint a hálózati eszközök piacának egyik legígéretesebb, növekvő területe, a WLAN szegmens nagyszámú gyártót vonz. Az ebből fakadó igen kiélezett konkurenciaharc viszont leszorítja az árakat, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy sokféle olcsó megoldásból válasszanak" - mondta Andy Rolfe, a Gartner globális telekommunikációs és hálózati szegmenssel foglalkozó vezető elemzője.
2002-ben a legtöbb WLAN vezérlőt és elérési pontot a Linksys adta el, megelőzve ezzel a korábbi piacvezető Ciscót is. A Linksys 2002-ben a WLAN eladások 14,1 százalékát tudhatta magáénak, amíg a második helyre szorult Cisco piaci részesedése 13,9 százalék volt. Ami az eladott készülékek darabszámát illeti, ezen területen 14,6 százalékos részesedéssel állt az első helyen a Linksys, a második helyen pedig a D-Link végzett 9,6 százalékkal.
2003 márciusában a Cisco bejelentette, hogy felvásárolja a Linksyst, amely lépéssel a társaság bebiztosítja vezető pozícióját a szegmensben.
"A vállalati alkalmazásokhoz való drót nélküli hozzáférés lehetősége továbbra is jelentős növekedést fog eredményezni a piacon. A felhasználók azonban megkövetelik, hogy a különböző gyártók által készített WLAN megoldások problémamentesen együttműködjenek egymással, mivel egyre több notebook jelenik meg integrált WLAN vezérlővel. Mivel azonban a technológiák egyelőre nincsenek teljesen készen, különösen az adatbiztonság területét illetően, a társaságoknak inkább a szabványos WLAN hálózatok kiépítésére kell koncentrálniuk, és célszerű kerülni a szabadalmaztatott technológiákat" - mondta Rolfe.
"Mint a hálózati eszközök piacának egyik legígéretesebb, növekvő területe, a WLAN szegmens nagyszámú gyártót vonz. Az ebből fakadó igen kiélezett konkurenciaharc viszont leszorítja az árakat, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy sokféle olcsó megoldásból válasszanak" - mondta Andy Rolfe, a Gartner globális telekommunikációs és hálózati szegmenssel foglalkozó vezető elemzője.
2002-ben a legtöbb WLAN vezérlőt és elérési pontot a Linksys adta el, megelőzve ezzel a korábbi piacvezető Ciscót is. A Linksys 2002-ben a WLAN eladások 14,1 százalékát tudhatta magáénak, amíg a második helyre szorult Cisco piaci részesedése 13,9 százalék volt. Ami az eladott készülékek darabszámát illeti, ezen területen 14,6 százalékos részesedéssel állt az első helyen a Linksys, a második helyen pedig a D-Link végzett 9,6 százalékkal.
2003 márciusában a Cisco bejelentette, hogy felvásárolja a Linksyst, amely lépéssel a társaság bebiztosítja vezető pozícióját a szegmensben.
"A vállalati alkalmazásokhoz való drót nélküli hozzáférés lehetősége továbbra is jelentős növekedést fog eredményezni a piacon. A felhasználók azonban megkövetelik, hogy a különböző gyártók által készített WLAN megoldások problémamentesen együttműködjenek egymással, mivel egyre több notebook jelenik meg integrált WLAN vezérlővel. Mivel azonban a technológiák egyelőre nincsenek teljesen készen, különösen az adatbiztonság területét illetően, a társaságoknak inkább a szabványos WLAN hálózatok kiépítésére kell koncentrálniuk, és célszerű kerülni a szabadalmaztatott technológiákat" - mondta Rolfe.
Kapcsolódó cikkek
- Új kurzusokkal bővül a Cisco Hálózati Akadémia képzési portfóliója
- Az Airbus a Cisco egységes kommunikációs rendszerét alkalmazza
- A Cisco a biztonságtechnológiai videoelemzés szabványosításáért
- Új Linksys hálózati termékek kisvállalkozásoknak
- Biztonságos üzleti szolgáltatások bárhol, bármikor, bármely hálózaton
- A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája
- A Cisco felvásárolja a BroadWare Technologiest
- A Magyar Telekom elsőként épít ki új generációs IP-hálózatot Magyarországon
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- Cisco Systems: javuló negyedéves eredmények